2022-04-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför vill han då återskapa forna Sovjetrepublikerna då? Han har ju själv sagt det, då ÄR man en riktig fet jävla kommunist.
Nej det är man såklart inte…Verkar som om du inte vet vad kommunism är..
Citera
2022-04-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Världen är långt ifrån perfekt det stämmer, men vi människor har försökt att göra den så bra det går. Bla genom mänskliga rättigheter, Geneve konventionen osv. Det är viktiga saker.

Men jag vet att du inte bryr dig, men andra gör det.

Ett "imponerande" argument jag hörde från en Putin supporter var varför Ryssland invaderat Ukraina. Svaret: För att Ryssland kan.

Du argumenterar för den starkes rätt, ja gör du det så gör du det.

Vad jag bryr mig om eller inte eller på vems sida jag står eller vilka värderingar jag har behöver du inte spekulera i. Det räcker med att läsa vad jag skriver. Kom inte och hitta på saker. Du har skämt ut dig tillräckligt.

Du klarar väl av att läsa vad jag skriver?
Citera
2022-04-27, 21:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför vill han då återskapa forna Sovjetrepublikerna då? Han har ju själv sagt det, då ÄR man en riktig fet jävla kommunist.

Det är storheten från Sovjet han vill återskapa, Putin själv har denne som idol. Läs och så förstår du Putins ideologi.

En person som Putin ofta citerat, en person som propagerade för fascism.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Ilyin
Citera
2022-04-27, 21:50
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja ser man på. Där står det något som ser ut som tvättmaskiner.

What? Har du hittat dina glasögon? Vad bra, då kanske du kan se lite mer av vad som händer i världen och återkomma efter det.
Citera
2022-04-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad tror ni om paraden 9 maj?

Jag läser att det normalt deltar 14000 soldater. Och 200 fordon. Samt ett antal flygplan. Det bara i Moskva, den firas det i fler städer

Putin kommer att ha tjock vinterjacka även fast det är vår, eftersom han vill dölja att han bär rejäl skottsäker väst. Han vill inte att det ska synas att han är rädd.
Citera
2022-04-27, 21:51
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Vad jag bryr mig om eller inte eller på vems sida jag står eller vilka värderingar jag har behöver du inte spekulera i. Det räcker med att läsa vad jag skriver. Kom inte och hitta på saker. Du har skämt ut dig tillräckligt.

Du klarar väl av att läsa vad jag skriver?

Du står på Putins sida, det är tydligt och då stöder du ett krig en majoritet av världens länder fördömt.
Citera
2022-04-27, 21:54
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det kan det såklart. Putin är inte kommunist för fem öre..

Om en person ser ut som en kommunist, går som en kommunist och pratar som en kommunist, så är det förmodligen en kommunist.
Citera
2022-04-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är man såklart inte…Verkar som om du inte vet vad kommunism är..
Svårt att inte se fakta för vad det är. Putin är gammal KGB officer, Putin var medlem i kommunistpartiet, Putin skyller det ryska förfallet på Brezhnev, Jeltsin med flera. Han vill återskapa Sovjetrepublikerna. Tydligare än så kan det inte vara. Putin är en jävla kommunist. Och nu är han sjuk också, vilken soppa.
Citera
2022-04-27, 21:55
Medlem
Termos99s avatar
Inte bra.

Russian shelling 'destroys town's last remaining hospital'

https://www.youtube.com/watch?v=sH5aYG_D3Vc
Citera
2022-04-27, 21:56
Medlem
Citat:
Du står på Putins sida, det är tydligt och då stöder du ett krig en majoritet av världens länder fördömt.

Jag har aldrig påstått att jag står på någons sida. Det är dina spekulationer för din verklighetsuppfattning är förvrängd. Bara för att man inte håller med ditt skitsnack betyder inte det att man är med Putin. Det är inte svartvitt din åsna.

Läs vad jag skriver i stället, eller gå och lägg dig igen.
Citera
2022-04-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Putin kommer att ha tjock vinterjacka även fast det är vår, eftersom han vill dölja att han bär rejäl skottsäker väst. Han vill inte att det ska synas att han är rädd.
En jacka som kostar 2-3 årslöner för en medelklass ryss.
Citera
2022-04-27, 21:57
Medlem
Citat:

Håller med, med tanke på trådhistoriken så kommer säkert inläggen från trollfabriken ytterst Putinvänliga "Internet Research Agency"

Snackarn blir snart utan lön så Ryssland är på väg in i kaklet i en rasande fart och Putin borde få en bragdmedalj för att framstår om möjligt mer patetisk än Kim Jong-un.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in