2022-04-29, 03:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det kan komma fram nya uppgifter. Har han uppgett 41 år kan han ha ljugit. Han kanske i själva verket är sjutton och ett halvt. Köper myndigheterna då hans nya ålder kan han inte dömas till fängelse.

Den här liraren ska sitta. Länge.
Citera
2022-04-29, 07:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vad vi kan konstatera är i allafall att frugan levde 2019-11-20.

Men man kan väl ansöka om kontaktförbud även skriftligt?
DVS vem som helst kan skriva en sådan ansökan. I detta fallet kan det alltså vara maken enkom för att förvilla.
Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2022-04-29, 08:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mannen sa att han dödat sin förra fru. Sedan knuffade han ner kvinnan i gruvhålet i Norberg, enligt Aftonbladets uppgifter.

Kvinnan har uppgett att mannen ska ha sagt att han dödat sin förra fru innan han knuffade ner henne i gruvhålet. Polisen utreder nu detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GdBeM/sa-att-han-dodat-sin-fru-knuffade-sen-kvinnan-i-norberg

Verkligeheten överträffar dikten.

Om det här hade varit en film, då hade jag tyckt att handlingen var lite väl tilltagen. Inte nog med att hon landade på ett "dunbolster" och överlevde fall och kyla, hittades av en barnfamilj som nätt och jämt uppfattade hennes svaga rop på hjälp, utan det sista han säger till henne att han också dödat frun.

Där hade jag tyckt att det var dags att stänga av.
Sånt händer bara i en B-film.

Det kan nog ta tid att utreda vad som har hänt frun. Det känns som att det är ett utsiktslöst projekt. Förmodligen är det svårt att ta reda på när hon förvann exakt,men hennes anhöriga borde kanske ha koll?

Det man undrar är ju varför de inte har slagit larm?
Ska hon ha flytt?

Men det sadistiska och psykoptiska beteendet i den här historien gör det omöjligt att tro att hon lever.
Citera
2022-04-29, 08:31
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Den här liraren ska sitta. Länge.
Det tror/önskar du bara! De feministiska karriäråklagarna bryr sig inte om vad blattar gör, utan finner istället förmildrande omständigheter. Det är den vite mannen som feministerna är ute efter!
https://www.youtube.com/watch?v=94o8TlbHd6c
Citera
2022-04-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
https://www.facebook.com/parisa.mohammadi.714

https://www.facebook.com/parisa.mohammadi.50999

https://www.facebook.com/mohammadi.parisa.5/friends

Allting är märkligt. Om man tittar på de länkar som tidigare reffats till, så börjar frågetecknen hopa sig.
Hon skulle alltså inte ha fått uppehållstillstånd för att hon inte var trovärdig enl Mig verket, då hon uppgett olika namn samt hänvisat till att inte vara riktigt läskunnig.
Vem har då lagt upp henne på Facebook?

Bilden hon har på mannen Am*n* (*i) skiljer sig i mina ögon från bilden med den smale mustaschprydde i typ grötmundering. Fotot inlagt på hennes Facebook tycker jag mera ser ut som en asiat av något slag.
Alla heter ju likadant, men kan vi ha en ID-kapning här?
Och sen lite kidnappning osv osv. Man kan ha vilka teorier som helst.

De 3 barnen, är de mustaschmannens? Eller har han kidnappat dem någonstans på vägen för att försöka säkerställa att uppehållstillstånd ska beviljas "automatiskt"?

Hela ärendet osar katt!
Citera
2022-04-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Han var svensk soldat i Afganistan för att försöka hjälpa detta jävla strulfolk. Fick PTSD och mördade sin familj under en psykos. Jävligt konstigt att blanda in honom.
Ljug inte om den jäveln. Han planerade morden och såg till att ordna livförsäkring på frun. Pengarna skulle han leva gott på medan frun och barnet var döda.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Militäruniformen han har på vissa bilder är den från Afghanistan eller kan han vara frän något annat land? Varit aktiv militär och begått krigsbrott så att han vill mörka härkomst? Iskallt sinne.
På skjortan finns Afghanistans flagga så han är utan tvivel afghan.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Barnen har anknytning till Sverige, genom att pappan är vårdnadshavare. Han kommer bo på en svensk fångvårdsanstalt, lång tid framöver. Barnen kommer placeras i familjehem. Ingen kommer veta eller undersöka vart de annars ska skickas.

