2022-04-29, 11:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Hennes anhöriga hatar väl henne? Hon är hazar och shiamuslim men rymde med gruvhålsafghanen (som är sunnimuslim och inte hazar) och skaffade tre ungar med honom (om det nu är hans ungar). Vad bryr sig hennes släkt om hon lever eller är död? Om hon lever så vad ska de göra? De har väl fullt upp med sina liv därborta. En kvinna är inte så mycket värd i deras kultur. Om hennes mor/syster/någon undrar var hon är så har de inte makten att ta reda på det. Det är Sveriges myndigheter som har ansvaret att veta var hon är någonstans då hon är utlänning utan svenskt medborgarskap.

Så kan det vara.
Men vi vet inte heller om det stämmer.

Det är mannens utsaga, och ingen av de två makarnas identitet har gått att fastställa som det verkar.
Enligt Samnytt är namnet som han uppger till Migrationsverket ett annat än det som finns angivet på ett av hans bilder på hans facebook. Jag har själv inte sett om detta stämmer, förmedlar enbart det som jag läste på Samnytt.
Citera
2022-04-29, 11:02
Medlem
PuchMexicos avatar
Citat:
Hennes anhöriga hatar väl henne? Hon är hazar och shiamuslim men rymde med gruvhålsafghanen (som är sunnimuslim och inte hazar) och skaffade tre ungar med honom (om det nu är hans ungar). Vad bryr sig hennes släkt om hon lever eller är död? Om hon lever så vad ska de göra? De har väl fullt upp med sina liv därborta. En kvinna är inte så mycket värd i deras kultur. Om hennes mor/syster/någon undrar var hon är så har de inte makten att ta reda på det. Det är Sveriges myndigheter som har ansvaret att veta var hon är någonstans då hon är utlänning utan svenskt medborgarskap.

En närboende pedofil brukar få Polska barn hemlevererade att förlusta sig med.

Tror fan han hade ihjäl den senast levererade ungen.

Men ingen saknar en person utan papper, ingen gränskontroll så människosmuggling med mord av barn är numera helt tillåtet.

Vidöppna gränser utan minsta kontroll ven som går in och ut, bäddar för vidrig människohandel.

Polis och myndigheter sover så gott...
Citera
2022-04-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kammaråklagaren Ann-Sofie Trossing.

https://www.dn.se/sverige/man-som-misstanks-ha-knuffat-kvinna-i-gruvhal-tidigare-brottsdomd/

Mannens försvarsadvokat är Maria Wilhelmsson.

https://www.tv4.se/klipp/va/13764103/forsvarsadvokaten-han-fornekar-allt
Den kvinnohatande gruvhålsafghanen har alltså en kvinna som sin försvarare. Där ser man. Är hon judinna så är det ju rena teatern. 🎭

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zL6n6v/advokat-kallades-slyna-i-ratten
Citera
2022-04-29, 11:17
Medlem
Citat:

Varför bemödar sig någon att upprätta flera Facebook konton, och hjälpa henne att hålla kontakt med vänner? Man kan se att hon har vänner, och där måste det finnas folk som undrar var hon är. De tre barnen, är någon annan människas barnbarn och släkt. Men att få uppmärksamhet eller kontakt med svenska myndigheter och ansvariga är svårt, särskilt om man bor i Afghanistan.

Det är en fördom när man generaliserar om alla familjer och klaner i Afghanistan. Mitt sunda förnuft säger mig, att även där finns det folk som älskar sina kvinnor, mammor, döttrar och flickebarn.

Att familjen var emot äktenskapet för att han var en annan klantillhörighet, låter som ett inplanterat asylskäl från en advokat som säljer en vara.

När vi nu gör bekantskap med denna mördare, måste vi komma till slutsatsen att den försvunna kvinnans familj ville henne väl, och familjen såg egenskaper hos mannen som hon som ung och kär inte såg. De agerade på samma sätt vi skulle ha gjort om våra barn hamnade i fel sällskap med farliga människor.
Citera
2022-04-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
En närboende pedofil brukar få Polska barn hemlevererade att förlusta sig med.

Tror fan han hade ihjäl den senast levererade ungen.

Men ingen saknar en person utan papper, ingen gränskontroll så människosmuggling med mord av barn är numera helt tillåtet.

Vidöppna gränser utan minsta kontroll ven som går in och ut, bäddar för vidrig människohandel.

Polis och myndigheter sover så gott...
Ja, de har verkligen öppnat upp för ett kaos där till och med barn tillåts äntra totalt främmande länder helt ensamma. Vad tusan håller de på med? Krav på papper är nummer ett. Barn som färdas ensamma ska inte kunna passera en gräns utan hård kontroll. Det måste bli ett slut på tokerierna.
Citera
2022-04-29, 11:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

När vi nu gör bekantskap med denna mördare, måste vi komma till slutsatsen att den försvunna kvinnans familj ville henne väl, och familjen såg egenskaper hos mannen som hon som ung och kär inte såg. De agerade på samma sätt vi skulle ha gjort om våra barn hamnade i fel sällskap med farliga människor.

