2022-04-28, 14:54
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är nog främst folkmördar juggar och antisemitiska vänstertroll (typ palsetiner) som hatar på usa.
de fanns innan rysslands invasion, och de finns nog kvar även efter...
Vilka är ni som hatar? Nya progressiva SD??
Citera
2022-04-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
vad har du för nationalitet?

Serber är dom enda jag mött som är helt galet pro RT, antar NATO faktiskt gjorde lite fel i Serbien. Har noll koll på det där kriget själv.
Citera
2022-04-28, 14:56
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Delar också den uppfattningen.
Ryssland måste komma med i den moderna världen annars kan dom dra åt helvete.
De har just givit sig själva en biljett tillbaks från detta.Vi hade alla en förhoppning om att få dela en fin värld ihop med dem och alla andra.....det kommer inte ske nu.Eftertänksamhet och reflektion i form av konsekvenstänk har aldrig varit Rysslands starka sida.Stolthet och krigisk storhet(rrrrrrrrrroight) framför allt snarare.Varje gång begår de samma misstag,och varje gång måste lögnen putsas på lite till för att hålla sanningen stången.De krigar med sig själva och ingen annan,och har så alltid gjort
Citera
2022-04-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tänk om inte ryssen hade startat detta blodiga krig mot den fria statsbildningen Ukraina. Då hade allt detta mänskliga lidande aldrig hänt.
Så det kvittar ju faktiskt hur mycken proryssar försöker bortförklara eller ursäkta attacken mot och mördandet av civila ukrainare, det är psykopaten Putin som är orsaken till mördandet och förstörandet i det fria Ukraina. Och lille Putin hat mot Ukraina har givetvis inte med nazister eller förtycka ryssar i landet, det bryr han som extrem narcissist givetvis inte om för då hade Putin varit frisk hade han ju inte startar kriget med allt detta lidande utan då agerat som en vuxen och ansvarstagande ledare.

Så att försöka blanda bort korten genom motanklagelser mot staten Ukraina i olika proryska inlägg är helt enkelt dömt att misslyckas då det inte har med konflikten att göra och som dessutom är så fulla av ologiska argument och fulpropaganda att man blir rent mörkrädd.
Den missbildade fattiga federationen Ryssland bör alltså först sopa framför egen dörr och inte lägga sitt fula tryne i blöt utanför sina egna gränser.

Exakt. Vilken vanlig människa som har ett uns av kunskap i historia kan med lätthet dra paralleller till hitlers retorik.

Hade det verkligen handlat om att avnazifiera och skydda de ryssar som finns i Ukraina hade det kunnat göras på en diplomatisk väg, exempelvis genom FN.

Om Putins plan nu lyckas så kommer det väl nästa, polen måste också avnazifieras och de ryssar som bor i polen måste skyddas.

Sen är det Estland Lettland och Litauen och slutligen Finland.
Citera
2022-04-28, 14:57
Avslutad
Citat:
det är avskyvärt,, om ryssen kommer hit får vi hoppas säkerhetspolisen hittar dem snabbt,

Behövs definitivt en folkräkning för att kartlägga vilka folkmordsjuggarna är som hatar Väst. Med den antisemitiska populationen vet vi lite bättre då det rör sig om i stort sett varje arab med backning av Vänstern. Den inre fienden finns ibland oss och vi måste få en bättre bild över i vilken utsträckning dessa barbarer hotar vanliga människor i takt med att radikaliseringen ökar. Det är dessutom potentiella celler som Ryssland kan aktivera.
Citera
2022-04-28, 14:58
Medlem
Citat:
vad har du för nationalitet?
Lyssna, jag förstår att du har ett hat mot muslimer. Det har inte jag, jag är inte muslim, men jag respekterar andras val att tro på vad dom vill. För mig handlar det om gott eller ont. Och i det här fallet gör Tjetjenerna någonting bra. Dvs denazifierar Ukraina.

Betyder det att kommunism är bra? Nej.

Hela världen reste sig för att stoppa Hitlers tyranni, och man kommer resa sig för att stoppa neonazismen i väst.
Citera
2022-04-28, 14:59
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Serber är dom enda jag mött som är helt galet pro RT, antar NATO faktiskt gjorde lite fel i Serbien. Har noll koll på det där kriget själv.
Nato förhindrade ett folkmord, det var ibte fel.
Citera
2022-04-28, 14:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Enligt ryssarna på plats så käkar tictok brigader pizza och plundrar ukraina. något krigande är det inte tal om....

Mm-m..

Undrar riktigt vad som är "dealen" mellan Kadyrov och Putin, i.o.m att Kadyrovs snubbar slipper så billigt undan..

Eller anser den ryska försvarsmakten de som opålitliga (dvs viker sig tvärt), och inte har det som krävs ?
Citera
2022-04-28, 15:00
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Vilka är ni som hatar? Nya progressiva SD??
Jag är ryss själv(bland annat om så skall sägas),och det är inte ett hat gentemot ryssar,nej....det är en universell suck gentemot alla de som VÄGRAR vakna och se framtiden för vad den är.Alla individer,ryssar som svenskar eller kontraproduktiva utomjordingar,som inte ser sin egen existens före en annans självgoda handlingar ÄR EN IDIOT.I detta fallet visar sig allt för stora delar av Rysslands befolkning påvisa detta beteende.Därav och bli bemötta som de idioter de är i existensen
Citera
2022-04-28, 15:01
Avstängd
Roligt med fångutväxlingen nyss. USA får tillbaka en elitsoldat från Ryssland - i utbyte mot en rysk knarkare.
Citera
2022-04-28, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321

Dem är bara arga och bittra för att man inte fick folkmörda och etniskt rensa länder på icke-serber för drömmen om Storserbien. Den typen av saker som händer om man inte har internationella organisationer som tillvaratar mänskliga intressen (går alltid att förbättra givetvis exempelvis genom att utesluta korrupta diktaturer).

Folkmord och krig är deras kopp thé helt enkelt.
Citera
2022-04-28, 15:02
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Lyssna, jag förstår att du har ett hat mot muslimer. Det har inte jag, jag är inte muslim, men jag respekterar andras val att tro på vad dom vill. För mig handlar det om gott eller ont. Och i det här fallet gör Tjetjenerna någonting bra. Dvs denazifierar Ukraina.

Betyder det att kommunism är bra? Nej.

Hela världen reste sig för att stoppa Hitlers tyranni, och man kommer resa sig för att stoppa neonazismen i väst.
Och nu reser sig hela världen åter igen...för att stoppa den ryska NAZISMEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in