Om jag fick bestämma, hör barnen hemma hos sin mammas familj.
De har inte anknytning till Sverige eftersom deras far har uppehållit sig här olagligt. Skicka hem barnen till det land de tillhör dvs Afghanistan. De har stor släkt där som kan ta hand om dem.

Mammans familj borde få förtur till barnen om det är så att tokfan till far har mördat barnens mor. Detta om mammans familj vill ha dem.
Citera
2022-04-29, 08:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Indicier kan komma att räcka i detta mål. Mobil-triangulering kan nog vara på sin plats. Detta då det inte lär finnas många som rört sig där.

Jag tänker att om man kan se att de två färdats i bil (mastuppkopplingar till samma master, under samma tidsperiod, i bilhatighet) just i den riktiningen. Det förutsätter att de båda har haft med sig sina mobiler.

Nu kan man inte utläsa med exakthet i de här nedanstående meningarna vad som hänt, men kan det här betyda att de först färdades i bilen (av annan anledning), då friade han?

Därefter spårade det ur?
"Enligt uppgifter ska kvinnan och mannen strax innan händelsen åkt bil tillsammans.

Mannen ska ha sagt att han ville gifta sig med henne. När kvinnan svarade nej ska han ha våldtagit henne.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GdBeM/sa-att-han-dodat-sin-fru-knuffade-sen-kvinnan-i-norberg

OM, det är så att resan påbörjades av annan anledning, eller i varje fall inledde mannen henne i den föreställningen, då kan man ana att hon frivilligt satte sig i bilen.

Han kan mycket väl ha vetat vad han tänkte göra redan från start- A->B, och att destinationen redan var uttänkt.

Tyvärr kan det då också betyda att ingen sett när hon hoppade in i bilen.

Det hade ju varit bra om någon sett dom påbörja en bilfard, därefter är hon försvunnen. Det blir som en start, som slutar att han kommer hem utan henne.

Däremot tror jag att mastuppkopplingarna uppe i markerna kan vara si så där.

Något som jag läste i en annan tråd av en skribent som är väldigt mycket kunnigare än jag, är att triangulering numera är lite "ur tiden". Inget jag vet något om, mer än att jag följde Lena Wesström- fallet och tyckte (?) mig inte se att man nämnde triangulering alls.

Jag hoppas sannerligen att man lyckas få ihop teknisk bevisning. Det här handlar om en mycket farlig människa, som inte värderar ett männsikoliv och som ser bestraffning och utplåning som en rättighet för att få det han själv vill ha.

En exploaterande person.
Citera
2022-04-29, 08:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Vunnit laga kraft innebär endast att det inte längre kan överklagas utan är slutgiltigt.

Det finns ingen myndighet som hanterar utvisningar och följer upp så att de verkligen utförs. Ansvaret faller på polisen som inte har resurser. Sverige saknar den infrastrukturen.
Där ser man, jag trodde "laga kraft" innebar att domen verkställdes.
Citera
2022-04-29, 09:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Så beräknande kan han inte vara. Då hade han lyckats bättre.

Det var väl bara en otrolig (o)tur att hon överlevde och att hon hittades.

En hårsmån från döden och att kanske aldrig hittas.

Möjligt att hon hade hittats, men som skelett i samband med reparation av stängslet någon gång. Förmodligen hade ingen klättrat ner för att inspektera, utan man hade utgått från att det var ett djur förmodligen, om ma inte kunnat tydlig se att det var en skalle som låg där.

Det verkar ändå som att man måste stå i en fralig vinkel för att kunna se ner i hålet.

Pappan som hittade henne, beskriv ju att de inget kunde se, bara höra.
Citera
2022-04-29, 09:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det står nu, som någon skrev, att MGM ska ha sagt att han mördat frun innan han kastade ner kvinnan. Förhoppningsvis vart han lämnat henne också.

Alltså det svenska systemet och hur kvinnor bemöts när de söker hjälp...

