2022-03-16, 14:48
Avstängd
Påverkar 7.5 mg mirtazapin till natten testosteronet / bygga muskler dåligt?
Citera
2022-03-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Påverkar 7.5 mg mirtazapin till natten testosteronet / bygga muskler dåligt?

Sett studier att antihistaminer kan påverka muskelbyggande lite negativt, troligtvis inte att du kommer göra noll framsteg men sämre/långsammare än om du inte tagit det.

googla "antihistamines muscle building"
Citera
2022-03-17, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Sett studier att antihistaminer kan påverka muskelbyggande lite negativt, troligtvis inte att du kommer göra noll framsteg men sämre/långsammare än om du inte tagit det.

googla "antihistamines muscle building"

Finns ju så jävla mycket som påverkar det där dåligt. Nikotin, socker m.m, så egentligen?

Men förhelvete, precis kunnat börja somna pga låg dos mirta och så ska den alltså förstöra gains? Pallar inte
Senast redigerad av nextlife 2022-03-17 kl. 15:53.
Citera
2022-04-19, 06:43
Medlem
Någon som har något knep hur man kan undvika det enorma sockersuget man får efter intag? Är just ca 1 timme efter intag jag har problem med otroligt sug som gör att jag inte kan somna om jag inte äter.
Citera
2022-04-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slocknad
Någon som har något knep hur man kan undvika det enorma sockersuget man får efter intag? Är just ca 1 timme efter intag jag har problem med otroligt sug som gör att jag inte kan somna om jag inte äter.

Paradoxalt kan högre dos minska det pga ökad signalering noradrenalin.
Men jag skulle råda dig att sluta med detta rävgift istället då det kommer att förstöra ditt liv totalt.
Citera
2022-04-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Paradoxalt kan högre dos minska det pga ökad signalering noradrenalin.
Men jag skulle råda dig att sluta med detta rävgift istället då det kommer att förstöra ditt liv totalt.
Har tyvärr ätit den från och till i ca 4 år. Endast lågdos för sömn dock. Har sådana problem med min sömn utan denna. Men får kanske göra ett försök att ge mig igen framöver. Sockersuget förstör mig.
Citera
2022-04-20, 18:29
Medlem
Vet någon om man binder mer vätska desto högre dosen är eller är det tvärtom?
Citera
2022-04-20, 19:53
Medlem
Kommer föreslå Mirtazapin till läkaren snart!

Men jag läser här och jag nojig som fan över viktuppgången, jag har redan blivit typ 7 kg fetade med diverse neuroleptikor på nacken!

Ska jag be läkaren om något annat? Jag har ångest, depression och sömnproblem... Men jag vet ju homo-läkarna är ju typ omöjliga att få bra grejer av nuförtiden..
Citera
2022-04-26, 23:46
Medlem
Hej!

Någon som har haft / har Mirtazapin utskrivet för neutralisering av sexuella biverkningar från antidepressiva, som är en följd av Escitalopram i första hand (eller av andra mediciner)? T.ex. både i detta
syfte i sig eller för att kombinera mot ursprunglig ångest?

I diverse internationella läkarstudier som finns att läsa på nätet nämns Mirtazapin som ett
alternativ för just detta syfte, och där finns många som blivit hjälpta (däremot så klart inte alla).

Någon har positiv erfarenhet av detta?
Citera
2022-06-22, 18:05
Medlem
Tjenare efter att ha haft sömnproblem i 15år minst, nu bad jag om att få prova denna medicin för sömn vid behov bara läst att den har en del tråkiga biverkningar (viktuppgång och seg dagen efter mm) bara tänkt ta den i yttersta nödfall när som problemen börjar gå mig på huvudet. Fick 30 styck 15mg tabletter och skulle ta 1 1timma innan sänggång. Min fråga blir man mindre seg om jag tar en 7,5mg ist och hur långt tid tills den verkar då jag först tänk ta den när jag märker att det inte går att somna vill inte ta den i förebyggande syfte. Funkar den som insomningstablett ? Något mer som kan vara bra att veta för mig ?
Citera
2022-06-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Tjenare efter att ha haft sömnproblem i 15år minst, nu bad jag om att få prova denna medicin för sömn vid behov bara läst att den har en del tråkiga biverkningar (viktuppgång och seg dagen efter mm) bara tänkt ta den i yttersta nödfall när som problemen börjar gå mig på huvudet. Fick 30 styck 15mg tabletter och skulle ta 1 1timma innan sänggång. Min fråga blir man mindre seg om jag tar en 7,5mg ist och hur långt tid tills den verkar då jag först tänk ta den när jag märker att det inte går att somna vill inte ta den i förebyggande syfte. Funkar den som insomningstablett ? Något mer som kan vara bra att veta för mig ?

Man blir seg både på 7,5 och 15mg.

Jag tar den alltid när jag lägger mig sen ligger jag och glor på film ett tag. Efter 40-60min börjar jag känna mig trött och lägger mig för att sova.

Så för mig ger den effekt drygt 40min efter intag
Citera
2022-06-24, 00:18
Medlem
Psykonaut-s avatar
Har en vän, inte jag.
Käkat piller och inga fler.

Han får säger han Zopiklon kanske 5mg.
Samt Oxazepam vid pankångest, typ å på toa..

Han mår skit, typ när jag tog Sertralin så försvann d problemen han nu har.

Samtidigt så vet jag att SSEI är från helvetet.

Man blir psykopat av det.
Men kanske under 50mg så är det kanke bra, minns ej, top som mest 300mg samt annat skit.

Ska jag rekomendera min vän kanske max 50 Sertralin, eller ska jag inte göra det?

Edit: är på telefon spanish i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in