2022-04-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
USA vann det mediala kriget, stämmer.
De kom med;
  • Jazz, Rock Pop och annan musik.
  • Hollywood, western, deckare, musikaler och andra bra filmer.
  • Hamburgare, Coca Cola, Chips, Pizza Hut och annan snabbmat.
  • Massor av TV-serier.
  • Massor av annan kultur.

Ryssland kom med;
  • Marscher på Röda torget.
  • Krig.
  • Kärnvapenhot.

Inte en tävling om vilket land som är bäst. Det är ingen fotbollsarena din fjant.

Det du menar kanske undermedvetet är att om någon stormakt ändå ska knulla oss i röven så är det bättre USA gör det?
Citera
2022-04-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck men du måste ju förstå vad kommunism är innan du vräker ur dig dumheter! Tror att Putin aldrig ens varit kommunist, även om han var med i kommunistpartiet..
Det var fan det dummaste jag hört.
Det är som om du var med i Moderaterna men du var inte moderat
Citera
2022-04-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Länder ja. Han sa befolkning. Det är rätt mycket folk i länderna som inte fördömde.

Förövrigt är det också folk som kanske inte vet vad som händer och de lär absolut inte beröras av pyskopat-puttes kärnvapenhot på samma vis som vi i väst.

Det var fyra länder som ställde sig på Rysslands sida i den omröstningen: Nordkorea, Belarus, Eritrea och Syrien.
Citera
2022-04-27, 22:24
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Länder ja. Han sa befolkning. Det är rätt mycket folk i länderna som inte fördömde.

Förövrigt är det också folk som kanske inte vet vad som händer och de lär absolut inte beröras av pyskopat-puttes kärnvapenhot på samma vis som vi i väst.

Jag är inte det minsta förvånad över länder som valde att avstå, Indien ex. Inklämt mellan Kina och Pakistan, ett fördömande av Ryssland skulle försätta dem i en sämre psoition, länder röstar utifrån sitt bästa, det är vad jag förväntar mig. Det är vad suveränitet handlar om, rätten att få välja själva.

Och precis som du säger, länder långt ifrån kriget... kanske bara inte bryr sig lika mycket som grannländerna till Ryssland och Ukraina. Absolut inget konstigt alls med det.

Apropå Indiens position i kriget.

Neutrality won’t help stop war, says Ukraine's foreign minister on India’s position | Exclusive

https://www.indiatoday.in/world/russia-ukraine-war/story/neutrality-ukraine-russia-war-india-position-foreign-minister-dmytro-kuleba-exclusive-1942684-2022-0 4-27
Citera
2022-04-27, 22:25
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
svarta havet är ju fullt med olja det stämmer och man landlåser ukraina och tar oljan själv.

För övrigt så gillar jag inte ryssar men hellre ryssar som världspolis än usa och hetssande eu gänget.

Personligen är jag emot nationer som vill ta bort ett lands självbestämmande. Vilket Ryssland verkligen vill, detsammma kam man säga om EU till viss del även om det inte är lika jävligt. Så i detta väljer jag EU alla dagar i veckan.
Citera
2022-04-27, 22:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Det var fyra länder som ställde sig på Rysslands sida i den omröstningen: Nordkorea, Belarus, Eritrea och Syrien.

Glöm inte, nästan halva Flashback också.
Citera
2022-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Drönare släpper bomb på ryskt fordon.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/udb3a7/drone_drops_grenade_on_a_russian_vehicle_warning/

Drönaren zoomar in på döende fiender som vrider sig i svåra sprängskador.

Vilken fisbomb, smällde ju ingenting och bilen kunde köra iväg.
Verkar som att Ivan varken har hjälm elller övrig skyddsutrustning.
Tydligt hur undermåligt rustade de ryska soldaterna är.
Citera
2022-04-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Drönare släpper bomb på ryskt fordon.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/udb3a7/drone_drops_grenade_on_a_russian_vehicle_warning/

Drönaren zoomar in på döende fiender som vrider sig i svåra sprängskador.

Åtminstone tre ryska mördarsvin som eliminerades där. Slava Ukraini.
Citera
2022-04-27, 22:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Inte en tävling om vilket land som är bäst. Det är ingen fotbollsarena din fjant.
Öst är öst, men bäst är Väst Kamrat!
Citat:
Det du menar kanske undermedvetet är att om någon stormakt ändå ska knulla oss i röven så är det bättre USA gör det?
Ja viss!
Amerikanen smörjer upp rumpan med ekologiskt vaselin och betalar för sig.
Ryssen våldtar och avslutar med nackskott.
Citera
2022-04-27, 22:29
Medlem
Termos99s avatar
FN`s Generalsekreterare anländer till Ukraina.

UN chief arrives in Ukraine after talks with Putin

UN Secretary-General Antonio Guterres has arrived in the Ukrainian capital of Kyiv ahead of talks with Ukraine's President Volodymyr Zelenskyy.

In a message on social media, he wrote: "I have arrived in Ukraine after visiting Moscow.

"We will continue our work to expand humanitarian support and secure the evacuation of civilians from conflict zones. The sooner this war ends, the better - for the sake of Ukraine, Russia, and the world."

Sky news
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Putin hotar än en gång med sitt Wunderwaffe:

https://youtu.be/EL34zFX2YHA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det var fan det dummaste jag hört.
Det är som om du var med i Moderaterna men du var inte moderat

Jag tror det du själv skrev var bland de dummaste JAG hört. I länder med enbart ett regeringsalternativ så kan man inte välja vilket parti man ska göra karriär i. Lite som i Sverige där massor med folk gått med sossarna trots att de inte är sossar, då endast de regerar mer eller mindre.

Känt faktum i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in