2022-04-27, 23:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske var han inte personligen närvarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kanske inte ens var närvarande förutom via länk. Kanske sitter han i häkte i Gbg, Malmö eller nån annanstans. Har inte sett något protokoll från häktningsförhandlingen.

Visst kan det vara på det här sättet.
Citera
2022-04-27, 23:35
Medlem
fiftyforfiftys avatar
SVT vinklar det åt säkerhetsbristerna kring hålet… Och det större antalet svenskar kommer konsumera det med hull och hår.

Varför inte rapportera om säkerhetsbristerna kring utvisade som fortsatt uppehåller sig i Sverige? Tveklöst fler liv som gått till spillo tack pga dem, tack vare politiker som inte vill Sveriges eller dess invånares bästa.
Citera
2022-04-27, 23:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rikligt med gruvhål att välja mellan.

Citat:
Ursprungligen postat av svana
Gruvhålet brevid gissar jag på.

Om det skulle vara på det sättet så visst kan det vara på det sättet beroende hur nära det ligger till det som nu kom att användas.

Jag tror dock mera på om nu detta har skett att den MGM ville ha litet "mera spridning". Jag tror inte direkt på grannhålet men väl något annat gruvhål i dessa trakter. Han har haft rikligt med gruvhål att välja mellan.
Citera
2022-04-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Om det skulle vara på det sättet så visst kan det vara på det sättet beroende hur nära det ligger till det som nu kom att användas.

Jag tror dock mera på om nu detta har skett att den MGM ville ha litet "mera spridning". Jag tror inte direkt på grannhålet men väl något annat gruvhål i dessa trakter. Han har haft rikligt med gruvhål att välja mellan.

Kom ihåg att den här apan inte är släkt med Einstein precis..
Allt annat än smart.
Citera
2022-04-27, 23:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM ingen Einstein 2.

Citat:
Ursprungligen postat av svana
Kom ihåg att den här apan inte är släkt med Einstein precis..
Allt annat än smart.

Det har du förstås rätt i.

Nej det är ingen Einstein precis. Fast MGM har säkerligen gjort så gott han har kunnat att inte väcka uppmärksamhet och åka fast. T. ex. så återvände han till gruvhålet och kastade stenar på BO då han märkte att hon fortfarande levde. MGM förstod i a f att det kunde bli farligt för honom ifall hon skulle hittas levande.
Citera
2022-04-28, 00:17
Medlem
Drozds avatar
Fattar inte hur kvinnan kunde överleva ett fall på 25 m. Rutschade hon längs schaktets kant? Var det vinklat och stoppade upp fallet.

Vidrigt hursomhelst...
Citera
2022-04-28, 00:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Jag vet inte.

Har han någonsin haft arbete? Om så har varit fallet att han haft ett eller flera arbeten så har det nog ändå inte räckt till att försörja tre barn. Mycket troligt att skattebetalarna har fått stå för deras försörjning.

MGM blev inte gripen i Västerås utan någonstans söderöver.
Om de fått tillräckligt med mat

Vad är oddsen för att jag ska ha en gemensam bekant som erbjudit mig att hälsa på utomlands och som släkt till mig åkt ett par gånger till? Skulle önska att alla hans vänlistor gick att se

Störande. Jag är säker på att personen fanns med på en vänlista. Förhoppningsvis var jag så trött så jag såg fel. Får utgå från det. Känns helt osannolikt.

Skitsamma. Men något känns helt fel med den här karln, förutom att han sannolikt mördat sin fru (om hon inte dyker upp snart) och försökt mörda den här kvinnan så iskallt.
Citera
2022-04-28, 00:26
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fattar inte hur kvinnan kunde överleva ett fall på 25 m. Rutschade hon längs schaktets kant? Var det vinklat och stoppade upp fallet.

Vidrigt hursomhelst...
Antagligen. Jag menar att någon sida nästan rullat ner henne en bit skulle inte förvåna mig och krosskador i axeln skulle komma av det istället för när hon slog ner i botten. Sedan snön där nere, en meter skulle den varit vilka dämpat likt en madrass.

Änglavakt. Går knappt att inte se det med att hon överlevde som om hon inte haft högre makter.med sig. Vem vet, hennes mening i livet var måhända att sätta stopp på den här mannen. Förhoppningsvis har hon inte svårare skador utan kan återhämta sig, åtminstone fysiskt snabbare
Citera
2022-04-28, 00:32
Medlem
Gusselbys avatar
Vad händer med hans barn nu tro, blir de omhändertagna? Stackars dem, och hoppas de har koll på var deras mamma är om hon lever.
Citera
2022-04-28, 00:41
Medlem
Citat:
Jag vet inte men kan tänka mig häktet i Halmstad.

Förvarad i Västerås enligt häktningsframställan, efter som dem har stängt för ombyggnad på häktet.
Borde han sitta i närheten.
Häktningsframställan
https://delafil.se/8082846f6bf3796c/V%C3%A4stmanlands_TR_B_2249-22_Aktbil_6,_H%C3%A4ktningsframst%C3%A4llan.pdf

Häktet i Västerås flyttas till Salberga

Nu står det klart att häktet i Västerås flyttar helt och hållet till Salbergaanstalten.

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2020/maj/planer-for-hakte-i-vasteras/

https://www.vasterastidning.se/vasteras/haktet-i-vasteras-flyttas-till-salberga/reprap!AkG4RT0bc2RFicjOrLtLqA/

Har för mig att personen blir häktad på den orten
brottet begåtts.
Citera
2022-04-28, 00:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Antagligen. Jag menar att någon sida nästan rullat ner henne en bit skulle inte förvåna mig och krosskador i axeln skulle komma av det istället för när hon slog ner i botten. Sedan snön där nere, en meter skulle den varit vilka dämpat likt en madrass.

Änglavakt. Går knappt att inte se det med att hon överlevde som om hon inte haft högre makter.med sig. Vem vet, hennes mening i livet var måhända att sätta stopp på den här mannen. Förhoppningsvis har hon inte svårare skador utan kan återhämta sig, åtminstone fysiskt snabbare

Änglavakt är verkligen ordet. Kan ju möjligen ha legat snö även på schaktets utstickande delar som dämpade slagen i falket(?) Hoppas hon repar sig, fy fasen alltså.
Citera
2022-04-28, 01:00
Medlem
Det märkligaste är väl ändå att grisen, hade utvisningsbeslut på sig. Och ändå boende på ett av Migrationsverkets boenden. Där många nyanlända unga kvinnor med barn placerats från Ukraina. Fy..fn för Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in