Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Veldig enig, her er da også sjakktrekket til morderen. Det spiller vel liten rolle om Larsen jobbet for Bir eller hadde opdrag. Poenget er at han visste hvordan tilintetgjøre et lik . Jeg synes du drar det litt langt ved å navngi han fordi han fortsatt har disse uskyldige ungene boende hos seg. Det er lenge siden saken men jeg tror Salvesen har hatt dette som en mare hengende over seg.
Klart man aldri si med sikkerhet at det var han som drepte kona, men det manglet jo alternativer, måten han oppførte seg på da han meldte kona savnet var vel heller ikke normal. Og en ting skal man bite seg merke i i motsetning til Orderud dråpene og sikkert mange andre har han aldri hatt et ønske om å renvaske seg.
Det eneste han egentlig var opptatt av var å få kona erklært kona død så han kunne få mer i trygd etter noen år. Jeg kjenner han ikke men jeg kjenner Salvesen og denne saken har ridd han som en mare i alle år. Jeg ser den at han trolig var en ganske enkel og primitiv fyr, problemet er som i denne saken å finne noen alternativer til å ønske livet av henne. Hvis jeg ikke tar helt feil var denne Dung mor til et barn som var 2 mnd eller 2 uker gammelt. Hun hadde også et annet barn som var 2 år med ektemannen. Det er ikke mange kvinner som forlater 2 så små barn så fort. Når det i tillegg aldri er funnet spor etter henne må man nødvendigvis konkludere med at hun er død. Jeg håper både for Salvesen og ikke minst foreldrene hennes at drapet blir opplagt. Om ikke før foreldelsesfristen vil det likevel gi svar for mange, ikke minst barna hans.
Ja, ekkel sak det der.
Han var opptatt av å få erklært henne død.
Han ringte til fødeavdelingen eller hva det var og ba om råd angående mat til spedbarn.
Han ga erstatning til Dungs foreldre, selv om at han selv mener han er uskyldig.
Dette var rett før at Dungs foreldre skulle kjøre privat søksmål mot han.
Den andre vietnamdama, Dungs søskenbarn, som var gift med broren til Bjarte, Viggo Larsen, satt i avhør hos politiet.
Midt under avhøret ringte Viggo og truet henne til taushet.
Hun har i ettertid sagt til et ukeblad eller hva det var at hun var redd hele familien.
Hun lever i dag på hemmelig adresse.
Creepy historie hele det der.
En klarsynt mener at hun ble kvalt i første etasje, i den gangen som er utenfor hennes soverom. Her ble hun puttet i en svart søppelsekk og lagt i en fryseboks i enden av gangen. Her lå hun noen dager til hun ble ført bort i den mørkeblåe Volvo 740 stv.
Ja, jeg tviler også på at hun skulle ha forlatt sine to barn. Det ene barnet var vel bare noen få dager gammelt og så forsvant hun.
Heldigvis er det nye regler nå. Drapssaker blir ikke lengre foreldet etter 20 år. Så hvis man finner nye beviser, så kan man dømme Larsen selv etter 30 eller 40 år slik som i USA.