2022-04-26, 17:15
Medlem
Soterns avatar
Lite sidan av i den här tråden, men varför täpper man inte över sådana här gamla gruvhål med någon form av betongblock eller något?
Citera
2022-04-26, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Hur är det möjligt att denne blatte blivit kvar - trotts utvisningen - sedan 2017?

Nu lär han bli kvar många år till…

Det finns 100000-tals av denna sort som är här på extrem övertid.
Det måste rensas ut direkt besked om uppehållstillstånd ges, varför inte enbart lämna besked på detta vid ett fysiskt möte och där direkt sätta de vilka nekats på nästa plan från Sverige.
Citera
2022-04-26, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Varför skrattar du?
Det var tyvärr sjukare, trodde det var ett litet hål och hade inte läst att personen våldtagits innan.
Citera
2022-04-26, 17:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Lite sidan av i den här tråden, men varför täpper man inte över sådana här gamla gruvhål med någon form av betongblock eller något?

Kan så tyckas men vissa områden, t. ex. just Bergslagen, ser ut som en schweizerost med alla dessa gamla gruvhål.

Skulle kosta mycket pengar som ingen vill betala.

Hittade den här artikeln där det framkommer en del uppgifter som åtminstone inte jag kände till.

Citat:

"Av domstolshandlingar som Samnytt tagit del av har mannen tre barn, men ingen fru."
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-26 kl. 17:27.
Citera
2022-04-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det gör jag inte. Förövaren har alltid skulden. Men vi måste lära våra döttrar att vara mer försiktiga.

Om det stämmer att kvinnan kommer från samma land, så VISSTE hon dock detta... Vem vet, kanske var hon väldigt ensam här, och såg på sin äldre landsman som en fadersgestalt..?

Hon kan ha tvingas ut i skogen genom hot.
Citera
2022-04-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror det beror på att det finns flera omständigheter gällande ansvar. Hur ansvaret är fördelat finns det lite om här.

https://www.sgu.se/bergsstaten/gruvor/om-gamla-gruvhal/
Citera
2022-04-26, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför väntar man inte med häktningen? Vad tjänar man på det?
Eller är det tvärtom i det här fallet? Man har inget att förlora?

Någon juridiskt insatt?

Han har säkert erkänt.
Citera
2022-04-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Utan att förmildra afghanens gärning, så är det faktiskt skit att vi har massa o-tilltäpta gruvhål i skogen hur som helst.
Nån slags varningsskylt borde finnas, eller så borde man täcka över med nåt galler när man avslutat gruvarbetet

Allemansrätten hit och dit, så är det massa dödsfällor ute i skogarna, från gamla gruvor

Det som tidigare inte var ett problem, blir ett problem när politiker avviker från lagar och inte verkställer ett utvisningsbeslut. Vem ska betala för att göra skogarna baaarnsäkra, åt baaarnen från Afghanistan?
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-26 kl. 18:05.
Citera
2022-04-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
(S)atan så sjukt det har blivit med invandringen, skulle utvisats 2017, men 2022 våltar han och kastar kvinnan ner mot döden.
När ska människor vakna och se (S)anningen om hur jävligt landet har blivit!

Vadå ”skulle” utvisas. Han blev utvisad 2017 men det finns ingen myndighet i Sverige,som överhuvudtaget bryr sig om att verkställa en utvisning.

Utvisning är ett inget annat än ett ”hitte-på-beslut” som ingen bryr sig om alls.
Senast redigerad av Midsommardagen 2022-04-26 kl. 17:34.
Citera
2022-04-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Spela dum?
Du skriver att det är ”underrapporterat i media”, jag svarar att i princip varenda nyhetssändning tog upp det igår?
Dvs ditt påstående var fel, vilket jag påpekade.

Så nej, det är inte ”underrapporterat”. Däremot orsaken bakom, gm’s nationalitet osv så lyssnade jag inte så noga om vad som sades (om det nämndes vill säga) då jag hade tv:n på i bakgrunden.
Dom nämnde att hon hade våldtagits åtminstone, så mycket hörde jag.

Men ff, ditt påstående var fel.

Så för din del är du nöjd om ett sakförhållande rapporteras i korthet om och om igen? Tänk om media sedan 2017 hade upprepat att "en lastbil körde bland människor på Drottninggatan och fem dog".

Det jag menar är att allmänheten har bibringats en solskenshistoria i msm om en kvinna som uppmärksammats av en man och hans söner och sedan blivit räddad ur ett gruvhål. Det var först idag som jag läste i alternativmedier att ett brott låg bakom och att kvinnan hade blivit våldtagen. Då tänkte man direkt i banor som visade sig vara närmare sanningen.
Citera
2022-04-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Men det fattar ni väl att två afghaner inte ger sig ut i svensk natur? Att en afghansk man dessutom skulle fria ute i naturen? Det här med frieri är i sig dessutom inte särskilt muslimskt. Vad är intelligenskvoten på er? Följer ni bara er ideologi utan att överhuvudtaget tänka själva?

Jag ser just afghaner ute i naturen titt som tätt, oftast tror jag de är där som någon form av daglig aktivitet med batikhäxor(brukar dock inte se till dessa men de håller sig nog vid grillplats eller liknande då de knappast tycker om att röra på benen).
Citera
2022-04-26, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Vadå ”skulle” utvisas. Han blev utvisad 2017 men det finns ingen myndighet i Sverige,som överhuvudtaget bryr sig om att verkställa en utvisning.

Utvisning är ett inget annat än ett ”hitte-på-beslut” som ingen bryr sig om alls.

JA! Han skulle väl ha utvisats 2017!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in