2022-04-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Video på en hel ukrainsk pluton blir bombad till köttfärs

https://youtu.be/fuUMpbQz-1Q

Snart blir siffrorna för ukrainska förluster hundra tusen pers och då kollapsar Ukrainska armén

Det funkar inte att värva 60+ soldater och kvinnor för att stoppa den ryska armén
Som att ryska soldater är så bra…
De vet hur man skjuter pensionärer , barn och kvinnor.. äckliga ryssar🤮
Citera
2022-04-28, 18:37
Medlem
Citat:

Snart blir siffrorna för ukrainska förluster hundra tusen pers och då kollapsar Ukrainska armén

Det funkar inte att värva 60+ soldater och kvinnor för att stoppa den ryska armén
Har du några siffror på hur många ukrainska soldater som dött? Var väl ca 30000 för några veckor sedan om jag minns rätt. Sannolikt 40000-50000 nu. Men Zelensky verkar inte bry sig ändå.
Citera
2022-04-28, 18:37
Medlem
Citat:

inte många som bryr sig faktiskt
Citera
2022-04-28, 18:38
Medlem
Citat:
Jag tycker att man ska få en avstängning för att man medvetet lägger ut fejk filmer här.

Jag kollade din skitvideo och ångrar att jag slösade min tid, det är ju en redigerad grafik, man lade en explosionseffekt över en video, det syns ju tydligt

Är du en idiot som köper sånt eller tar du oss för efterblivna? Dra åt helvetet härifrån med dina fejks

Jag lägger ut endast riktiga videon där man se tom ansiktet på ukranska döda soldater, inga javla fejks

Nää du har fel, geniun video och träff i målet två gånger med glada ukrainska soldater

Felstavat igen tverskoy, - jag lägger ut endast riktiga videon - skall vara - jag lägger endast ut riktiga videos -
Citera
2022-04-28, 18:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen skall det finnas en plan för detta. Svaret på en taktiskt rysk kärnvapenmissil skall inte vara nukleär, men något annat och i passlig proportion. Inget ord om "vad".

Fick med mig det på ngn amerikansk kanal häromdagen.

Om den kommer att avfyras från Nato-territorium så kan det utlösa ett kärnvapenkrig. När ryssarna ser missilen närma sig Ryssland vet de inte om det är en nukleär missil eller inte, så det kan innebära att de väljer att besvara missilen innan den slagit ned med att skicka iväg kärnvapen.
Citera
2022-04-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Rysk information har ingen trovärdighet.

Att bajsa på sig är en normal reaktion i krig, det är en mänsklig reaktion. PTSD kan drabba soldater, och civila. Att vara rädd för krig är naturligt. De flesta människor vill inte ha krig, trist nu bara att Putin tycker annorlunda.

Det är en fantastisk video tverskoj har postat, Ukrainarna ger första hjälpen och känner för sina döda och sårade. Sånt här är direkt moralhöjande men det fattar inte hovnarren tverskoj.
Citera
2022-04-28, 18:40
Medlem
Ukrainare berättar om hur de får städa upp efter ryssen i Tjernobyl:

Citat:
Stölder, instängd personal – och ett kärnkraftsverk i kaos. Nu berättar personalen för SvD hur säkerheten ska återställas vid reaktorerna vid Tjernobyl, efter de ryska truppernas anfall.
---
På årsdagen för Tjernobylkatastrofen har Ukrainas inrikesminister Denys Monastyrskyj kallat till pressträff i staden. Han är symboliskt placerad framför monumentet ”De som räddade världen” – till minne för räddningsarbetarna som arbetade 1986. Nu delar han ut medaljer till de som arbetar med att röja minor runt området.

Enligt Monastyrskyj ”äventyrade Ryssland hela världen” genom att ta över Tjernobylreaktorerna. Han berättar att skyttegravar grävdes i förbjudna områden, och visar upp ett fotografi föreställande en kvarlämnad rysk matranson. Där uppmättes strålningsnivån till 50 gånger högre än de accepterade värdena.

I torsdags meddelade även det internationella atomenergiorganet IAEA att strålningsnivåerna vid Tjernobyl under rysk kontroll var högre än vanligt, och att de ryska styrkornas ockupation av kärnkraftverksområdet var ”mycket, mycket farlig”.
---
Den 24 februari inledde Ryssland sin fullskaliga invasion av Ukraina. Samma dag intogs kärnkraftverken vid Tjernobyl. Efter reaktorexplosionen för 36 år sedan är reaktorerna inte längre i bruk, men kräver fortsatt konstant närvaro då använt kärnbränsle kyls ned på platsen. Därför stannade personalen kvar – trots de ryska truppernas framfart.

