Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Vad ska ni drömmare göra sen om det visar sig verkligheten är en annan än den ni önskar, och att ni missbedömt läget fatalt? Jag säger inte att jag säkert vet hur det står till, vem vet det, men jag ser vad det mesta pekar på.
Det är en relevant fråga egentligen och skogsmaran är den första att erkänna att skogsmarans initiala farhågor och bedömningar slog helt fel.
När Ryssland gick in i Ukraina och bilder kablades ut på den milslånga trafikstockningen av pansarvagnar samt att Ryssland gick in med fallskärmssoldater mot Kiev... Ja då gjorde skogsmaran bedömningen att det var en fråga om dagar till dess att Ukraina kapitulerat och en ryssmarionett ersatt Zelensky.
Minns hur det fanns en livekamera i Kiev centrum och där väntade sig skogsmaran att se ryska trupper inta staden om timmar eller dagar.
Gissningen var att Transnistrien låg illa till strax efter Ukrainas kapitulation och att baltstaterna eller Östeuropa kanske även de låg illa till ett par veckor framöver.
Samtidigt funderade skogsmaran om Kina skulle passa på att annektera Taiwan när västvärlden var upptagna med Ryssland i Europa.
INGET AV DETTA HAR ÄNNU HÄNT och det gör skogsmaran förhoppningsfull över att det går att förhindra. Vad Putins egentliga planer var och hur långt de sträckte sig kanske vi aldrig får veta. I alla fall slipper vi förhoppningsvis uppleva dem.