2022-04-27, 22:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, jeg har mest tro på en kidnapping som gikk galt. Men jeg skjønner ikke hvorfor det hagler med skjellsord mot de som tror på andre teorier.

Det er ingen som vet hva som har skjedd. Saken har vært etterforsket i 3,5 år nå uten at den er oppklart. Det må være lov å diskutere forskjellige hypoteser.

Jeg tror TH kan være skyldig, men synes det er mye som ikke rimer helt med at han kan stå bak.

Det er forskjell på å diskutere forskjellige teorier, og å skrive eventyr.
Citera
2022-04-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Våpnene ble funnet under ransakelsene av huset som ble foretatt i november og desember 2018, FØR TH fikk disponere huset igjen i desember 2018..

Jeg vet at du vet det, men det er kanskje noen her som ikke har fulgt så nøye med på saken, eller som prøver å fremstille ting anderledes med vilje...

Strengt tatt er det en juridisk forskjell mellom åstedsundersøkelser og ransakninger. Men det er kanskje vanlig at journalister og andre ikke-jurister blander begrepene i dagligtale.

Poenger er at om våpnene ble beslaglagt i nov -18, så kan det ikke stemme det Holden forklarer, at TH skal ha hatt våpnene liggende fordi han fryktet at GM skulle komme tilbake.
Citera
2022-04-27, 23:16
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Poenger er at om våpnene ble beslaglagt i nov -18, så kan det ikke stemme det Holden forklarer, at TH skal ha hatt våpnene liggende fordi han fryktet at GM skulle komme tilbake.

Riktig!
Citera
2022-04-27, 23:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, men GG-hypotesen er basert på tidslinjen og at siste kjente livstegn var kl 09.14 slik politiet mener. Det er mange eventyr som ikke passer med den. Jeg tipper alle telefonsamtaler / SMS er slik de er opplyst.

Hvem GM er det opp til politiet å finne ut av. Krypto-opplegget kan vel tyde på at GM ønsker å skjule sin identitet, så da finner man vel neppe GM på tidslinjen..

Ellers jobbes det vist fortsatt med handlingsrelaterte spor 3.5 år etterpå, hva det måtte tyde på.

Hvilken teori mener du passer bedre basert på tidslinjen og f.eks hytteturen. La oss høre?
Citera
2022-04-27, 23:44
Medlem
Citat:

En av forskjellene er at eventyrskriverne ikke evner å ta til seg nye opplysninger i saken, men bare fortsetter i samme fastlåste spor. Faktafornektere har en tendens til å være veldig opphengt i noe, gjerne noe virkelighetsfjernt som ikke tåler et møte med argumenter.
Citera
2022-04-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker at hvis politiet på noen måte foregriper eller hinter om en pågripelse
i denne saken, så risikerer de å blåse muligheten. De holder godt kjeft av en grunn.
noe er nok i emning. Th er vel litt urolig. Ghh var også det, men ingen sammenligning for øvrig.
Citera
2022-04-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Holden er ikke lenger like sikker på henleggelse, skjønner jeg.
Var han ikke helt overbevist.
Citera
2022-04-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Å forsøke å gjøre offeret til den skyldige er helt klart psykopati.

Ja. Helt stille ... til det er over. Eneste mulige tilnærming, slik saken står.
ja. Det skrives mye rart. Må scrolle en del nå. Særlig før legge tid. Her er dyneløfting og umoral viktigere enn menneskeliv.
Citera
2022-04-28, 00:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
En gammel, dum dame som ikke visste hvordan ellers hun skulle forlate ektemannen sin på normale måter, uten å måtte ty til voldsomme teatralske grep som har skapt en av Norges mest oppsiktsvekkende kriminalsaker?
Dette blir dine ord, men ofrene til tinder-svindleren hjalp GM uten noen annen grunn enn at de ble manipulert. Emosjonelt bedrag, samt at GM introduserte en fiende som gjorde dem bekymret. Det kan være en mulighet

En annen mulighet er at AEH rett og slett ikke turte å skille seg på vanlig måte. Kanskje på grunn av at TH kunne vært slik Skaanset har "hintet" om i hundrevis av innlegg. Da ble det hevn i tillegg.

Tragisk er det uansett hva som har skjedd.

(Er ikke bare på flashback at det spekuleres i denne retningen. Flere på YouTube som også er opptatt av true crime og som "håper" AEH kom seg bort)

Tiden vil vise
Citera
2022-04-28, 01:05
Medlem
Niffys avatar
Det er ikke vanskelig å sette halen på grisen, eller katten, i dette tilfellet..
Citera
2022-04-28, 01:59
Medlem
Denne tråden er blitt et trist skue. Noen ytterst få fra Hagen-siden (altså, de som tror han er uskyldig. En teori forøvrig jeg også har) orker å jazze med "den andre siden".

Endeløst med drittslenging, herseteknikker og skylappkomunikasjon frem og tilbake nærmest i det uendelige.

Besserwisserne som kun sier A og tror de sitter på fasit og masse innsideinformasjon. Hobbypsykologer, wannabees og kverrulanter som strør om seg med "kunnskap".

VG prøver så godt de kan å holde liv i saken uten å lykkes. Politiet har antageligvis fått klar melding fra statsadvokaten om at dersom det ikke blir slutt på lekkasjene så stoppes tilgangen på midler til ytterlig etterforskning.

Dette går dessverre mot en cold case. Om så, veldig synd. Ny kraftig ripe i politibilen.
Citera
2022-04-28, 02:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Denne tråden er blitt et trist skue. Noen ytterst få fra Hagen-siden (altså, de som tror han er uskyldig. En teori forøvrig jeg også har) orker å jazze med "den andre siden".

Endeløst med drittslenging, herseteknikker og skylappkomunikasjon frem og tilbake nærmest i det uendelige.

Besserwisserne som kun sier A og tror de sitter på fasit og masse innsideinformasjon. Hobbypsykologer, wannabees og kverrulanter som strør om seg med "kunnskap".

VG prøver så godt de kan å holde liv i saken uten å lykkes. Politiet har antageligvis fått klar melding fra statsadvokaten om at dersom det ikke blir slutt på lekkasjene så stoppes tilgangen på midler til ytterlig etterforskning.

Dette går dessverre mot en cold case. Om så, veldig synd. Ny kraftig ripe i politibilen.

Hvis man skal "jazze" med noen, så må man jo også ha noe å komme med.

Jeg ser ikke at du gjør noe annet enn å piske døde hester..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in