2022-04-27, 01:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Ja de förstår inte de olika språken utan problem.

Vad tror du han är om du arbetat och mött en del? Han ser ut som pashtuner när han är utmärglad men jag tycker det är svårt. Rund verkar han vara och barnen. Uzbeker? Tadzjiker?
Jag har inte sett några bilder. Han kan mycket väl vara afghan som sägs, det jag vände mig emot är de snabba slutsatserna när man inte visste ett dugg.
Citera
2022-04-27, 01:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Med tanke på en bild på en av hans alla FB-konton en skämtbild av en kvinna: huvudet en kastrull/gryta, ena armen dammsugarslang/rör, andra handen håller en nappflaska och magen en tvättmaskinslucka.

Hmmmm skämtsam kvinnosyn eller det han anser de duger till......
Min man har också pissig humor (det delar han med mig) så det du beskriver behöver ju inte betyda något .. kan du länka så man själv kan se och dra slutsatser
Citera
2022-04-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han och en kvinna har skickat inlägg med kärleksbevis med hjärtan och blommor till varandra på deras Facebook som jag tror är hans fru, (fd fru.) Han kallar henne Min kära blomma, min kära fru, tillägnad Dig m.m. Hon skriver Tack och Du är väldigt stilig. På hennes Facebook önskar hennes vänner lycka till med invandringsvärlden. Flera bilder på henne tagna i ett snöigt Sverige 2016.
P*ris* Moh*mm*di
*a
https://www.facebook.com/taher.amini.33

Här har vi hans sjätte Facebook.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011201379214

Söker man på det namnet finns det en i Ludvik* 24 år hon skullde då varit 18 år när de skickade dessa till varandra, kan det vara BO stämmer åldersmässigt 20-25 år.
Citera
2022-04-27, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag undrar vad det kan vara för en slags uniform han har på sig?

Det undrar jag också. Han har varit militär av något slag om jag tolkar uniformen rätt. På någon regims sida? Brottsling på rymmen från rättvisan i hemlandet? Har andra yrken i Långbortistan uniformer?

Om han är desertör eller motståndare till någon regim är det är ett asylskäl man kan jobba med. Då hade han kunnat stanna, utan att hitta en kvinna att plåga. Det måste finnas någon vidrig anledning som gör att han kommer till Sverige och inte vill tala om varifrån.
Citera
2022-04-27, 01:18
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte sett några bilder. Han kan mycket väl vara afghan som sägs, det jag vände mig emot är de snabba slutsatserna när man inte visste ett dugg.
Tyckte inte han såg ut som en hazar och inte heller pashtuner. Han är från Afghanistan. Problemet är att jag inte hittade konton. Bara ett.

När jag skrev att vi hade en gemensam bekant, gick det inte längre att gå in på vänner och nu är länkarna helt rensade.

Troll som lagt ut eller fel gärningsman. Eller någon mer inblandad i det här. Vem släppte uppgifter om att han var afghan?
Citera
2022-04-27, 01:18
Medlem
Citat:
Min tanke var inte att vara ovänlig utan att folk kan hejda sig lite.
Persiska är en benämning både dari och farsi är avvikande dialekter och kräver egna tolkar - är min erfarenhet.

Den här tråden handlar inte om lingvistik men MIN erfarenhet är att folk som är anklagade för brott ofta har svårt att förstå tolken. Jag är inte häktesvakt men hsr stor erfarenhet av just språkanvändning inom brottmål.

Hur som helst. Vi vet att han är afghan och pratar dari. Min stora fråga är om det är bekräftat att han återvände till brottsplatsen för att kasta mer sten?

Och - en annan viktig sak i sammanhanget. "Flykting" är man juridiskt sett om man fått flyktingstatus, dvs, man ansöker inte. Om kvinnan har flyktingstsus skulle hon alltså teoretisk kunna utgöra anknytningsperson åt GM om han saknar uppehållstillstånd. Här låter det som att hon är asylsökande - vilket hon kanske är - men motivbilden blir ju klarare om man vet vilken status hon har.
Citera
2022-04-27, 01:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Tyckte inte han såg ut som en hazar och inte heller pashtuner. Han är från Afghanistan. Problemet är att jag inte hittade konton. Bara ett.

När jag skrev att vi hade en gemensam bekant, gick det inte längre att gå in på vänner och nu är länkarna helt rensade.

