2022-04-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det trenger ikke å være snakk om noe fiendeskap. Mennesker som begår slike grove forbrytelser ut fra ulike motiv mangler vel ofte evne til å føle medfølelse.

Ja, og motivet kan ha vært rent økonomisk uten planer om å skade AE. Det var veldig interessant det de to tidligere kriposetterforskerne sa i TV2-serien. Sporene tyder på at ting ikke gikk som planlagt i S4.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-04-26 kl. 21:15. Anledning: Omformulering
Citera
2022-04-26, 21:16
Medlem
Citat:
Hun arbeidet ikke på Futurum hver dag. Arbeidstiden vet jeg ikke om det er opplyst om."Anne-Elisabeth Hagen jobbet også ved Futurum og var på jobb enkelte dager i månedene helt frem til forsvinningsdagen."
Er det ikke påfallende at AE hadde så mange avtaler (inkl avtale med elektriker) på denne dagen som også var AEs arbeidsdag på Futurum?

Jeg har ikke funnet noe opplyst som tyder på at dette var en fast dag på jobb for henne, kan ha vært en fridag for alt jeg vet. Eller at hun hadde byttet dager den uka osv. På jobb enkelte dager forteller lite i så måte.
Citera
2022-04-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, og motivet kan ha vært rent økonomisk uten planer om å skade AE. Det var veldig interessant det de to tidligere kriposetterforskerne sa i TV2-serien. Sporene tyder på at noe har gått galt i S4.
Enig i at det er interessant. Enig med deg. Så dette med "to ulike åsted i huset- ett som bar preg av kidnapping og ett som bar preg av drap" trenger ikke å være et drap som ble forsøkt fordekt som kidnapping som så mange har uttrykt at de tror.
Kornblomst siterer vel mer korrekt enn meg om dette med to åsteder:
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet er veldig tilbakeholdne med informasjon rundt spor og beviser, og forteller minst mulig til pressen.

Det jeg husker, er at like etter at saken ble kjent i januar 2019 sa politiet at GM hadde "stor voldskapasitet". Det tyder på at politiet fant spor av at AEH var blitt utsatt for vold. Sannsynligvis grov vold. Mulig at politiet vurderer at volden har vært for overdreven, at det ble en slags "over-vold" i forhold til kidnappingsscenarioet.

Den senere tiden har politiet sagt at det er to åsteder i huset, ett åsted der AEH ble drept, og ett annet åsted som ble arrangert og staget med falske spor som etter en faket kidnapping.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-26 kl. 21:21.
Citera
2022-04-26, 21:24
Medlem
Citat:
Enig i at det er interessant. Enig med deg. Så dette med "to ulike åsted i huset- ett som bar preg av kidnapping og ett som bar preg av drap" trenger ikke å være et drap som ble forsøkt fordekt som kidnapping som så mange har uttrykt at de tror.

Sant. Det vil jo også være ganske dumt hvis man har planer om å slippe unna med et drap fingert som kidnapping, dersom man dreper "kidnappingsofferet" i boligen personen skal ha blitt kidnappet fra.
Citera
2022-04-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
To-delt åsted

1. Drapsåsted med spor som skal tyde på at AEH ble drept i S4. Dette kan være faket eller det kan være ekte.

Hypotese: GM manipulerer AEH. De stager åsted etter .... ja riktig...filmen Gone Girl

Sitat fra politiet i filmen:

"Et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved første øyekast. Men et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nærmere politietterforskning. Vask - blø - vask."

2. Kidnapping - trusselbrev og strips.

Hypotese: Dette åstedet er ikke AEH med på. Trusler mot sin nærmeste familie og løsepenger. Dette åstedet kan føre til at TH i mindre grad blir mistenkt, men er viktig for en GM med tanke på løsepenger.
At Hettemannen/GM bytter ut trusselbrev mot et annet brev som blir lagt igjen av AEH kan eventuelt holdes åpent.

I filmen blir det lagt ut et brev med ledetråd med tanke på at det er bryllupsdagen til ekteparet. Vi vet at hendelsen i S4 kun er få dager etter AEH og TH's bryllupsdag.

At så mye med filmen Gone Girl er likt Hagen-saken (sett gjennom en hypotese) tror jeg ikke er et sammentreff. Det er hvertfall min tanke.
Henter frem dine interessante hypoteser.
Citera
2022-04-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kort svar: barn og barnebarn. Dette var kanskje den viktigste grunnen til at hun
fant det vanskelig å skille seg. Det er ikke gitt at det ville vært lett for henne å
opprettholde kontakten med dem etter en skilsmisse. Med forbehold om at det
er lite konkret jeg vet om familiedynamikken.

