2022-04-27, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jag tror dig men hur fan går det till ?

Det är helt sinnessjukt hur det rinner skattepengar till dessa avarter.
Rimligen borde det blinka rött, larmet borde tjuta, polis tillkallas när denna person lämnar ansökan om försörjningsstöd och vederbörande frihetsberövas tills att utvisning genomförs.

(Denna diskussion dock OT, men man blir så jla förbannad av hur genomruttet vårt välfärdssystem blivit.)
Citera
2022-04-27, 10:27
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Tycker det är rätt sjukt att det finns vidöppna hål ute i terrängen på det här sättet.. brukar det inte va övertäckt och igenbommat sånt här?

Det är ju skillnad på ett naturligt stup och något som inte varit där från början. T.ex. skall man ju sätta upp skydd vid grusgropar, bergtäkter och trädgårdsdammar. Jag skall, enl. lag, ha min trädgårdsdamm inhägnad så inte någon drattar i om den är djupare än 20 centimeter och om kanten lutar mer än, om jag minns rätt, 1:6. Detsamma gäller swimmingpooler. Balkonger och gångbroar är ju skyddade med t.ex staket, räcken eller barriärer.

Naturligtvis skall det inte finnas öppna oskyddade gruvhål i naturen. Kan ju vara svårt att se ett några meter brett hål mitt bland träden om man kommer springande. Ett stup i fjällen däremot brukar ju synas när det bara är tunna luften framför en när man närmar sig.
Det är staketinhängnat runt dessa gruvhål.
Citera
2022-04-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Mannen som kastade hustru och nio månaders dotter ut för stupet i Dalby stenbrott har ett helsvenskt namn. Livstids fängelse fick den tidigare militären. Han klättrade ner efter dem och fortsatte att utöva våld mot dem då de inte avlidit av fallen. Dubbelmördaren ringde 112 och berättade om en olycka... Mannen dömdes till livstids fängelse.
Den jäveln var absolut vidrig. Nackskott på den fan kunde alla människor med förstånd enas om.

Kvinnan i detta ärende åkte bil med aktuell förövare. Varför det? De bilder jag sett på honom så ser han sur och otäck ut. Hon ville inte gifta sig med honom så varför åkte hon med honom?
Citera
2022-04-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Malmö (som ska ha över 5 miljarder i bistånd av övriga landet varje år för att inte gå i konkurs) är en av de kommuner som tycker sig ha råd att ge bidrag till illegala migranter.

Demografin i Malmö liknar den på Västbanken och Gaza, med autonoma tjänstemän. Eller Krim med en fientlig befolkning, där vem som helst välkomnas om de har en agenda som gynnar saken om att skaffa majoritet.

Sverige är delat. Också inom tjänstemannakåren och bedrövligt nog inom rättsväsendet där det finns folk som vägrar döma till utvisning.

Det vi kommer se, är att denna gärningsman som är kapabel till att våldta, misshandla och kasta ner en kvinna i ett stup, också kan ritualerna i bidragsträsket. Av det jag ser av hans Facebook är det en beräknande och otäck person som nu åkt fast.

Det stora missförståndet när politikerna talar om utanförskapsområden och segration, är att bidragsslödder söker sig till platser där det finns generösa socialkontor och snälla handläggare. Det finns en orsak till att vissa advokater är mer efterfrågade än andra, då det gäller att koka soppa på en spik och vara finurlig när man ska hitta asylskäl.
Citera
2022-04-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Kan intyga att han har tre barn, haft med honom att göra i min yrkesroll, mkt obehaglig människa.
Berätta lite hur han var då, på vilket sätt obehaglig?
Citera
2022-04-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Helt rätt, detta att de som stannar kvar efter att blivit nekad uppehållstillstånd inte skulle få försörjningsstöd är bullshit, de plockar ut även då, vilket egentligen borde vara fullständigt omöjligt. Men i PK Sverige är allt möjligt för dessa avarter till män (det är 99.99% män), batikhäxor på Sockontor runtom i landet håller dessa om ryggen, så jla sjukt.
Usch. Inte konstigt att Sverige är rena drömlandet att komma till för diverse ekonomiska migranter vad gäller frikostiga bidrag och godtrogna (lättlurade) myndigheter.
Stämmer det du skriver så tror jag vi här har kommit ett steg närmare ’pudelns kärna’ som man brukar uttrycka sig.
Man kan alltså bara strunta i ett utvisningsbeslut och bidragen fortsätter trilla in? Låter helt galet.