Troll som lagt ut eller fel gärningsman. Eller någon mer inblandad i det här. Vem släppte uppgifter om att han var afghan?
Jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Den här tråden handlar inte om lingvistik men MIN erfarenhet är att folk som är anklagade för brott ofta har svårt att förstå tolken. Jag är inte häktesvakt men hsr stor erfarenhet av just språkanvändning inom brottmål.
Har du? Hur då?
Min erfarenhet är att de är mycket noga med att tolken förstår dem och de förstår tolken och när de väl fått rätt tolk vill de inte byta (vilket händer ibland att tolken måste göra).
Kan det vara så att du i din position finner det irriterande att de inte nöjer sig med fel tolk?

Citat:
Hur som helst. Vi vet att han är afghan och pratar dari. Min stora fråga är om det är bekräftat att han återvände till brottsplatsen för att kasta mer sten?
Jag vet att språket står i häktningshandlingarna.

Nej, såvitt jag vet är ingen stenkastning bekrätad.

Citat:
Och - en annan viktig sak i sammanhanget. "Flykting" är man juridiskt sett om man fått flyktingstatus, dvs, man ansöker inte. Om kvinnan har flyktingstsus skulle hon alltså teoretisk kunna utgöra anknytningsperson åt GM om han saknar uppehållstillstånd. Här låter det som att hon är asylsökande - vilket hon kanske är - men motivbilden blir ju klarare om man vet vilken status hon har.
Jo för att kunna får flyktingstatus så måste du ansöka om det.
Nej, en anknytningsperson får inte flyktingstatus ... utan är anhöriginvandrare.
Citera
2022-04-27, 01:37
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Söker man på det namnet finns det en i Ludvik* 24 år hon skullde då varit 18 år när de skickade dessa till varandra, kan det vara BO stämmer åldersmässigt 20-25 år.
Det är en förlovad tjej.

Sedan förändrar sig facebooksidorns hela tiden. Vad pratar ni om för blommor?

Känns inte seriöst om folk kan gå in och ändra kontona hur som om det skulle röra sig om någon i förvar. Är det någon härifrån som håller på och roar sig?
Tillhör han kanske någon grupp?
Senast redigerad av AdMortem 2022-04-27 kl. 01:42.
Citera
2022-04-27, 01:50
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejkitty
Ursäkta om det är en dum fråga, men hur är man ”medborgare i ett okänt land” ??

Man kan tex vara medborgare i ett upphört land (Sudan tex som blev Nord- och Sydsudan), fast då brukar det stå Medborgare i Upphört Land. I det här fallet är nog det troligaste att hans identitet helt enkelt inte är styrkt.
Citera
2022-04-27, 01:54
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Man kan tex vara medborgare i ett upphört land (Sudan tex som blev Nord- och Sydsudan), fast då brukar det stå Medborgare i Upphört Land. I det här fallet är nog det troligaste att hans identitet helt enkelt inte är styrkt.
Hans utseende gör en lite osäker. Han är sannolikt från Afghanistan ursprungligen gissar jag. Vet inte vilken folkgrupp. Hans utseende får mig att tänka på terroristen på Drottninggatan. Uzbeker var väl han

Man inser hur dålig man är på att placera ursprung Iallafall 😅
Citera
2022-04-27, 01:59
Medlem
[quote=micro113|80033435]Jag vet inte.

Har du? Hur då?
Jag tänker inte tuppfighta om en sån grej. Ksn bara förutsätta att jag har fler timmar i rättsal

Nej, såvitt jag vet är ingen stenkastning bekrätad.

Jo för att kunna får flyktingstatus så måste du ansöka om det

Jajamensan. Du ansöker och du fåf eller inte. Men innan din ansökan är beviljad är du juridiskt sett inte flykting. /QUOTE]
Citera
2022-04-27, 02:03
Medlem
Citat:
Min man har också pissig humor (det delar han med mig) så det du beskriver behöver ju inte betyda något .. kan du länka så man själv kan se och dra slutsatser

Finns länkade tidigare T*her *mini den från 2016-17

Även Mohammad T*her *mini med bilder från 2015 finns en med vågskål där en kvinna med fulltäckande svart klädsel (endast ögon och händer syns) och den andra en mer "lättklädd" kvinna väger lätt mot den förstnämda tycker jag tyder på hans åsikter.

Men visst jag förstår vad du menar tex skämtet att kvinnan ska vara "fastkedjad vid spisen" eller "är hon mer än två meter från spisen är hon på rymmen" sånt man kan ha sagt med glimten i ögat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in