2022-04-21, 17:38
Medlem
Jag får erkänna färg här! Jag har tagit en liten intressepost för att se hur det hela utvecklas. Onekligen spännande med Samsung och allt!
Citera
2022-04-22, 05:30
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Eller inte...

Det är bara att bita i det sura äpplet för er misstänker jag starkt framöver 😅🤣
Nya tider nu, ett helt annnat bolag idag 🥰😘
Time is on my side, yes it is 🎶🎶🎶
Citera
2022-04-25, 09:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Det är bara att bita i det sura äpplet för er misstänker jag starkt framöver 😅🤣
Nya tider nu, ett helt annnat bolag idag 🥰😘
Time is on my side, yes it is 🎶🎶🎶

Vad är det som i grunden är nytt?
Alla korten ligger på borden och förutsätrningarna är väl kända.

Om det skulle finnas potential för Anoto att närmsta 12-24 månaderna faktiskt få ett genombrott och börja tjäna riktiga pengar så skulle inte marknaden prissätta aktien till 77 öre, det är så marknadsekonomi fungerar.

"Avtalet"med Samsung kan inte ha innehållit mer än varmluft vilket bevisas med all tydlighet av att kursen nu ligger lägre än när "nyheten" publicerades.

Hungriga investetare hade direkt handlat upp kursen över en krona om det fanns en chams att det du drömmer om slulle hända. Hur kommer det sig att de missar denna chans om den skulle existera?
Citera
2022-04-25, 10:54
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Vad är det som i grunden är nytt?
Alla korten ligger på borden och förutsätrningarna är väl kända.

Om det skulle finnas potential för Anoto att närmsta 12-24 månaderna faktiskt få ett genombrott och börja tjäna riktiga pengar så skulle inte marknaden prissätta aktien till 77 öre, det är så marknadsekonomi fungerar.

"Avtalet"med Samsung kan inte ha innehållit mer än varmluft vilket bevisas med all tydlighet av att kursen nu ligger lägre än när "nyheten" publicerades.

Hungriga investetare hade direkt handlat upp kursen över en krona om det fanns en chams att det du drömmer om slulle hända. Hur kommer det sig att de missar denna chans om den skulle existera?

Ok Saida 😁 Vi får se vid årsskiftet vad som skett.
Citera
2022-04-25, 11:12
Medlem
alienfins avatar
Passar på att lyfta en del positivt inom bolaget.
KAIT bör minska en del i utvecklingskostnader nu och man kan avsätta personal till att utveckla nya pennan till Samsungs vikbara skärmar.
Samsung står för kostnaderna av utvecklingen vilket kapar mkt av kostnaderna, briljant enligt mig iaf.
I Q4 ska man ha produkten klar så är alldeles i närtid med det.
KAIT tuffar på och släpper sin B2C version i Juni.
Sen har vi en hel del förlustavdrag att nyttja framöver om man får igång Samsung och KAIT.

Känns som att det vänder nu hursomhelst..
Citera
2022-04-25, 14:32
Medlem
Citat:
Passar på att lyfta en del positivt inom bolaget.
KAIT bör minska en del i utvecklingskostnader nu och man kan avsätta personal till att utveckla nya pennan till Samsungs vikbara skärmar.
Samsung står för kostnaderna av utvecklingen vilket kapar mkt av kostnaderna, briljant enligt mig iaf.
I Q4 ska man ha produkten klar så är alldeles i närtid med det.
KAIT tuffar på och släpper sin B2C version i Juni.
Sen har vi en hel del förlustavdrag att nyttja framöver om man får igång Samsung och KAIT.

Känns som att det vänder nu hursomhelst..

Det där låter bekant som jag brukar säga....
Citera
2022-04-25, 17:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Som sagt, galet undervärderat BV idag. Men vad gör det om några år ifall man lyckas med KAIT och ADNA.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/11/01/anoto-utvarderar-investering-i-dotterbolag-samt-nyemission.html

ANOTO
UTVÄRDERAR INVESTERING I DOTTERBOLAG, SAMT NYEMISSION (Direkt)
2019-11-01 15:35
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Anoto för diskussioner med flera investerare, bland dem koreanska Solt Works, som har visat intresse att investera 3 miljoner dollar för 15,4 procent i Knowledge AI vid en pre money-värdering om 15 miljoner dollar.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Jag är glad att vi diskuterar en pre-money värdering på 15 miljoner dollar för Knowledge AI, vilket är mer än hela Anotos marknadsvärde. Jag tror att det är ett bevis för potentialen i vår produkt", säger Joonhee Won, VD för Anoto, i en kommentar.

Citat från 2019 11 01. Var det då kursen rusade från 1 kr till 2 kr? Och nu är den 78 öre...
Citera
2022-04-25, 17:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Varje tillfälle denna aktie stiger tvåsiffrigt utlöser en säljsignal.

Över kronan innan sommaren? Sitter du på insiderinfo om en omvänd split?

Jodå, 1,44 tom 😘 Susar lätt förbi den toppen också om man släpper ett KAIT avtal eller rtt bekräftat släpp av Samsung pennan..
Gött och va Anoto ägare idag 🥰🥰🥰
Citera
2022-04-25, 17:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jodå, 1,44 tom 😘 Susar lätt förbi den toppen också om man släpper ett KAIT avtal eller rtt bekräftat släpp av Samsung pennan..
Gött och va Anoto ägare idag 🥰🥰🥰

Minus 4,85% idag...
Citera
2022-04-26, 16:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Minus 4,85% idag...

Och ner ytterligare 5% nu idag.
Vad är det som får folk att dumpa denna aktie på 72-74 öre?

Nu är kursen väsentligt lägre än när superavtalet med Samsung presenterades.

Man får onekligen känslan att de som säljer nu vet mer än de som köper nu!
Citera
2022-04-26, 21:05
Medlem
Citerat strax efter Samsung "dealen":

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Närmar sig 70 öre väldigt fort, är den fortfarande köpvärd på den nivån tror du? Uppenbarligen har inte marknaden någon tro på denna Samsung "deal" och dyker inte något annat upp så kan en pyspunka ner mot 40 öre vara aktuell.

Citat:
😅😂😅😂😅

74 öre idag. Med facit i hand, är 40 fortfarande orealistiskt eller är det rea som vanligt?
Citera
2022-04-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Citerat strax efter Samsung "dealen":

74 öre idag. Med facit i hand, är 40 fortfarande orealistiskt eller är det rea som vanligt?
Kursen ska nog först ner och stämpla ett nytt ATL, 0,49 sen får vi se vart det barkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in