2022-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag kan tyvärr inte referera till Bibeln, men visst finns det budskap där man ska säga ifrån, försvara sig och ge tillbaka till dem som vill skada dig. Jesus var en modig person!
Sen - obs- är inte Ebba B en präst och har därför inte krav att vara "perfekt" kristen. Kristna kan också överdriva, säga och göra fel - och man blir förlåten! Har ni alla som kritiserar henne glömt det?
Trodde ni att kristna är några heliga figurer som svävar ovanför marken? Det märks att Sverige är att sekulariserat land med liten vana av religion..
Islams budskap, i koranen, är att man ska säga ifrån utan våld och det är också det kristna budskapet i bibeln. Att muslimer från utsatta förorter retar upp sig när en person kommer dit för att bränna koranen är väl inte så anmärkningsvärt. Men alla som var där kastade inte stenar eller var våldsamma. De som kastat stenar har senare identifierats av polisen. Hur tycker du att det skulle ha varit om polisen hade på måfå börjat skjuta på folk och skadat eller dödat flera hundra människor? Jag tycker inte att Ebba är en helig figur, jag tvivlar på att hon ens är kristen, även om hon låtsas om det. Man behöver förresten inte vara kristen för att vara med i KD. Det räcker att man delar KD s värderingar. Men det är svårt att lista ut vilka dessa värderingar är idag. Det verkar bero vilket humör Ebba är på från den ena dagen till den andra.
Citera
2022-04-27, 23:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Med tanke på att han inte sa nåt i sak så jo han är en föredetting.
Ebba har tagit jägarexamen vad jag vet. Så hon vet en del även hon.
Där har de en gemensam kunskap.
Men det är ju bara en fortsatt fokusförflyttning du håller på med.

Var är diskussionen om tänkbara åtgärder?
Var är frågan om att tillåta demonstrationer och skydda dem i enlighet med vår grundlag om yttrandefrihet?
Rubriken heter; Ebba Busch om polisens insats: ”Varför sköts det inte skarpt?” (upplopp, påsk 2022).

Hade polisen skjutit hade förmodligen dödsfall uppstått. Omfattande personskador, skadegörelse, rädslor har uppstått, det enda bra är att ingen dött, och det kan ha med polisens agerande. Polisen kommer reformeras på något sätt så att risken att hamna i samma sits blir mindre.

Om en jägare säger ”Varför sköts det inte skarpt?” i denna situation kan denne inte tänkt igenom riskerna med skjutvapen. Att skjuta med gevär med kikarsikte på ett lugnt promenerande djur, är helt annat än att sikta med pistol, på en uppjagad demonstrant som förstår att någon siktar på denne, det är bara något som fungerar på movi film. Ebbas jägarutbildning verkar komma från Filmnet.
Citera
2022-04-27, 23:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Nej, Ebba är ful-citerad av public service (föga förvånande), hon ifrågasätter polisens agerande, planering och brist på handlingskraft (sannolikt beordrad / orkestrerad från högre befäl inom myndigheten).
Det är väl du som citerar fel, hon ifrågasätter INTE polisens agerande, planering och brist på handlingskraft, med sina ord. Om hon menat det, varför sa hon inte det.

Du menar att man ska tolka hennes uttalande som om hon var ett barn, ett barn som inte har den erfarenhet att utrycka saker på rätt sätt.
Citera
2022-04-27, 23:37
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Studien gör inga sådana anspråk, de menar dock att personlighet förklarar VARIANSEN i framgångar och prestige mellan individer med samma kognitiva förmåga och nivå av kreativ framgång.

EQ är inte ett vedertaget begrepp inom psykometrin då det inte är användbart eller ens möjligt att mätas objektivt, tvärt om. IQ är fortfarande överlägset bästa sättet att förutspå en individs möjliga framgångar och möjligheter det enda som påverkar detta av personlighetsegenskaperna är förmåga till självdisciplin och fokus. Att skillnader mellan individer med liknande IQ (<0,5 standardavvikelse) skulle förklaras av andra personlighetsdrag är givetvis inte förvånande eller ens kontroversiellt.

Att påstå att sociala och känslomässiga förmågor skulle vara 4 ggr bättre på att förutsäga en persons framgångspotential och prestige än intelligens är inte ens ett felaktigt påstående. Det är sådant som annars vänsterblivna och annat oknytt brukar häva ur sig i tid och otid.

Nej, Ebba är ful-citerad av public service (föga förvånande), hon ifrågasätter polisens agerande, planering och brist på handlingskraft (sannolikt beordrad / orkestrerad från högre befäl inom myndigheten).

Att du tycker illa om kristdemokrater kan jag förstå och sympatisera med men du behöver nog jobba på din läsförståelse samt sluta vara vänsterbliven, väx upp helt enkelt.

Du kan förhoppningsvis träna upp ditt EQ. Se gärna videon du kanske lär dig något

. https://youtu.be/1mj9OjnpNvw
Citera
2022-04-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jo, men ett isolerat land har andra nackdelar så för det mesta gillar jag Sveriges öppenhet.
(FB) Emigrera till Australien eller Kanada?

Utveckla gärna mer. Hur är vår öppenhet mer positiv än dessa länder?
Citera
2022-04-28, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Rubriken heter; Ebba Busch om polisens insats: ”Varför sköts det inte skarpt?” (upplopp, påsk 2022).