Sverige behöver nog komma på ett sätt eller ett fungerande åtgärdsprogram för att komma tillrätta med problemet.
Citera
2022-04-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Malmö (som ska ha över 5 miljarder i bistånd av övriga landet varje år för att inte gå i konkurs) är en av de kommuner som tycker sig ha råd att ge bidrag till illegala migranter.

Citat:
Helt rätt, detta att de som stannar kvar efter att blivit nekad uppehållstillstånd inte skulle få försörjningsstöd är bullshit, de plockar ut även då, vilket egentligen borde vara fullständigt omöjligt. Men i PK Sverige är allt möjligt för dessa avarter till män (det är 99.99% män), batikhäxor på Sockontor runtom i landet håller dessa om ryggen, så jla sjukt.

Från 2018:

"SVT Nyheter har frågat samtliga av Sveriges kommuner. Av 290 tillfrågade kommuner svarade 244 kommuner, det vill säga drygt åttiofyra procent.

Av 244 kommuner har 23 kommuner betalat ut försörjningsstöd till personer som inte fått uppehållstillstånd men som ändå finns kvar i landet, så kallade papperslösa. Alltså knappt var tionde kommun.

De kommuner som har betalat ut pengar till papperslösa är Boden, Botkyrka, Gotland, Göteborg, Hässleholm, Karlskoga, Karlskrona, Landskrona, Malmö, Malung, Mönsterås, Ronneby, Sigtuna, Stockholm, Sundsvall, Sunne, Trollhättan, Ulricehamn, Vadstena, Vara, Vimmerby, Ödeshög, Östra Göinge. "

Inte Norberg där. Men GM kanske får stöd från sin ort i södra Sverige?
Edit:
Där glömde jag att han har 3 barn och KANSKE får den vägen

Har ex-frun asyl i Sverige?
Har hon barnen halvtid?

Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
De gör sig dummare än vad de är. Latmaskar som sitter och runkar task på statliga kontor medan de plockar höga månadslöner och inte orkar ta reda på var en människa kommer ifrån. All världens språk finns numera i Sverige så det är hur lätt som helst att ta reda på varifrån en person kommer.

Inte helt lätt. Du kan inte tvingas att tala ett språk.
Du kan tiga eller prata något annat språk som du kan.
Senast redigerad av ehehhas 2022-04-27 kl. 10:37.
Citera
2022-04-27, 10:32
Medlem
Citat:
Där har du fel, om han överklagar så kan kommunen betala ut Försörjningsstöd, vi lär får veta om han fått stöd eller ej vid rättegången.
Endast om utvisningsbeslutet inte kunnat verkställas på grund av att han inte har något land att utvisas till och endast om han har folk som hjälper honom. Att överklaga beslut är ingen "vardagsaktivitet".
Citera
2022-04-27, 10:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Får samma känsla.
Tre personer, närstående till mannen, hade sedan tidigare ansökt om att han skulle beläggas med kontaktförbud mot dem. Men de fick avslag.

Undrar vad det har handlat om?

