2022-04-28, 16:24
Medlem
Shevin framställs som oerhört osympatisk och hemsk men frågan är om TV4 vill att hon ska se ut att vara så. vi vet inte hur hon är i verkligheten. Döm inte henne bara efter detta även om hon är mycket irriterande.
2022-04-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Kommentaren är borta nu... Förmodligen Robinson-kontot som raderat den. De brukar radera taskiga kommentarer.

Jag tror inte heller att Peter har sagt detta till sin pappa, utan det är nog bara pappan som dragit egna slutsatser och agerar på så sätt p.g.a. kritiken hans son fått ta. Att skriva sådana felaktiga och direkt taskiga saker om Joel gör ju verkligen endast skada. Att deras familjemedlemmar beter sig så gör ju bara att man ännu mer vill stötta Joel. 😅

Och som sagt, vissa saker lyser igenom. Bara kolla på Joels Instagram, t.ex. Han verkar verkligen vara en urgullig, nördig och så snäll person. Och läste t.ex. en kommentar av någon som känner honom, (hon hade profilbild och namn), som tidigare skrivit:

"Har känt Joel sen 2017 och han är en av mina FAVORITMÄNNISKOR jag någonsin träffat, världens finaste kille blir så ledsen."

Och det finns en orsak varför de allra flesta inte längre är arga på Jessica, och det är för att det märks att hon är en fin och mogen människa med hjärtat på rätta stället. Vilket även kommit fram i någon artikel och Joel lyfte tydligen fram också i någon podcast att han och Jessica har en bra relation.
Jo kan tänka mig att Joel är en fin kille utanför Robinson också. Han är nog en riktigt bra kompis. Hans instagram ser bra ut.

Jessica verkar ångra sig nu i efterhand, men just där på stranden tror jag hon föll för grupptrycket. Hon måste träna på att vara starkare i sig själv.

Andra deltagares som Shevins instagram är ju mest skryt om hur bra hon är och någon negativ kritik tas inte emot.
2022-04-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Shevin framställs som oerhört osympatisk och hemsk men frågan är om TV4 vill att hon ska se ut att vara så. vi vet inte hur hon är i verkligheten. Döm inte henne bara efter detta även om hon är mycket irriterande.

Jag dömer henne också efter vad hon lagt ut på sociala medier. Redan innan "det värsta" med Joel hände så lade hon och Peter ofta upp stories eller inlägg med laget där de taggade alla utom Joel, eller så valde de bilder där han inte syntes. Det kanske verkar som en liten sak, men det säger en hel del. Uteslutandet fortsatte på utsidan. Jag har inte sett några andra deltagare bete sig på det sättet.

Alltid när jag kollar på ett reality-program så brukar jag kolla upp vad de lägger ut på sociala medier, vad de säger om händelser i programmet, osv. Detta bl.a. på grund av att tv gärna förstärker vissa saker som du säger. Ifall någon betett sig dåligt i ett program, men sedan verkar genuint ledsen för sitt beteende efteråt, ber om ursäkt osv., så brukar jag tänka att "bra att du ber om ursäkt och inser att det var fel. Alla beter sig dåligt någon gång", osv.

Men att se Shevin och Peter bete sig omoget och uteslutande även på utsidan fick mig att på riktigt ogilla dem. Jag blev verkligen besviken. De kan verkligen inte ta emot kritik. Jessica å andra sidan såg alltid till att tagga Joel när hon lade upp något och hade också skickat en väldigt genuin ursäkt till Joel. Jag tror det också är därför som många ser henne på ett annat sätt än de övriga två.
Senast redigerad av Unicornlife97 2022-04-28 kl. 17:17.
2022-04-28, 17:38
Medlem
skaldjuspuddings avatar
Är det bara jag som fullkomligt HATAR lag nord?
Desiree speciellt! Vilken liten äckelunge! Platt som en dörr är hon också
2022-04-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solen89
Herregud, tror du att jag bryr mig om vad du skriver och tycker? 😄 Haha....

Jag har rätt att tycka så som jag vill! Du är säkert en sån där enstörning som inte har så många vänner och därför sitter du bakom din dataskärm och pekar med fingret! Tragiskt, men jag lider inte med dig 😄
Du brydde dig tillräckligt mycket för att svara på min kommentar. Hela poängen med Flashback är att man ska uttrycka sin åsikt. Jag uttrycker min åsikt precis som du. Vad är problemet?

Alltid roligt när hjärndöda människor ska ha en åsikt om andra människor på ett anonymt forum. Så hur kommenterar du på Flashback om inte bakom en skärm? Lmao.
2022-04-28, 19:00
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Håller med, under Robinson historia har jag nog aldrig så genuint ogillat ett helt lag.
Filip och Hanna har väl bara dåligt omdöme, men ändå.
2022-04-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
"som lärare är man en förebild bland elever" I vilken värld då? Va din gympalärare i 3an din förebild?
Alla vuxna människor (speciellt lärare och föräldrar) blir per automatik förebilder eftersom de besitter en auktoritet (aka ansvar) över barn/elever. Menar du att lärare/vuxna inte har en påverkan på yngre personer?
2022-04-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är ju inte konstigt då hon har invandrarbakgrund.

Värre är det med Desiree som är down with orten eller vad hon nu sa i början. Säger Jalla, gäri(kan ha varit shevin som sa det) o.s.v.
Vem försöker man imponera på när man snackar påklistrad invandrarsvenska som pursvenne? Vanliga svenska kvinnor och män ryggar tillbaka och invandrare cringear.
Det var Desiree som sa "gäri".
2022-04-28, 19:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Hon har ju en vidrig personlighet. Hennes mobbande är påtagligt och att hon dessutom fäller kommentaren egoist om Joel på auktionen. Herregud
2022-04-28, 19:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Nej du är inte ensam!
Har tyvärr en känsla att de kommer ha övertaget vid sammanslagningen och då är det kört
2022-04-28, 19:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hon har ju en vidrig personlighet. Hennes mobbande är påtagligt och att hon dessutom fäller kommentaren egoist om Joel på auktionen. Herregud

Hon sa what a waste, inte egoist. Men det är väl iof precis lika illa
2022-04-28, 19:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Är programledaren lika grinig som i andra program?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in