2022-04-26, 17:40
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Är intresserad av vem detta är då jag på något vis känner igen honom, tror han kan bo i Södertälje. Tror konfrontationen är vid Moraberg köpcentrum i Södertälje om jag inte ser fel. Har tidigare bott 30år i den avkroken.
30 år är några år! Har själv bott i Salem så det är lite mina trakter också. Förhoppningsvis lyckas vi få mer info på honom.
Citera
2022-04-26, 17:53
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
30 år är några år! Har själv bott i Salem så det är lite mina trakter också. Förhoppningsvis lyckas vi få mer info på honom.

Ja det är ett tag😊. Ah ok då har du varit en del i Tälje förstår jag.
Citera
2022-04-26, 18:01
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det vet dom inte vilket är tydligt dom dyker upp på plats för att möta det dom tror är barn. Men det är en viktig aspekt då det gäddorna gör inte är brottsligt.

Så gäddorna är inte brottslingar?

Normalt brukar kan hänga ut dömda pedofiler gör att skydda omgivningen och barnen i dess närhet.
Man är också mycket mån om att inte röja barns identiteter.

Här tar dumpen lagen helt i egna händer och hänger ut män som inte är brottslingar, inte är dömda och inte heller polisiärt är misstänkta.

Inte nog med att man hänger ut mannen (vilket jag har förståelse för) men man ringer till anhöriga och arbetsgivare.

I en demokrati måste man värna om rättssäkerheten och den är helt satt ur spel här.
Det är därför så många kritiserar dumpen och dess metoder.

Häng ut gäddan om han är skyldig men lämna oskyldiga utanför.

Det här är bara ren pöbelmentalitet som hör hemma i medeltida sammhällen.

Och den här Sara Niksson har hon städat ur sin egen garderob?

Hon har fortfarande mycket att förklara innan man kan ta henne på allvar.

Har hon gjort rätt för sig gentemot sina egna brottsoffer?
Citera
2022-04-26, 18:05
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ja det är ett tag😊. Ah ok då har du varit en del i Tälje förstår jag.
Oh, ja! Jag tycker det är en riktigt fin stad egentligen.

Sett till antal invånare är Tälje dessvärre pedofiltätast just nu. Vi har fyra stycken med Södertälje som postort. Lika många i Stockholmsområdet (inkl. Älta, Haninge, Spånga, Västerhaninge). Åtta stycken med postort Malmö och fem stycken i Göteborgsområdet (inkl. Västra Frölunda, Hisings Backa).

Det berättar väl antagligen mest om var i landet Dumpen-bilen föredrar att rulla men ändå.
Citera
2022-04-26, 18:17
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Oh, ja! Jag tycker det är en riktigt fin stad egentligen.

Sett till antal invånare är Tälje dessvärre pedofiltätast just nu. Vi har fyra stycken med Södertälje som postort. Lika många i Stockholmsområdet (inkl. Älta, Haninge, Spånga, Västerhaninge). Åtta stycken med postort Malmö och fem stycken i Göteborgsområdet (inkl. Västra Frölunda, Hisings Backa).

Det berättar väl antagligen mest om var i landet Dumpen-bilen föredrar att rulla men ändå.

Ja egentligen är den det men så sabbad var så fint i början av 80 talet och till mitten av 90 talet. Jo jag har noterat var i Sverige dom mest är. Är det en Gädda tagen i Älta också det har jag missat vem var det?
Citera
2022-04-26, 18:19
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Klart att förövaren bär det största ansvaret men likt förbannat blir dennes oskyldiga anhöriga drabbade det är väl ganska enkelt att förstå

Klart det inte är roligt för anhöriga. Men tror du dom tyckt det varit roligare om dom bott med peddot och det hänt något riktigt allvarligt? Åter igen, det är en person skyldig bakom och det är gäddan.
Sen att vissa människor är totalt efterblivna och tycker anhöriga har med saken att göra, ja det är trist som fan. Men personligen hade jag velat veta så fort som möjligt om jag levde med en pedofil, oavsett vilket sätt det kommer fram på.
Citera
2022-04-26, 18:21
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ja egentligen är den det men så sabbad var så fint i början av 80 talet och till mitten av 90 talet. Jo jag har noterat var i Sverige dom mest är. Är det en Gädda tagen i Älta också det har jag missat vem var det?
Segregeringen har förstört många områden. Invandringen skulle man kunna säga, men då låter man inte så politiskt korrekt. Men tyvärr förstör det stadsmiljöer. Allt gemytligt försvinner när det bildas ghetton.