Det är troligare att hon tvingades gifta sig om hon kommer från Afghanistan, av föräldrarna eller av mannen. Afghanska föräldrar agerar inte som svenska föräldrar, där finns ju en utbredd hederskultur.

Vi har ingen aning om familjen ville henne väl, och även om de ville det så spelar det inte alltid roll.
Citera
2022-04-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ja, de har verkligen öppnat upp för ett kaos där till och med barn tillåts äntra totalt främmande länder helt ensamma. Vad tusan håller de på med? Krav på papper är nummer ett. Barn som färdas ensamma ska inte kunna passera en gräns utan hård kontroll. Det måste bli ett slut på tokerierna.

Det är som du skriver, tokerier som sker med flit.

Visst finns det papperslösa, som inte har leg eller pass, av den enkla sanningen att de levt som barn till flyktingar i Iran. Men det betyder inte att det ska gå att kasta bort papper man har i andra fall, från länder där man har dokumentation.

När det kommer folk utan papper, kan man fråga om namn, ålder, föräldrarnas namn, var de växt upp, och i vilken skola de har gått eller var de haft arbete. Enkla uppgifter att kontrollera. Om de inte vill svara, så vet man också varför de inte har dokumentation. Man vet om de ljuger eller talar sanning i sin ansökan om asyl. Nu är det så att det är lukrativt att vara barn när man söker asyl i Sverige, och då blir vuxna karlar barn. Där ingen undrar vems barn det är som kommer ensam över land och hav.

Min åsikt är att vi inte har behov av folk i Sverige som inte kommer ihåg något om sin bakgrund, och inte ens vill tala om hur gamla de är. Det blir absurt när de lyckats ta sig hit. Att det ens diskuteras var denne mördare kommer ifrån, betyder att han inte uppgett det.

Det intressanta är när folk låter sig "luras". Dessa lögnare kan sitta med sin iPhone med myndighetspersoner närvarande, och ingen frågar om vänner där hemma de har på sin Facebook. Samtidigt som de inte uppger var de kommer ifrån och hur gamla de är. När deras iPhone är full av bilder hemifrån.
Citera
2022-04-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är troligare att hon tvingades gifta sig om hon kommer från Afghanistan, av föräldrarna eller av mannen. Afghanska föräldrar agerar inte som svenska föräldrar, där finns ju en utbredd hederskultur.

Vi har ingen aning om familjen ville henne väl, och även om de ville det så spelar det inte alltid roll.

Det vet vi inte, men att utgå från att hon gifte sig mot familjens vilja, som asylskäl börjar bli för alldagligt. Den försvunna kvinnan har vänner på Facebook som skulle kunna skingra dimmorna om vem hon var.
Citera
2022-04-29, 11:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vet vi inte, men att utgå från att hon gifte sig mot familjens vilja, som asylskäl börjar bli för alldagligt. Den försvunna kvinnan har vänner på Facebook som skulle kunna skingra dimmorna om vem hon var.

Jag gissar att det är mannen som haft anledning att lämna Afghanistan. Och av annan anledning än han säger.
Citera
2022-04-29, 11:55
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ljug inte om den jäveln. Han planerade morden och såg till att ordna livförsäkring på frun. Pengarna skulle han leva gott på medan frun och barnet var döda.

Jag ljuger inte. En fruktansvärd händelse där bifogad artikel är talande tycker jag. Ta 2 min och läs den. Psykisk sjukdom är inget du mäter med linjal. Jag tycker det är konstigt att blanda in denne Jonas i detta.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fkolumnister%2Fa%2FxRVwrl%2Fdalbyfallet-ar-h elt-unikt-for-2000-talet
Citera
2022-04-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gissar att det är mannen som haft anledning att lämna Afghanistan. Och av annan anledning än han säger.

Det har jag framfört tidigare. Mannen är antagligen en brottsling på rymmen. Det är så uppenbart att det inte handlar om en karl med en familj som har asylskäl, och därför fick han ingen asyl.

Det är därför det är vidrigt att han kunde stanna i Sverige. Han lever fortfarande på svenska skattebetalares bekostnad då han har bostad och skola åt barnen. Vad får han mer i bidrag?
Citera
2022-04-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Jag ljuger inte. En fruktansvärd händelse där bifogad artikel är talande tycker jag. Ta 2 min och läs den. Psykisk sjukdom är inget du mäter med linjal. Jag tycker det är konstigt att blanda in denne Jonas i detta.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fkolumnister%2Fa%2FxRVwrl%2Fdalbyfallet-ar-h elt-unikt-for-2000-talet

Vad jag minns, är att han dömdes till livstid. Rätten kom fram till att han hade någon psykisk störning, men inte tillräckligt för att slippa fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in