Det är så sjukt äckligt att kvinnor flyr till Sverige och sedan ändå mördas här som de skulle gjort i hemländerna utan att någon får tala illa om männen för då heter det alla män. Det verkligen rasistiska är att kvinnor och barn, eller åtminstone minderåriga "försvinner" här och utan att det då längre ses som ett problem. Inget barn= ingen utredning. Ingen kvinna= inget bekymmer kring anmälningar eller asylansökan/utvisning.

Här har vi alltså en av hur många kvinnor som helst som försöker larma i ett samhällssystem där kvinnor inte är värda något alls (jämför om en gängkriminell dödas eller söker skydd). Men när det gäller oss svenskor, blir det åtminstone en efterlysning och någon som åtminstone låtsas bry sig om en utredning, att söka efter våra kroppar är iallafall något som sker.

Man kan spy för mindre... 🤮
Dessutom låter socialtjänsten och rättsväsendet mycket farliga människor gå fria när deras offer räknas som "utan människovärde" för något annat handlar det definitivt inte om. Dvs, att de inte ses som människor med ett alldeles eget mönniskovärde. Du kan våldta och döda dem bara du sköter det så Sverige slipper snubbla över kropparna 🤮

Lite märkligt är det att båda kvinnorna (?) försvinner utan att någon anmäler.

I första fallet verkar det inte finnas något system för att ha koll på var människorna befinner sig (kanske en omöjlighet), i det andra fallet vill man veta hur det skedde.

Har hon ingen i sin närhet som förstod att det var ett försvinnande?
Saknar personerna kännedom/kunskap om vad man kan/bör göra?
Var de vilseledda av mannen?
Var de rädda för honom?
Citera
2022-04-29, 09:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej precis, väldigt få mammor som skulle överge barnen.

Ja, inte ens om man flyr för sitt liv, brukar det ske på det här sättet.

Detverkar dessvärre som att ingen tagit kvinnan på hennes ord när det handlade om ansökan på kontaktförbud. Det som är allvarligt i det här fallet är ju att det dessutom funnits tre barn här.

När hon väl försvinner (om det stämmer) så är det ingen som varken noterar det (myndighetern eller annan).

Om barnen hade försvunnit, hade myndigheterna inte då heller regerat?
Hade de tagit mannen på hans ord om tt de flyttat till mamman? Blivit flyttade?

Riktigt ruggigt, även om jag kan förstå att det är svårt att hålla koll.
Citera
2022-04-29, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Han kommer med all sannolikhet att få svårt
att komma ihåg vad jag tror är hans
lögner.

Polisens rättsavdelning ingivare till Skatteverket om ansökan om samordnings nr.

Inkommit 2019-09-13 om samordnings nummer
A*ini, M*hamed T*her (*=m,o,a)

Någon adress har dem inte endast samordnings nr.

Källa: Skatteverket

Tacj Doiten för allt ditt arbete!

Måste läsa ikapp, men jag såg igår att du la in et inlägg om Migrationsverket:

https://www.flashback.org/p80047982#p80047982

Det är då intressant att veta hur det kan ha läckt uppgifter till media (Samnytt minst).

Man får ljuga i förhör och i rätten som misstänkt, men naturligtvis undergräver det din trovärdighet. Om man inte har tillräckliga bevis/indicier kommer det här inte behöva ligga honom till last.

Men om man har bevisning som motsäger en version, kan det användas mot dig senare i rätten för att visa att du ljugit.

I Lena Wesströms fall använde man flera sådana berättelser mot Stefan Davidsson, där man kunde bevisa att så var inte fallet.

T ex sa Stefan Davidsson att han cyklat tre vändor nära brottsplatsen. Den versionen fanns inbandad från förhören. Det står helt klart att han berättade dettta för att han var rädd att han blivit sedd av någon, vilket satte honom väldigt nära mordplatsen vid tiden för dådet.

När det stod klart för honom att det inte fanns några vittnen när han läst FUP), ändrade han sin version till att cykelturerna var helgen innan.

Nu sade han i rätten att han blivit vilseledd av Peter Springare, att han lurat in honom i en fälla att tro att det fanns vittnen. Åklagarna kollade upp förhöret och visade upp dettta i rätten. Det stämde inte. Stefan Davidsson föll på eget grepp.

Så kan det gå när man ljuger och anpassar.
Bara ett exempel på hur trassligt det kan bli med lögner...även om man får ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in