2022-04-26, 22:44
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant: Ukraina sägs erbjuda Moldavien att låta Ukrainska styrkor gå in i Transnitrien

https://twitter.com/antiputler_news/status/1519037744944664577?s=20&t=1PUZ3GL4IpDqsKQCT8TpEg

Det hade, förstås, inte de blåsta ryssarna tänkt på!

Hade jag varit Moldavien så hade jag accepterat, direkt!

Oj, oväntad utveckling ändå. Hoppas verkligen att Transnistrien sitter ner i båten nu och håller käften. Snart (efter Ukraina-krigets slut) kommer ändå det ryska stödet att upphöra och då återgår ju utbrytarrepubliken till moldavisk kontroll rätt så omgående är min gissning.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, det är ju den där typen av mentalitet som leder till att konflikter och skit aldrig tar slut. Särskilt uppenbart blir det i ett dumsnällt land som Sverige när alla "flyktingar" från världens alla konflikter skall samsas på samma ställe och inte kan lägga sina dumma djävla skitbeteenden, mindervärdeskomplex och historiska bitterhet utanför ingången.

Om du undrar vad rantandet handlar om så är det att jag blir så djävla förbannad av att höra t.ex. som nu en bitter kroat använda kriget i Ukraina som ursäkt för sitt 30 år gamla mögliga serbhat, kryddat men någon idiotisk 700 år gammal association till mongoler. Fan vilken tröttsam idoti i stil med judetramset andra kör med, också en slags mem om ((dem))...

Jag tycker inte vi skall tolerera den skiten i Sverige och det gäller naturligtvis även ukrainare och ryssar framöver. Lite slack får man ge de som kommer hit precis nu, men det skall vara det lilla det. Annars kan de dra de med.

Konflikten mellan den ryska cancersvulsten och omvärlden är det som aldrig tar slut. Cancersvulsten vill sprida sig medan dess grannländer vill ha kvar sin frihet. Enda gången Ryssland, (Sovjetunionen)har samarbetat med sin omvärld var när de själva blev anfallna av Nazityskland, och det var av nödtvång, då pakten mellan Stalin och Hitler hade spruckit. Men inte ens den gemensamma kampen emot Nazityskland erkänns nu av ryska militärer, politiker och mediafolk. Så hur skall någon stat kunna samarbeta med den ryska cancersvulsten?
Citera
Medlem
Från och med imorgon slutar gasen att flöda till Bulgarien. Bulgarien är 70% beroende av Rysk gas. Det blir tufft.
Citera
2022-04-26, 22:45
Medlem
Felstavarens avatar
Oljedepån i Brjansk brinner fortfarande. Antar att det är enklare att låta det brinna ut än att försöka släcka det.

https://twitter.com/IntelCrab/status/1519022971263848448?s=20&t=27NSUK5rL9gVQTFBMVuubQ
Citera
2022-04-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Hur mår dina dödskommandospecialtroops? Sist du var här var man timmar från att inta Kiev med Kadyrov i spetsen

Chechen soldiers work to retrieve their commander from rubble after a Ukrainian shell struck the building they were occupying in Mariupol. This guy has been seen in several TikToks before. He looks worse for wear.

https://twitter.com/bigSAC10/status/1518926367295143937?s=20&t=QY5z7AM-Cm-rrMbZ9BX08w
vad fan håller dessa galningar på med? Kompisarna har dött i och med att huset rasat o de dammar av den dödes ansikte för att ta bilder? O näste man filmar det hela? Dessa män passar inte att bo i ett hus, grotta på sin höjd,, dessa personer är förlorade,,
Citera
2022-04-26, 22:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Oj, oväntad utveckling ändå. Hoppas verkligen att Transnistrien sitter ner i båten nu och håller käften. Snart (efter Ukraina-krigets slut) kommer ändå det ryska stödet att upphöra och då återgår ju utbrytarrepubliken till moldavisk kontroll rätt så omgående är min gissning.