Kanskje også viktig å ta med i beregningen at TH ikke er "normal". Som flere
har uttalt - han krever å få viljen sin i enhver sak.

Jeg tenkte mer at hvordan visste den/de som står bak dette at de kunne bruke, i dette tilfelle trolig vår, sommer og høst før de slo til dersom Fru Hagen hadde uttrykt at hun ville skilles eller det var gjort kjent for dem på annet vis. De ser ikke ut til å ha hatt det travelt akkurat. Hun kunne satt i gang prosessen når som helst, flyttet til ei venninne, funnet en leilighet/hytte på Gjøvik, ringt en dyktig skilsmisseadvokat, stukket etter en brutal krangel osv.

I hvertfall vanskelig med både en ekte og en fingert kidnapping dersom hun hadde forlatt SV4 for å komme seg bort fra TH med tanke på å skille seg fra han. Vi har din ekskone funker liksom dårlig når du skal kreve noe eller få det til å se ut som om du krever noe.
Citera
2022-04-26, 21:32
Medlem
Citat:
Sant. Det vil jo også være ganske dumt hvis man har planer om å slippe unna med et drap fingert som kidnapping, dersom man dreper "kidnappingsofferet" i boligen personen skal ha blitt kidnappet fra.
Veldig enig med deg. Hypotesen kidnapping som gikk galt og GG-hypotesen og en GG-hypotese der GM har planlagt å drepe AE på et annet åsted og å innkassere løsepenger,
tenker jeg at er mye mer sannsynlig enn hypotesen drap forsøkt fordekt som kidnapping.

Slepesporene som ikke ble vasket bort, kan kanskje tyde mest på kidnapping som gikk galt og at GM fikk det travelt med å komme seg bort fra åstedet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-26 kl. 21:38.
Citera
2022-04-26, 21:49
Medlem
Citat:
Dette passer forresten perfekt for en GM som ønsket at TH skulle bli mistenkt for å ha drept AE og at TH skulle bli mistenkt for å ha forsøkt å skjule forbrytelsen ved å plante falske "kidnappingspor" i huset.

På den annen side: Hvis TH er GM kan han eventuelt ha tenkt at "politiet kommer til å skjønne at det ikke kan være jeg som er GM fordi de tror ikke at jeg er så dum, og politiet vil komme til å forstå at GM ønsket å få det til å se ut som at jeg er den skyldige"?
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-26 kl. 21:55.
Citera
2022-04-26, 21:55
Medlem
Den tynne suppa noen kommer med her tyder på at SH vil få en stri tørn i sitt forsvar av TH.
Citera
2022-04-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Den tynne suppa noen kommer med her tyder på at SH vil få en stri tørn i sitt forsvar av TH.
Har du eller noen andre her en liste med punkter som dere mener at tyder på at TH er skyldig?
Vennligst kom med noe annet enn "manglende fot- og fingeravtrykk"
Citera
2022-04-26, 22:02
Medlem
Citat:
Veldig enig med deg. Hypotesen kidnapping som gikk galt og GG-hypotesen og en GG-hypotese der GM har planlagt å drepe AE på et annet åsted og å innkassere løsepenger,
tenker jeg at er mye mer sannsynlig enn hypotesen drap forsøkt fordekt som kidnapping.

Slepesporene som ikke ble vasket bort, kan kanskje tyde mest på kidnapping som gikk galt og at GM fikk det travelt med å komme seg bort fra åstedet?

Sporene kan nok passe med de fleste hypoteser. Men det gir veldig lite mening å ta livet av et kidnappingsoffer, falskt eller ekte i S4. Dette var neppe en del av planen.
Citera
2022-04-26, 22:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tenkte mer at hvordan visste den/de som står bak dette at de kunne bruke, i dette tilfelle trolig vår, sommer og høst før de slo til dersom Fru Hagen hadde uttrykt at hun ville skilles eller det var gjort kjent for dem på annet vis. De ser ikke ut til å ha hatt det travelt akkurat. Hun kunne satt i gang prosessen når som helst, flyttet til ei venninne, funnet en leilighet/hytte på Gjøvik, ringt en dyktig skilsmisseadvokat, stukket etter en brutal krangel osv.

I hvertfall vanskelig med både en ekte og en fingert kidnapping dersom hun hadde forlatt SV4 for å komme seg bort fra TH med tanke på å skille seg fra han. Vi har din ekskone funker liksom dårlig når du skal kreve noe eller få det til å se ut som om du krever noe.

Jeg tolker spørsmålet ditt retorisk. At det kun kan være en person som kjente henne godt
som hadde anledning til å se situasjonen an, og legge sine planer deretter.

Det vil altså si en som var den første til å finne ut om hun evt. kontaktet advokat, f.eks.

Da er det ikke så mange muligheter, er det vel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in