Citat:
Ursprungligen postat av
Torleifsdottir
Hej!
Min yngre bror blev uthängd på Dumpen för en tid sedan och hans ena barn har utsatts för både misshandel och grov mobbning i skolan och det har varit till den grad att han inte klarar av att gå till skolan längre. Min bror skiter jag i då han får stå sitt kast men Dumpens metoder förstör livet för oskyldiga anhöriga och barn till männen i fråga. I känsliga ärenden där barn är involverade, likt mitt brorsbarn så måste Dumpen tänka ett steg längre.
Bör påpekas att mitt brorsbarn är en känslig och försiktig liten kille, både personlighetsmässigt men även till växten (vek i jämförelse med klasskamrater) och han klarar inte av att försvara sig alls. Inte nog med att han inte går till skolan längre, han har även slutat spela fotboll vilket var hans allra största favoritsyssla. Nu sitter han hemma själv dag in och ut sedan 1 månad tillbaka och man märker tydligt på honom om hur traumatiserande denna upplevelsen har varit.
Snälla, var försiktig när ni hänger ut männen för det finns ofta barn skrivna på dessa adresser.
Bedrövligt att sonen ska behöva lida för sin fars gärningar. Är du och din familj där för honom nu när din bror är indisponibel? Vad säger hans mor om det hela? Överväger de att flytta för att få en nystart? Låter nattsvart.
Dumpen måste ändra sin approach. När de snart börjar nagelfaras i medströmsmedia är det här den mesta av kritiken kommer riktas: konsekvenserna för anhöriga. Media kommer inte att vara lika förstående som folk i tråden här tenderar vara, utan ställa familjers väl och ve mot de fiktiva offer Dumpens fiskare utgör. Kommer stenen i rullning kan det gå fort och då blir det svårt för Dumpen att fortsätta som förut.
Hård mot de hårda men mjuk mot de mjuka borde vara konceptet. Som det är nu är anhörigperspektivet helt åsidosatt.
Det var för övrigt upplysande att få information från insidan av E84 eller vad hon heter. Skulle dock rekommendera dig att logga ut och ägna dig helt åt din familj. Jag tror inte det är bra för varken dig eller dina barn att du hänger här. Du riskerar få uppmuntran av fel slags personer (varav en del de facto är pedofiler) samt påhopp från de mer sekteristiska medlemmarna. Jag hoppas det ordnar sig för er och att ni kan lämna detta bakom er en dag. Din man bör inte vara en del av era liv, ty skriver man dylika saker förtjänar man inte sin familj.