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Motiveringen verkar ju helt absurd:

"Samtliga ansökningar avslogs av åklagarkammaren med motiveringen att han ”inte tidigare hade lagförts för brott mot närstående”."

https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/

Jag hoppas att de tidigare ansökningarna om kontaktförbud ligger honom i fatet, liksom det synnerliga sadistiska beteendet att återvända för att se om hon levde, därpå kasta stenar ner i hålet när han upptäckte att hon gjorde det. Det borde adderas till straffet för mordförsök som mycket försvårande omständigheter.

Att hon överlevde är ett mirakel:

- Att hans motiv till giftermålet har varit att få uppehållstillstånd /"Nu ville han gifta sig med kvinnan så att han skulle kunna få uppehållstillstånd.") kan liknas vid en ekonomisk vinning, dvs ren uttnyttjande av en anna person och att brottet på så vis inte har handlat om annat än ren och skär hämnd.

- Att han tvingar ut henne (" tvingat ut henne i skogsområdet och hotat henne till livet om hon vägrade ha sex med honom."), dvs människorrov uder dödshot, måste ses som mycket försvårande omständigheter. Hon har tvingats ut i kylan med tunna kläder, utom en jacka.

- Att han innan mordförsöket förnedrat och misshandlat kvinnan genom att våldta, misshandla och riva sönder kläderna.

- Att han efter all sadistisk behandling fortsätta med att kasta ner henne i ett djupt gruvhål, indikerar att det var hans avsikt redan från början. Det kan inte var en slump att hon hamnade där. Tortyr innan mord(försöket) kan inte ses som annat än ren och skär sadism. Här handlar det om att plåga, straffa, förnedra. Döden i sig räcker inte.

- Att återkomma för att kasta ner stenar visar på en sådant beteende som saknar alla ord. Inte ett minsta tecken på ånger eller empati, utan tvärtom, fortsätter sitt förvärv.

Mycket försvårnade omständigheter!
Man blir ju galen av vårt rättssystem som innebär att det svårare brottet konsumerar våldtäkten.

Men här hoppas jag på det strängaste straffet för ett långdraget lidande under tortyliknande former både innan och efter mord(försöket).
Citera
2022-04-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Kan intyga att han har tre barn, haft med honom att göra i min yrkesroll, mkt obehaglig människa.

Är GM inblandad i vårdnadstvist med exfrun?
Har ex-frun asyl i Sverige?
Har hon barnen halvtid eller heltid?
Citera
2022-04-27, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Endast om utvisningsbeslutet inte kunnat verkställas på grund av att han inte har något land att utvisas till och endast om han har folk som hjälper honom. Att överklaga beslut är ingen "vardagsaktivitet".

Du kan leva i en drömvärld om du det vill, jag vet att det i vissa kommuner bl a Göteborg (och kranskommuner) betalas ut försörjningsstöd även utan att en skälig orsak föreligger efter att uppehållstillstånd nekat. Även tandvård i vissa fall vet jag förekommer, helt sinnessjukt men sant!
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-27 kl. 10:58.
Citera
2022-04-27, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris.Shcherbina
Vad jag kan se i dagboksbladet så blev han anhållen i går.

Han kan iofs ha erkänt gärningen i samband med anhållandet eller efterföljande förhör, det tillsammans med kvinnans vittnesmål borde räcka för häktning.

Ligger ite efter i läsandet, men han har väl inte erkänt?
Av brottet att döma, och att han tidigare iaf har nekat, får jag en känsla av en empatistörd (läs psykopat) person. Han kommer aldrig att erkänna, det är vad jag misstänker.

Han kommer säkert att anpassa historien enligt de vanliga "reglerna", dvs efter bevisen. Känner man att man ertappats med bevis, så finns det alltid "förklaringar".

Frivillig sex, hon ville kolla i gruvhålet och ramlade. Kläderna måste ha slitis sönder i fallet eller av någon buske/träd. Stenarna ramlade ner på henne när hon försökta famla efter grepp. Han vågade inte berätta för någon vad som hänt, han var rädd att utvisas, han trodde att hon var död. Hon svarade inte... osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in