En av dem var Sergej Streltjenko. Han mötte flera ryska soldater, och enligt honom så hade de flesta ryska soldaterna ingen aning om att området var farligt.

– Vi gjorde vårt bästa för att inte provocera dem. Vi vill inte riskera ukrainares liv, säger han.

Alla i hans enhet var redo för en ny katastrof, berättar han, liknande den som skedde 1986.

– Bara en idiot skulle inte vara rädd för att det skulle hända igen, med tanke på hur ryssarna agerade, säger Sergej.

På sätt och vis tycker jag synd om alla ryska fotsoldater som kommenderas till att "jobba" mitt i radiaken men lite bildligt måste jag ändå säga att jag hoppas många av dem, i vart fall högre befäl, har blivit självlysande. Vilka djävla idioter.
https://www.svd.se/a/x828jj/efter-rysslands-ockupation-sa-sakras-tjernobyl-igen
Citera
2022-04-28, 18:41
Moderator
Siegfrids avatar
Ryska officerare skjuter på sitt eget manskap för att tvinga dem att anfalla.
Allt enligt en avlyssnad konversation.

https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1519708267169075203

Edit: fel länk
Citera
2022-04-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Krig leder ingenstans, våld föder våld. Samtal behövs

Nää, Ryssland skall kastas ut med våld från Ukraina och sen skall dom förtigas i många år framöver.
Citera
2022-04-28, 18:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om den kommer att avfyras från Nato-territorium så kan det utlösa ett kärnvapenkrig. När ryssarna ser missilen närma sig Ryssland vet de inte om det är en nukleär missil eller inte, så det kan innebära att de väljer att besvara missilen innan den slagit ned med att skicka iväg kärnvapen.

EMP, cyber warfare.., vem tusan vet vad jänkarna har i lådan när det sker..

Som alternativ till taktiska kärnvapen.
Citera
2022-04-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ukrainare berättar om hur de får städa upp efter ryssen i Tjernobyl:

På sätt och vis tycker jag synd om alla ryska fotsoldater som kommenderas till att "jobba" mitt i radiaken men lite bildligt måste jag ändå säga att jag hoppas många av dem, i vart fall högre befäl, har blivit självlysande. Vilka djävla idioter.
https://www.svd.se/a/x828jj/efter-rysslands-ockupation-sa-sakras-tjernobyl-igen

Dom har alltså snott löst stål som låg på marken och hade 15 000 sivert (eller vad det nu är) så direkt risk för strålskador.

Jag tror att tom. mina tonårsbarn fattar bättre än så.
Citera
2022-04-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Folk verkar tro på riktigt här att Ukraina kommer att vinna detta krig , det är så långt ifrån verkligheten man kan komma, även om det vore det bästa för oss alla.

Zelensky är en dåre som inte gick med på Rysslands krav i början på konflikten, alltså erkänna Krim som ryskt samt Donbas och Lugansk som självständiga länder. Då hade Ukraina fått behålla sin självständighet iaf.

Vad som kommer hända härnäst är att Putin på segerdagen 9 maj formellt kommer att förklara krig emot Ukraina och införa en massiv mobilisering, hela landet kommer gå in i ett krigstillstånd.
Alltså alla resurser i landet kommer att gå till ett enda mål. Detta kommer till slut krossa Ukraina helt och hållet, Ryssarna kommer ta hela svartahavskusten och allt öster om Dnepr kanske även hela landet.

Har man följt Rysk retorik sedan Putin kom till makten så finns en oskriven regel i toppen, och det är att Ukraina kommer aldrig gå med i NATO och för det kommer vi(Ryssland) betala vilket pris som helt, alltså ryssarna var redan från snart redo att gå hur långt som helst för att förhindra det.

Du har bara ett fel i din analys.

När Ryssland inför generalmobilisering har dom 60% av stridsvagnarna kvar, dom som ej gick att starta och som är omodifierade. Visst kommer dom få igång nåt tusental till och sen en halvmiljon soldater men detta kommer få Tannenberg att framstå som en rysk seger. Ukraina är numera en kvalificerad motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in