Kan återgå till Moldavien i morgon. Ukraina har ju ingenting att förlora, då den ryskstödda sk "republiken" ändå binder upp ukrainska styrkor.
Citera
2022-04-26, 22:48
Medlem
Citat:
Kan återgå till Moldavien i morgon. Ukraina har ju ingenting att förlora, då den ryskstödda sk "republiken" ändå binder upp ukrainska styrkor.
Som dom själva säger. USA ska slåss till den sista Ukrainska soldaten.
Citera
2022-04-26, 22:48
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej, jag är aktuell.
Det är en bra förutsättning för rationellt beteende som inte baserar sig på fullständigt idiotiska syndafallsidéer om genetisk skuld som inte ens har förankring i verkligheten. Men men... jag är ju svensk, det är mycket man inte fattar med alla kritter som stapplar in över gränsen och tigger om pengar och deras historiska bagage.
Eller så är det du som har en orealistisk syn på historiska händelser och dess betydelse för politiska skeden och är allmänt arrogant i största allmänhet.
Släpper in vemsomhelst blir sedan arg för att alla inte tänker som du.
Skriver arga ord på internet.
Citera
2022-04-26, 22:50
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Från och med imorgon slutar gasen att flöda till Bulgarien. Bulgarien är 70% beroende av Rysk gas. Det blir tufft.

Blir det det? Det är över 20 grader varmt i Sofia dagtid nu. De kvarvarande icke ryska 30% lär räcka för matlagning och annat.
Citera
2022-04-26, 22:51
Medlem
Citat:
Konflikten mellan den ryska cancersvulsten och omvärlden är det som aldrig tar slut. Cancersvulsten vill sprida sig medan dess grannländer vill ha kvar sin frihet. Enda gången Ryssland, (Sovjetunionen)har samarbetat med sin omvärld var när de själva blev anfallna av Nazityskland, och det var av nödtvång, då pakten mellan Stalin och Hitler hade spruckit. Men inte ens den gemensamma kampen emot Nazityskland erkänns nu av ryska militärer, politiker och mediafolk. Så hur skall någon stat kunna samarbeta med den ryska cancersvulsten?

Det återstår att se. Just nu blir det svårt. Putindjävlen måste ju bort först. Tyskland och Japan är två exempel på synnerligen otrevliga länder med imperieambitioner som numera är riktigt bra. Så det kan finnas en ljusare framtid även för Ryssland. Men utan Putin och alla som tänker som Putin och lyckligtvis är dvärg-mentaliteten en del ger uttryck för här inte dominerande i Västvärlden, vi hjälpte ju Balkan att lugna ner sig (förra Europeiska kriget) och i vart fall Slovenien blev ju rimligt... Det finns hopp.
Citera
2022-04-26, 22:52
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det bekymmersamma är att det finns en hel del ryssar i Sverige som är ungefär som hon. Dom suger upp allt från RT today och lever i en separat värld och umgås bara med ryssar.

Ja, jag har träffat på en liknande. Hon hade jävligt mycket stålars (behövde inte ens jobba) men så fort man sa något som var ens det minsta kritiskt om Ryssland så gick hon i försvarsställning direkt. Inte ens rent objektiva grejer som att jag sett att husen i Moskva var rätt nedgångna när jag var där. Hon bara ”nä, du måste ha sett fel”. I Sverige hade hon bott i lugnt 20 år, och verkade inte värst sugen på att flytta tillbaka till Moder Ryssland.
Citera
2022-04-26, 22:53
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Dom var redan där men avtalet gällde USAs Jupiter missiler. Av samma anledning hade Soviet kärnvapen kvar på Cuba efter krisen pga att USA inte visste om dessa och att de därför inte vart en del av avtalet. USA har ju pratat i flera år om att ta hem sina kärnvapen ifrån Turkiet precis som man gjorde med Grekland etc. Det är förövrigt väldigt gamla modeller dom har i Turkiet tror det är modell 3 av B-61 medans jänkarna har modell 12.

Speciellt nu med all spänning mellan Turkiet och USA över F-35, Syrien, Ryska vapenköp etc så har USA lutat åt att ta hem dom.

En sak som är bra att veta att iom att dom är så gamla så tar dom väldigt lång tid att göra ordning. Ifrån att ordern kommer om att skjuta så tar det flera timmar innan den kan vara i luften vilket gör modellen mer till en "first-strike" bomb snarare än en reaktiv motsvarighet.

Ok, tack. Intressant det där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in