Hade polisen skjutit hade förmodligen dödsfall uppstått. Omfattande personskador, skadegörelse, rädslor har uppstått, det enda bra är att ingen dött, och det kan ha med polisens agerande. Polisen kommer reformeras på något sätt så att risken att hamna i samma sits blir mindre.

Om en jägare säger ”Varför sköts det inte skarpt?” i denna situation kan denne inte tänkt igenom riskerna med skjutvapen. Att skjuta med gevär med kikarsikte på ett lugnt promenerande djur, är helt annat än att sikta med pistol, på en uppjagad demonstrant som förstår att någon siktar på denne, det är bara något som fungerar på movi film. Ebbas jägarutbildning verkar komma från Filmnet.
Så du menar att polisen inte ska skjuta för att inte bli mördad är ok eftersom nån angripare kan bli rädd eller skjuten?
Ja det är väl meningen.

Men det är ju ok för 3 poliser att skjuta en mongolisk unge så visst kan de skjuta bara inte på muslimska demonstranter tydligen. Men det är väl sossarnas valboskap.

Problemet här verkar vara att polisen fått så mycket skit i media och av sin ledning att de är rädda att försvara sig av rädsla för sparken eller felaktiga anklagelser i media.

Problemet är att med backande polis vinner gangsterväldet och försvinner yttrandefriheten.
Det som krävs är stöd för försvarande poliser och mer vapen av ickedödande typ. Detta har politiker, media och polisledningen hela tiden bromsat.

Förresten, filmnet? Det finns väl inte kvar? Enligt wiki försvann det 2015 slutgiltigt .Du får nog uppdatera dig även där.
Citera
2022-04-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, det var tydligen fler självklarheter du behövde få förklarat.

Om man lyssnar på hela hennes resonemang så var det exakt så hon formulerade sig. Jag vet, för jag har lyssnat på intervjun. Om man klipper ut EN mening i en längre intervju så blir det givetvis obegripligt eftersom sammanhanget går förlorat.

Som politiker måste man tänka efter vad man säger. En underlig mening och den kommer plockas ur sitt sammanhang. Nu tror jag iofs hon menar precis det hon säger i den meningen. Men jag tror det var ogenomtänkt att formulera sig så.
Citera
2022-04-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Du kan förhoppningsvis träna upp ditt EQ. Se gärna videon du kanske lär dig något

. https://youtu.be/1mj9OjnpNvw

Dock så kommer du aldrig att kunna träna upp din låga IQ din vänsterblivna dåre.
Citera
2022-04-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Som politiker måste man tänka efter vad man säger. En underlig mening och den kommer plockas ur sitt sammanhang. Nu tror jag iofs hon menar precis det hon säger i den meningen. Men jag tror det var ogenomtänkt att formulera sig så.

Det är oerhört många som gillar vad hon sa och det är enligt mig helt korrekt med den hotbilden mot polisen så ska de skjuta skarpt det är
viktigt att visa packet att det finns konsekvenser.
Nu kommer de undan med vad som helst vilket är livsfarligt för oss alla inför framtiden.
Tyvär så kommer Sverige inte att styras upp framöver utan det kommer bli mycket värre.
Fler och fler vettiga etniska svenskar lämnar Sverige.
Kvar blir gamla, vänsterblivna och invandrare i en nordisk variant av Sydafrika och föredetta Jugoslavien, ridå.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-04-28 kl. 10:11.
Citera
2022-04-28, 10:11
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Utveckla gärna mer. Hur är vår öppenhet mer positiv än dessa länder?
Det var fint att leva i Lund under corona utan strikt statlig inblandning i allas liv. Sverige hade troligen världens mest relaxade inställning till corona och det är bra, och gick bra. Svenskar i allmänhet är extremt intresserade av allt, är positiva och öppna för förändring, och det älskar jag. Jag kan inte bo i ett konservativt bakåtsträvande samhälle. Men det är bara jag.
Citera
2022-04-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det var fint att leva i Lund under corona utan strikt statlig inblandning i allas liv. Sverige hade troligen världens mest relaxade inställning till corona och det är bra, och gick bra. Svenskar i allmänhet är extremt intresserade av allt, är positiva och öppna för förändring, och det älskar jag. Jag kan inte bo i ett konservativt bakåtsträvande samhälle. Men det är bara jag.

Australien och Schweiz är visserligen inte bakåtsträvande även om Australien spårade ur under pandemin.
Sverige blir mer och mer ointressant att leva i, det finns väldigt få anledningar till att stanna här.
Citera
2022-04-28, 10:17
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Australien och Schweiz är visserligen inte bakåtsträvande även om Australien spårade ur under pandemin.
Sverige blir mer och mer ointressant att leva i, det finns väldigt få anledningar till att stanna här.
Ha jag har bott i Schweiz. När du går förbi en gamling du aldrig sett på gatan är du tvingad att i givakt säga Gruesslie (eller något liknande) och barnen står på allvar och bockar inför fröken. Kvinnor fick rösträtt 1970 eller så. Schweiz är världens mest bakåtsträvande samhälle. Det var inte obehagligt att leva där, väldigt fint faktiskt, men jag saknade Sveriges öppenhet. Sveriges IT-kunskaper kommer att sopa banan med Schweiz ålderdomliga företag byggt på gamla varumärken och banker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in