2022-04-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tolker spørsmålet ditt retorisk. At det kun kan være en person som kjente henne godt
som hadde anledning til å se situasjonen an, og legge sine planer deretter.

Det vil altså si en som var den første til å finne ut om hun evt. kontaktet advokat, f.eks.

Da er det ikke så mange muligheter, er det vel?
Hvem tenker du på angående "ikke så mange muligheter"?
Dette kan jo være en person som fremstilte seg selv som en venn og som hadde ganske hyppig kontakt med AE og som AE betrodde seg til. Denne "vennen" kan vel feks ha vært en person som ingen andre visste at AE hadde kontakt med?
Citera
2022-04-26, 22:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dette kan jo være en person som fremstilte seg selv som en venn og som hadde ganske hyppig kontakt med AE og som AE betrodde seg til. Denne "vennen" kan vel feks ha vært en person som ingen andre visste at AE hadde kontakt med?

Uten å spesifikt nevne navn, trenger jeg vel ikke si så mye mer enn at denne
personen sannsynligvis har vært en som var til stede i hennes liv på dagsbasis.
Citera
2022-04-26, 23:43
Medlem
Torsdag er 28. april, to-årsdagen for pågripelsen av TH.

Jeg har en forestilling om at politiets teknikere har lagt bevisgrunnlaget til side, så snart de fant beviser mot TH. Men så vurderte lagmannsretten bevisene annerledes. Ikke entydige nok.

Har det vært gjort nye undersøkelser av buksene hennes. Skjorten hans i skittentøykurven.

Har nye undersøkelser kommet opp med mer "entydige beviser". Jeg tror det.
Citera
2022-04-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel ingen vits i å gi inntrykk av at hun var i live kl.08.45-08.56, når man har aktivitet på mobilen hennes og en samtale med TEH etter dette?
teh hadde hukommelsestap og kamp mot lampen samt badevann, mb forklarer seg vagt. Ingen av disse vitnene er uavhengige.
Citera
2022-04-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt snodig at GM visste at AE var hjemme akkurat den dagen når selv AE ikke hadde helt avklart om hun skulle ta en tur på kontoret. Hvordan kunne GM være sikker på at hun var alene og at ikke hundepasseren fra kvelden før hadde overnattet og oppholdt seg et eller annet sted i S4.
når noe er for godt til å være sant...det er lov å ha litt flaks, men her er det full pakke. Innertier på alt
Citera
2022-04-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenkte mer at hvordan visste den/de som står bak dette at de kunne bruke, i dette tilfelle trolig vår, sommer og høst før de slo til dersom Fru Hagen hadde uttrykt at hun ville skilles eller det var gjort kjent for dem på annet vis. De ser ikke ut til å ha hatt det travelt akkurat. Hun kunne satt i gang prosessen når som helst, flyttet til ei venninne, funnet en leilighet/hytte på Gjøvik, ringt en dyktig skilsmisseadvokat, stukket etter en brutal krangel osv.

I hvertfall vanskelig med både en ekte og en fingert kidnapping dersom hun hadde forlatt SV4 for å komme seg bort fra TH med tanke på å skille seg fra han. Vi har din ekskone funker liksom dårlig når du skal kreve noe eller få det til å se ut som om du krever noe.
nn og kona..vi har din kona. Det er ikke aeh som har skrevet trusselbrevet. Hva med sms.
Citera
2022-04-27, 02:18
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Tenker du på en hemmelig og usynlig venn a la Skybert? Min yngre bror hadde
tre sånne venner da han var liten. De hette Kedden, Gingan og Petissa Nien. De kom på besøk ofte, og kunne leke i timesvis med broren min. Har glemt å sprørre bror om han fremdeles har omgang med dem. Mulig jeg ble psykolog pga min litt underlige oppvekst.
Citera
2022-04-27, 08:47
Medlem
Har fulgt denne tråden i en evighet uten å ha skrevet noe.

Jeg bare kom over en sak, usikker på om det har blitt skrevet akkurat det tidligere, må bare beklage hvis jeg bare gjentar noen andre:

Jeg la merke til at HHB går inn i ett hav av TH's bedrifter nøyaktig i månedene før AEH forsvinner. Jeg mener noen her skrev at det var etter hun forsvant at HHB gikk inn i bedriftene, men dette ser ut til å starte rundt september 18.

Har ikke noen god forklaring på dette selv, men er vel litt tilforlatelig hvordan datteren trer inn i manesjen måneden før mor selv forsvinner?
Citera
2022-04-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
når noe er for godt til å være sant...det er lov å ha litt flaks, men her er det full pakke. Innertier på alt

Ja, en ukjent GM kunne jo umulig vite om TEH hadde overnattet og fortsatt var i S4 den morgenen.
En betydelig risiko å ta for noen som liksom var opptatt av å "ta ned risiko". Det er mange rom i huset.

Det hadde jo vært veldig praktisk for TEH å ligge over etter hundepass. Det var sent og det var ruskvær.
I tillegg kunne han gjort seg ferdig med badet i 2. etg. Flere ting talte for å bli værende der og sove over.

Men TEH fikk kanskje beskjed om at det var helt uaktualt for ham å være der til morgenen etter. Han måtte dra.
Citera
2022-04-27, 12:24
Medlem
Citat:
Den tynne suppa noen kommer med her tyder på at SH vil få en stri tørn i sitt forsvar av TH.

Enn så lenge virker det ikke som om TH har det store behovet for et forsvar.

Men vi kan jo krysse fingrene for at politiet har funnet sterke beviser som fører til at de skyldige personene blir straffet i denne saken. Om det er TH eller andre, får tiden vise.
Citera
2022-04-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ja, en ukjent GM kunne jo umulig vite om TEH hadde overnattet og fortsatt var i S4 den morgenen.
En betydelig risiko å ta for noen som liksom var opptatt av å "ta ned risiko". Det er mange rom i huset.

Det hadde jo vært veldig praktisk for TEH å ligge over etter hundepass. Det var sent og det var ruskvær.
I tillegg kunne han gjort seg ferdig med badet i 2. etg. Flere ting talte for å bli værende der og sove over.

Men TEH fikk kanskje beskjed om at det var helt uaktualt for ham å være der til morgenen etter. Han måtte dra.
håper han ikke visste hva som skulle skje
Citera
2022-04-27, 16:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
tre sånne venner da han var liten. De hette Kedden, Gingan og Petissa Nien. De kom på besøk ofte.
Det er vist noen som har en hypotese med 3 til 4 skyberter som tror TH er skyldig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in