Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Det är Kommunism, i en fin förpackning.

Ja visst fan är det det, project venus är renodlad kommunazi där man inte får äga något, bara hyra och när man hyrt klart lämnat man in varan för rengöring och återställning så någon annan kan hyra den. Men! Gresco har en del intressanta tekniska och byggnads samt samhällsenliga lösningar. Lutar själv åt höger men måste säga Fresco är ett smärre geni.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enblandandra
Fin gräsmatta men att det skulle bli billigt verkar osannolikt. I vissa fall är jag väldigt gammaldags, skötseln av gräsmattan borde överlåtas till en erfaren parkarbetare med två sensorer mitt i ansiktet, de är oslagbara på att bedöma när gräset behöver vattnas. Det kan ju ske under jord ändå.

Din lurige fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Aha.
Anledningen varför jag frågar om klippningen är att en själv funderat på om det är komplett omöjligt att dessutom förädla gräsfrön såpass att de inte på något sätt kräver klippningar en 5-6 gånger per år. Det hade varit en stor miljövinst, med tanke på hur mycket fossila bränslen alla med gräsmatta gör av per år, enbart för att klippa mattan.
Tyvärr är jag helt inkompetent på området. Men tillräcklig dum för att tro att detta kan faktiskt åstadkommas. Känner du någon nytänkande biolog som förstår sig på molykulär biologi och sysslar med avancerad GMO ?
En gräsmatta som aldrig behöver klippas . Vi kan bli extremt förmögna. En total game changer. Elon Musk släng dig i väggen

Hmm, jaaa..det finns ju långsamt växande gräs som är genmanipulerat. Det har funnits på marknaden länge och kan köpas i närmsta Maxibutik men delen med fossila utsläpp vid klippning kan redan nu undvikas, jag kör själv elklippare och värden har jag för mig köper in grön el. Så då blir det ju inga utsläpp. Ergo skaffa en batteriklippare (finns även till megamattor) och ordna solceller eller köp in grön el så borde det ju vara ur världen och du kan klippa hur mycket som helst, no? Aldrig gillat bensindrivna motorer själv, de luktar så förbannat. Som när en bensindriven moppe kör förbi en ute och efter släpar ett MOLN av giftgaser.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohNils
Tja alltså jag försöker åskådliggöra hur Agenda 2030 och klimatalarmismen används som ett säljargument och hur inkompetenta politiker och tjänstemän driver på mot digital övervakning utan att ens begripa agendan.
Sedan finns det säkert ytor eller tjänster där dessa lösningar KAN vara motiverade.
Har däremot mycket svårt att tro att ett bad skulle ha kostat 36 sek i Sverige. I Göteborg betalar du 16 sek för en kubik vatten och det räcker till många badkar. Däremot kanske uppvärmningskostnaden som åsyftades?
Yes det var enbart varmvattnet som kostade, kallvattnet mätte de inte ens, det fick man använda obegränsat av.
Ja, det är ju inte omöjligt att det är så att de smyger in skiten såpass bra att politikerna fattar noll men å andra sidan ta en stad som min där frimurarhuset ligger mittöver gatan från rådhuset dr politikerna sitter och smider planer, lol! Har själv sett hur de går rakt från rådhuset och jobbet rakt över till frimurarhuset där de har en loge på tredje våningen, snygg ingång också, gömd bakom en bokhandel så de går först in via bokhandeln och bakom den ingången finns en grind med kod, bakom den ser man alla deras symboler. Googla frimurarhuset i Helsingborg, inget sammanträffande heller att de har paranormal aktivitet i Hotellet vägg i vägg på samma våning, kan man också läsa om på Google. Har sett så många konstigheter kring det huset..