2022-04-28, 18:59
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Han hade tydligen inte läst Socialstyrelsens broschyr: Du som tänker slänga ner din fru i ett gruvhål.

Det har även gått ut motsvarande broschyr till de som befinner sig på andra sidan så att säga: Du som blivit nedslängd i ett gruvhål.
Citera
2022-04-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker inte att det är fel att granska det här, just ur säkerhetsynpunkt. Det kan finnas risker med att barn, personer som gått vilse, förvirrade eller djur råkar illa ut.

I det här fallet är det dock intressant ur annan vinkel; brottet.

Insatsledaren sa i en intervju att han trodde att stängslet blivit nedtryckt i samband med brottet, men det visar sig ju nu att det inte stämmer.
"Efter en inventering i augusti 2018 beskrivs hålet som ”mycket farligt” av Sveriges geologiska undersökning, SGU, eftersom delar av stängslet blivit uppklippt."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stangslet-kring-gruvhalet-var-trasigt-i-flera-ar

Jag hade väl hoppats lite på att man på att man kunnat finna spår från brottet på stängslet. Risken är väl att det kommer att vara svårt att binda den här gm till brottsplats och brott.

Jag hoppas att jag har fel...

Indicier kan komma att räcka i detta mål. Mobil-triangulering kan nog vara på sin plats. Detta då det inte lär finnas många som rört sig där.
Citera
2022-04-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ja vad är sannolikheten, såklart bidrag, finns inte en enda afghan eller annan utomeuropeisk person som inte går på bidrag.

Nu tar du väl i lite allt för mycket.
Citera
2022-04-28, 19:07
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja..Väldigt märkligt..En svensk medborgare kan i princip få bassning för en icke avdragen Ploppchoklad (mindre än Sahlinsk Toblerone!) av Skatteverket..medan en ickemedborgare tydligen kan leva sitt eget liv här,på egna premisser..Och med egna lagar..???

Om man inte behöver ID-handlingar eller styrkt identitet för att komma in i landet så är det ju inte helt osannolikt att man inte heller behöver det i andra avseenden och myndighetskontakter.
Citera
2022-04-28, 19:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Det där med att man riskerar förföljelse av släktingar eller nån annan släkt anför ungefär 99,6 av 100 asylsökande afghaner. Det brukar aldrig rendera uppehållstillstånd eftersom Migrationsverket anser att det är fullt möjligt att bosätta sig i en annan del av Afghanistan för att undkomma div fejder.

Men afghanerna kör alltid med just det.

”Den och den slog den på käften för en bit mark för 23 år sen och så sa de och de att den och den måste mördas…”

Det kan ju vara sant men det räcker inte som asylskäl.
Det är säkert sant. Exakt alla afghaner är inblandade i flera olika klanstrider som i många fall har pågått i flera generationer. Det är lite det som är grejen med ett klansamhälle.

Problemet är att om klanfejd är ett giltigt asylskäl så måste vi ge asyl till minst 50% av jordens befolkning.
Citera
2022-04-28, 19:22
Medlem
Han kanske räddades från sin utvisning av Elin Ersson?
Citera
2022-04-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det känns som en ganska beräknande människa.
Kanske även gifta sig med någon yngre och mer attraktiv?

Jag hoppas att man kan bringa klarhet i vad som hände med hustrun, om ine för barnens skull. Kan inte kännas lätt att tro att hon inte brytt sig om dom tillräckligt för att stanna. Inte ens höra av sig...

Så beräknande kan han inte vara. Då hade han lyckats bättre.
Citera
2022-04-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Han kanske räddades från sin utvisning av Elin Ersson?
Vem?
Citera
2022-04-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
MGM gör i alla fall vad han kan för att fylla igen de farliga gruvhålen.

I allt elände, så var det lite kul skrivet.
Citera
2022-04-28, 19:32
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vem?

Batikhäxa som vurmar för våldtäktsmän.
Citera
2022-04-28, 19:33
Medlem
Förövaren skulle ha utvisars, men det blev inte så. Som vanligt.
Citera
2022-04-28, 19:33
Medlem
Exfrun som hette Parisa eller Theresa, vart tog hon vägen?
Jag tror jag läste något om att hon var rädd att bli mördad av sin man (dvs Mgm).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in