2019-11-01, 16:37
Medlem
Ha ha ytterligare pennlager behövs tydligen. Vid det här laget måste pennlagret vara STORT. Vore jag aktieägarns skulle jag kräva en ingående revision för att se var pengarna tar vägen. Det gick fortare än jag trodde med en till emission. Ska vi säga ytterligare en till lagom till jul? Merry christmas från Korea- Messias .....

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/11/01/anoto-utvarderar-investering-i-dotterbolag-samt-nyemission.html
Senast redigerad av lillskrot 2019-11-01 kl. 16:54.
Citera
2019-11-01, 17:52
Medlem
Vi får se. Tror emissionen släpps innan måndags öppning som förra gången, 90 öre aktien. Sen en positiv nyhet, tryck uppåt och emissionsköparna kliver av med schysst kortsiktig vinst. Får se om marknaden går på samma luring en gång till.
Citera
2019-11-01, 18:14
Medlem
morkfromorks avatar
Varför skulle någon köpa delar av Anoto för pengar som räcker att köpa hela företaget? Om Anoto sitter på ett guldägg borde de slanta upp och ta över hela rasket, eller?
Citera
2019-11-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Varför skulle någon köpa delar av Anoto för pengar som räcker att köpa hela företaget? Om Anoto sitter på ett guldägg borde de slanta upp och ta över hela rasket, eller?
Lär väl inte vara till salu på dessa nivåer.
Citera
2019-11-01, 19:14
Medlem
Hur många nya aktier har emitterats bara 2019? Emissionoto förnekar sig inte. Stackars aktieägare.
Citera
2019-11-01, 19:33
Medlem
alienfins avatar
Som sagt, galet undervärderat BV idag. Men vad gör det om några år ifall man lyckas med KAIT och ADNA.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/11/01/anoto-utvarderar-investering-i-dotterbolag-samt-nyemission.html

ANOTO
UTVÄRDERAR INVESTERING I DOTTERBOLAG, SAMT NYEMISSION (Direkt)
2019-11-01 15:35
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Anoto för diskussioner med flera investerare, bland dem koreanska Solt Works, som har visat intresse att investera 3 miljoner dollar för 15,4 procent i Knowledge AI vid en pre money-värdering om 15 miljoner dollar.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Jag är glad att vi diskuterar en pre-money värdering på 15 miljoner dollar för Knowledge AI, vilket är mer än hela Anotos marknadsvärde. Jag tror att det är ett bevis för potentialen i vår produkt", säger Joonhee Won, VD för Anoto, i en kommentar.
Citera
2019-11-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Som sagt, galet undervärderat BV idag.

ANOTO
UTVÄRDERAR INVESTERING I DOTTERBOLAG, SAMT NYEMISSION (Direkt)
2019-11-01 15:35
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Anoto för diskussioner med flera investerare, bland dem koreanska Solt Works, som har visat intresse att investera 3 miljoner dollar för 15,4 procent i Knowledge AI vid en pre money-värdering om 15 miljoner dollar.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Jag är glad att vi diskuterar en pre-money värdering på 15 miljoner dollar för Knowledge AI, vilket är mer än hela Anotos marknadsvärde. Jag tror att det är ett bevis för potentialen i vår produkt", säger Joonhee Won, VD för Anoto, i en kommentar.
Notera "diskussioner", "intresse" etc. Ett "luftigt" PM helt i Anotoanda när det är emissionsdags. Korea-Jesus behöver äta nästa månad också vetdu. Vad Messi och DeGea gör återstår att klara ut, muskelbristningar?
Citera
2019-11-01, 19:58
Medlem
Om 15,4% kostar 3 miljoner dollar måste hela CAIT värderas till 19,48 m dollar, inte 15 m dollar. Är det jag eller Korea-Jesus som inte kan matte? Herregud ....
Citera
2019-11-02, 04:32
Medlem
alienfins avatar
Synd om man måste skänka bort 15% av KAIT för den struntsumman men man kanske är tvungen såhär i uppstarten om man ska skeppa iväg massa skolmaterial framöver🤔
Citera
2019-11-02, 17:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Om 15,4% kostar 3 miljoner dollar måste hela CAIT värderas till 19,48 m dollar, inte 15 m dollar. Är det jag eller Korea-Jesus som inte kan matte? Herregud ....

Skillnaden i mattekunskaper mellan en aktie-Jesus som dig och en Korea-Jesus är nog att Korea-Jesusen gått Harvard Business School.

https://blog.qoorp.se/pre-money-och-post-money-vardering-kvotvarde-och-aktiekapital/

Trevligt iaf att det verkar som att det är inga problem att hitta investerare till KAIT tills de börjar generera pengar. Behövs nog lite kapitaltillskott för att klara ett par kvartal till.
Senast redigerad av alienfin 2019-11-02 kl. 17:21.
Citera
2019-11-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Skillnaden i mattekunskaper mellan en aktie-Jesus som dig och en Korea-Jesus är nog att Korea-Jesusen gått Harvard Business School.

https://blog.qoorp.se/pre-money-och-post-money-vardering-kvotvarde-och-aktiekapital/

Trevligt iaf att det verkar som att det är inga problem att hitta investerare till KAIT tills de börjar generera pengar. Behövs nog lite kapitaltillskott för att klara ett par kvartal till.
Se där. Jag får fortfarande inte ihop siffrorna men säkert min brist och intw Korea-Jesus. Typ gå med vinst h2 2020 alltså? Ok.

Vad gissar du wmissionskurseb blir nu då? 90 öre? Svar redan måndag morgon innan öppning?
Citera
2019-11-03, 06:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Se där. Jag får fortfarande inte ihop siffrorna men säkert min brist och intw Korea-Jesus. Typ gå med vinst h2 2020 alltså? Ok.

Vad gissar du wmissionskurseb blir nu då? 90 öre? Svar redan måndag morgon innan öppning?

H2🤔 Inte helt omöjligt kanske.
Sista emissionen räcker året ut. Man planerar lager för lansering av KAIT, betalat av en del lån, utvecklingkostnader och försäljnings/marknadsföring.
Faller piloterna väl ut så kanske man kan få intressanta investerare med så man får snabbare och bredare tillväxt kommande året förhoppningsvis.
Verkar ju finnas en del redan som vill köpa in sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in