Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Men nu är anden ute ur flaskan.
Inte för mig, krig (i synnerhet den brutala typen som ryssland ägnar sig åt) har alltid radikaliserat och brutaliserat de utsatta, det finns 2000+ år gamla exempel...
Citat:
Det spelar egentligen inte så roll vem som började.
Det stämmer naturligtvis inte, Det är helt avgörande. de kommande åren räknar jag med att vi kommer se och höra om fruktansvärda attent rktade mot civila ryssar som hämd.
Citat:
Det viktiga är att förstå att bägge sidor historiskt gjort helt sjuka saker.
det viktiga är vem som slutar, inte vem som var värst historiskt, att "svenska" vikingar får vår tids talibaner att framstå som harmlösa mesproppar för en "britt" betyder inte att de ska behandla svenskar och talibaner på samma sätt.
Citat:
Och att
tendensen till de-eskalering här är minimal.
Ja, ryssland har direkt och inderikt orsakat fruktansvärt lidande i ukraina de senaste 8åren.
Citat:
Man hade ju gärna sett att ryssland sagt "vi har gripit 5 misstänkta psykopater från Butja, de är inte vad ryska armén står för" t ex. Eller att Ukraina inte hade släppt ut ett gäng nazi-pedofiler för att slåss i Donbass. Folkmordskarnevalen är i gång.
Ryssland är ju i bägge fallen du tar upp den som borde agerat annorlunda. och om ukraina hade invarderat ryssland och metalist supportrarnas/sect 13 ryska broderförening spartak moscow hade format en "rysk nazze azov batalion" så hade jag pekat ut de ansvariga för eländet på ukraina.
men nu är det som det är och det är en folkmordskarneval ryssland både orsakat och deltar i.