2022-04-27, 17:20
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av na2022na
Hur långt straff blir det på denna?
Sverige har, tyvärr, kriminalvård och inte straff...skithögen får väl typ 5 års vård och får självklart stanna kvar i Sverige...
Citera
2022-04-27, 17:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jösses, jag som är fördomsfull som tusan, här har vi typexempel på ’ur-turken’ så som man minns det från sena 80-talets flyktingvåg.
Ja visst var det så, allihop såg ut så där.
Citera
2022-04-27, 17:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det krävs ett upprop modell större från vanliga Svenssons, för det har gått åt helvete för långt.
Strunta i plika politiska åsikter, gemensamt tvinga politiker att ta tag i dessa obekväma beslut, man är inte rasist bara för att man vill att regler ska följas lika av alla medborgare.

Det måste bli värre innan det kan bli bättre.
När den grova brottsligheten och skuggsamhället når norra delen av landet, som ännu är rätt så förskonad, så kanske fler vaknar upp.
Citera
2022-04-27, 17:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oskarström i Halmstads kommun.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoooly
En man från Halmstad ska tydligen vara häktad för mordförsöket.
Vet vi något om honom?

Det finns en hel del om denne man i tråden.

Han är, eller har i a f varit, på Spenshults f. d. vårdhem utanför Oskarström som ligger i Halmstads kommun.
Citera
2022-04-27, 17:59
Medlem
goosehunters avatar
Inte nog med BO som våldtagits o nästan blivit mördad för att den här grottmänniskan inte kunde acceptera ett nej. Hans första fru, dvs de tre barnens mamma, är dessutom spårlöst försvunnen. Mördad? När sågs hon egentligen vid liv senast?
Citera
2022-04-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag såg en intervju på SVT morgon imorse angående våld och dödligt våld mot kvinnor. 15 fall hittils i år i sverige. Nån kärring från nån kvinnoorganisation satt och sa att "vi måste fundera och ta nya tag från grunden för det blir ingen förändring"

Inte med ett ord, hint eller minsta antydan nämdes att minst 80% av fallen begås av män med utländsk bakgrund. Inte en stavelse om hederskultur, annan kvinnosyn etc, ingenting. Och SVTs programledare agerade likadant. Så jävla fegt!!

Vad fan är det de tror de ska kunna ändra från grunden när de inte ens törs erkänna det stora problemet. Utan dessa utlandsfödda i sverige hade våldet varit mycket mindre men det nämner man inte ens!
Sen sitter svenska kvinnor och förfäras över våldet mot kvinnor och pratar om att det måste ske en föränding! Så jävla fegt och uselt.

Sluta ta in manliga MENA-flyktingar! Det är den förändring i grunden de söker efter!

Hon sa väl ändå att det var 15 fall under förra året?

Här finns mord från de tre första månaderna 2022 listade:
(FB) Dödligt våld i Sverige 2022
Citera
2022-04-27, 18:03
Medlem
barkeepers avatar
Vilket land kommer MGM från?
Citera
2022-04-27, 18:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag såg en intervju på SVT morgon imorse angående våld och dödligt våld mot kvinnor. 15 fall hittils i år i sverige. Nån kärring från nån kvinnoorganisation satt och sa att "vi måste fundera och ta nya tag från grunden för det blir ingen förändring"

Inte med ett ord, hint eller minsta antydan nämdes att minst 80% av fallen begås av män med utländsk bakgrund. Inte en stavelse om hederskultur, annan kvinnosyn etc, ingenting. Och SVTs programledare agerade likadant. Så jävla fegt!!

Vad fan är det de tror de ska kunna ändra från grunden när de inte ens törs erkänna det stora problemet. Utan dessa utlandsfödda i sverige hade våldet varit mycket mindre men det nämner man inte ens!
Sen sitter svenska kvinnor och förfäras över våldet mot kvinnor och pratar om att det måste ske en föränding! Så jävla fegt och uselt.

Sluta ta in manliga MENA-flyktingar! Det är den förändring i grunden de söker efter!

