”Mannen sitter nu anhållen med restriktioner. Åklagare har fram till klockan 12 på onsdag på sig att fatta beslut om mannen ska begäras häktad eller inte.
Under tiden pågår ett intensivt utredningsarbete för att få så mycket klarhet som möjligt i vad det är som har inträffat.
Även kvinnan har hörts. Vi har pratat med henne, säger Ann-Sofie Trossing.”
Står inget om var kvinnan kommer från endast
utländsk härkomst
Har du en aning om hur många tusen gamla gruvhål det finns i Bergslagen? Och hur stora vissa av dessa är? Det är lite som att säga att man borde stängsla in alla sjöar och vattendrag i Sverige.
Man kan inte jämföra ett 25m djupt gruvhål med en sjö
Ett gruvhål blir som ett slukhål mitt i skogen.
Barn leker förmodligen på såna här ställen.
Så ett rejält och högt stängsel som kontrolleras då och då borde vara minimum.
Kl 14.45 idag fick jag en pling från Expressen. Kvinnan och mannen är afghaner båda 2. När hon inte ville gifta sig med mannen våldtog han henne och kastade ner henne i gruvhålet. Det är vad vi säkert vet just nu.
Han är anhållen på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden.
På Torsdag (28e) kl 12.00 får vi veta mer.
I Expressen står det:
"Mannen sitter nu anhållen med restriktioner. Åklagare har fram till klockan 12 på onsdag på sig att fatta beslut om mannen ska begäras häktad eller inte."
Det var de sjukaste jag läst kan inte andas av skratt mannen ska alltså försökt fria till kvinnan varpå hon sa nej och blev då nerknuffad i ett gruvhål jag antar att förhållandet är över eller får han en 2:a chans kanske?
Nu är det bara hoppas på en snabb rättegång där straffet blir 10 års fängelse i hemlandet och sen ingen möjlighet att återvända till Sverige igen.
Jag gissar och tror att gärningsmannen ej har ett svenskklingande namn.
Om det inte är ett svenskt WT, så förutsätter (det fetade) bl.a. att det är ett land som Sverige har utlämningsavtal med.
Om det skulle visa sig att personerna kommer ifrån ett land med korrumperad polis och rättsväsende, så befarar jag det värsta, nämligen att kvinnan kan hålla tillbaka vissa delar av händelsen p.g.a. skräck och rädsla gentemot den fullkomligt vidrige grisen till GM, samt möjligen en felaktig tro på att även Sverige skulle ha ett korrupt rättsväsen.
Jag hoppas innerligt att hon kan känna trygghet i att berätta 100% av det som inträffat i den kommande rättegången. Skulle hon ta tillbaka det som hon påstås ha sagt om allt grovt och hänsynslöst våld (informerat av media och inlägg i tråden) så kan det i värsta fall leda till att ett åtal med tillräckligt omfattande brottsrubricering inte kan styrkas av åkl.
Skulle inte gråta om grisen fick 18 år, men det är nog tyvärr mer sannolikt med 12 år trots de försvårande omständigheter som finns i fallet.
Blir spännande att få veta vem svinet är efter den häktningsförhandling som hålls om några minuter.
Många skulle säkert bli mäkta förvånade om det skulle visa sig vara en vithyad svensk incel som hämtat en asiatisk importhustru som redan upptäckt denne incels tillkortakommanden..🤔
Motivet: Hon ville inte gifta sig
Enligt vad Aftonbladet erfar misstänker polisen att motivet bakom våldsdådet bottnar i ett frieri. Det ska vara uppgifter som framkommit i förhör med de inblandade.
Mannen ska ha friat till kvinnan men hon ska ha svarat nej. Då ska han ha våldtagit henne och knuffat ner henne i det djupa hålet, enligt Aftonbladets uppgifter.
Som jag trodde alltså: en försmådd friare! Tror ni att jag får ta över efter GW..?