Ältagöken var en av mina favoriter faktiskt, Currynegern!
Citera
2022-04-26, 18:44
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Klart det inte är roligt för anhöriga. Men tror du dom tyckt det varit roligare om dom bott med peddot och det hänt något riktigt allvarligt? Åter igen, det är en person skyldig bakom och det är gäddan.
Sen att vissa människor är totalt efterblivna och tycker anhöriga har med saken att göra, ja det är trist som fan. Men personligen hade jag velat veta så fort som möjligt om jag levde med en pedofil, oavsett vilket sätt det kommer fram på.

Så när samhället vill skydda anhöriga och maskar deras namn i utredningarna, fuparna, åtal då är samhället totalt efterblivna?

När våldtäktsoffers namn maskas så att de inte går att identifiera är de som maskar då totalt efterblivna?

När dumpen hänger ut en man som försökt träffa en ung tjej då bryr man sig inte om ifall ett brottsoffer (mannens egen dotter enligt chatten) hängs ut och identifieras med ett stort stigma som följd och stor risk för mobbning och trakasserier.

Det är dumpen och dess företrädare som är rejält efterblivna, men jag antar att allt knark som brukas av företrädarna har gjort dem mentalt avtrubbade.

Själv håller jag stenhårt på principen att oskyldiga skall inte drabbas, jag ser hellre att man stoppar en uthängning om det finns risk att barn drabbas oskyldigt.

Men så har jag aldrig använt knark eller andra stimulanta och har väl fått behålla min empati oförstörd.
Citera
2022-04-26, 18:48
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så när samhället vill skydda anhöriga och maskar deras namn i utredningarna, fuparna, åtal då är samhället totalt efterblivna?

När våldtäktsoffers namn maskas så att de inte går att identifiera är de som maskar då totalt efterblivna?

När dumpen hänger ut en man som försökt träffa en ung tjej då bryr man sig inte om ifall ett brottsoffer (mannens egen dotter enligt chatten) hängs ut och identifieras med ett stort stigma som följd och stor risk för mobbning och trakasserier.

Det är dumpen och dess företrädare som är rejält efterblivna, men jag antar att allt knark som brukas av företrädarna har gjort dem mentalt avtrubbade.

Själv håller jag stenhårt på principen att oskyldiga skall inte drabbas, jag ser hellre att man stoppar en uthängning om det finns risk att barn drabbas oskyldigt.

Men så har jag aldrig använt knark eller andra stimulanta och har väl fått behålla min empati oförstörd.

Du verkar då inte ha läst många fupar. Det är inte alltid namnen maskas och oavsett om dom gör det så går dom namnen ganska enkelt att leta fram om man vill, precis som med dom på dumpen. Grävning som grävning..
Citera
2022-04-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så gäddorna är inte brottslingar?

Normalt brukar kan hänga ut dömda pedofiler gör att skydda omgivningen och barnen i dess närhet.
Man är också mycket mån om att inte röja barns identiteter.

Här tar dumpen lagen helt i egna händer och hänger ut män som inte är brottslingar, inte är dömda och inte heller polisiärt är misstänkta.

Inte nog med att man hänger ut mannen (vilket jag har förståelse för) men man ringer till anhöriga och arbetsgivare.

I en demokrati måste man värna om rättssäkerheten och den är helt satt ur spel här.
Det är därför så många kritiserar dumpen och dess metoder.

Häng ut gäddan om han är skyldig men lämna oskyldiga utanför.

Det här är bara ren pöbelmentalitet som hör hemma i medeltida sammhällen.

Och den här Sara Niksson har hon städat ur sin egen garderob?

Hon har fortfarande mycket att förklara innan man kan ta henne på allvar.

Har hon gjort rätt för sig gentemot sina egna brottsoffer?

Varför svara du mig?
Citera
2022-04-26, 18:57
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jo, men andra kanske faktiskt bryr sig om sättet det meddelas och huruvida det är offentligt eller inte. Det kan finnas mängder med privata skäl till detta: psykiskt mående bland familjemedlemmar, hotbilder, ... osv i all oändlighet.

Är det då rimligt att Dumpen gör valet åt dem för att det råkar främja deras agenda och affärsmodell?

(Men det här har ju ältats tidigare precis som de flesta andra argument.)
Citera
2022-04-26, 18:59
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jo, men andra kanske faktiskt bryr sig om sättet det meddelas och huruvida det är offentligt eller inte. Det kan finnas mängder med privata skäl till detta: psykiskt mående bland familjemedlemmar, hotbilder, ... osv i all oändlighet.

Är det då rimligt att Dumpen gör valet åt dem för att det råkar främja deras agenda och affärsmodell?

(Men det här har ju ältats tidigare precis som de flesta andra argument.)

Som sagt. Jag hade velat veta om jag bodde med en pedofil. Enough said
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in