Även om jag håller med om att dom skall ut allihop, utan pardon, så tror jag det är viktigt att komma ihåg att våldet inte skulle minska om vi inte hade MENA apor i Sverige. Det skulle vara minska i Sverige. Det är iofs nog för mig, men vill batikhäxorna verkligen ”förändra i grunden” får dom väl åka dit och börja jobba lite på värdegrund.
Citera
2022-04-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Inte nog med BO som våldtagits o nästan blivit mördad för att den här grottmänniskan inte kunde acceptera ett nej. Hans första fru, dvs de tre barnens mamma, är dessutom spårlöst försvunnen. Mördad? När sågs hon egentligen vid liv senast?
Är han muslim ska straffet bli öga för öga o.s.v. Släng ner aset i samma håla och kasta på skitstöveln.
Citera
2022-04-27, 18:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har också läst dessa båda uppgifter ang. staketet.

Även om det skulle ha gått sönder då hon knuffades/slängdes ned bevisar ändå inte detta att han är GM. Det du har tagit upp i ditt tillägg är intressant. Detta skulle ev. kunna ge något.

Nej, ensamt som bevisning är det inget att hänga i julgranen, men som indicium i en indiciekedja, dvs om man kan visa att staketet fallit i närtid då händelsen skedde och att deras DNA finns på något ställe där det fallit och inte kan (lätt) förklaras på annat sätt.

Visst, han kan säga att sexet de hade gick lite vilt till (frivilligt) och de lutade sig mot staketet, men med tanke på att hon sedan hamnat i botten på hålet blir det inte så troligt.

Lägg till då t ex hans DNA på några av de stora stenarna, vittnen som berättar att hon tvingats in i bilen, osv. Som exempel på vad man kan ha för bevis. Kanske finns det hotfulla konversationer dom emellan.

Nu ser jag det här med staketet som ett långskott, dvs jag misstänker att det som skribenten i tråden skrev; att staketet var redan trasigt kan stämma.
Citera
2022-04-27, 18:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Med en sådan farsa är det väl rimligt att anta att dom kommer att hamna på glid. Ungar på glid är dyra.
De behöver såklart omplaceras hos vettiga svenska familjehem. Med svenska menar jag inte just ursprung utan hos människor som genomgått högre svenska utbildningar och har kompetens för att hantera barn med särskilda behov, trauman etc. Tyvärr har inte samhället tillräckligt många bra familjehem.

Utöver det. Ingen måste bli som sina föräldrar. Det var pappan, inte barnen som våldtog och försökte mörda kvinnan. De är också offer i det här. Och var är mamman?!
Citera
2022-04-27, 18:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Försökte feta det du skriver ang. ansökningarna om kontaktförbud. Det fungerar så att det skall ha förekommit tidigare anmälningar (och helst fällande domar) om liknande brott för att man skall få igenom ett kontaktförbud. Det måste på något sätt finnas bevis på någonting förekommit/förekommer. Alltså inte bara i detta fall utan lagen ser ut så.

Vilka kan de närstående vara som ansökt om kontaktförbud? Det enda som kommit fram (som jag har sett) är att mannen har tre barn och ingen fru. Var barnen finns är oklart men vilka andra skulle kunna anses vara närstående?
Kom han till Sverige ensam eller med familj? Är bara han eller även barnen utvisningsbeslutade?

Så många frågor som jag väljer att lägga här eftersom du tillhör de intressantare skribenterna här.

Ja, du har naturligtvis rätt.
Jag förstår att de måste finnas en polisanmälan och en dom, dvs bevis på att de förekommer våld/hot osv.

Med facit i hand (om han är skydlig) så sticker det i ögnnen, och man önskar naturligtvis att man kunnat bevisa vad han hade gjort mot "flera" som anhttps://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Det var ju strax efter det som ansökningarna om kontaktförbud kom in...

Var polisen där för att någon ringde till polisen av någon anledning??? Någon som kände sig hotad?
För vaför visiterar man en man i hand hem???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in