2022-04-26, 15:25
Medlem
fernebos avatar
Jävla utvecklingsstörda ryssar:

Citat:
Strålningsnivåerna vid kärnkraftverket i Tjernobyl i Ukraina är ”onormala”. Det uppger Rafael Grossi, chef för Internationella atomenergiorganet (IAEA).

IAEA konstaterar också att de ryska styrkornas ockupation av kärnkraftverksområdet var ”mycket, mycket farlig”, uppger AFP.

Ryska styrkor kontrollerade Tjernobyl i fem veckor innan de drog sig tillbaka den 31 mars. (TT)
Senast redigerad av fernebo 2022-04-26 kl. 15:28.
Citera
2022-04-26, 15:26
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Det borde väl du veta som är på USAs sida? Razed betyder jämnad med marken på svenska.

Vilken total jävla idiot du verkar vara. 50+ va?

+50 och stolt, van vid kalla kriget och utbildad att döda ryssar. Är inte på USA:s sida men på Ukrainas. Razead är inte ett svensk ord. Dessutom kan man inte jämna människor med marken. Märks att svenska inte är ditt förstaspråk.
Citera
Medlem
Citat:
Du är lika militär strateg och analys som jag. Du fattar lika mycket om det här kriget som jag.

DVS inte ett jävla skit.

Ryssen hade kanske inte som plan att ta kiev, utan att bara sätta press på skådespelaren.

Okej, då får ni smaka ryskt artilleri istället.

Och var sitter du då som INTE får smaka på det ryska artilleriet? Jävla tomte, du fattar inte mycket alls. När vi tillsammans med Finland gått med i NATO kan alla proryska runkpellar sitta och gråta i sin ensamhet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En ny järnridå — javisst. Krim och Donbass är inte bara stadsbebyggelse, nej, men att Ukraina skulle tagit tillbaka allt man förlorade under krigets första del är väl en sanning med modifikation. Tänk på hela landremsan mellan Krim och Donetsk, inkl. Kherson och Mariupol (jo, det skjuts fortfarande i Mariupol). Ju längre tid som går desto svårare bör det bli för Ukraina att återta kontrollen även över dessa områden. Chansen är som sagt att ryssarna utrymmer.

Om/när menade jag. Vad händer då med sanktioner etc. Jag påstår inte att det är så nu!
Citera
2022-04-26, 15:27
Medlem
serbisknegers avatar
Strider runt Azovstal, en sårad ryzzmongol försöker krypa i väg.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1518933315276922882
Citera
2022-04-26, 15:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om/när menade jag. Vad händer då med sanktioner etc. Jag påstår inte att det är så nu!
Sorry, jag missuppfattade! Ja, det kan man fråga sig. Det kan ju hända att så lång tid förflyter att saker och ting normaliseras. Folk vänjer sig, man vänjer sig. Om det verkligen blir så beror dock på hur blodig krigets fortsättning blir.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-04-26 kl. 15:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var länge sedan, Ryssland har förlorat mark på den fronten, de var utanför Mykolaiv och på väg norr om Mykaliv för att gå mot Odessa, men blev tillbakaslagna. Du har alltså inte följt kriget det minsta men kommer här och tjafsar? Om du på allvar tror att Putins ambition med detta kriget var att ta Kherson och Melitopol så är du korkad.
Inte gammalt, dagsfärskt ditt cp. Jag påpeka bara att du hade helt fel om Kherson inget annat.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja men det du tycker det vet vi alla efter två månader i tråden är totalt irrelevant och helt åt helvete jämfört med vad som sker i verkligheten.

Amen du, tack för input mr ’razear’
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är han? Det låter mycket märkligt!

Putin är en före detta KGB officer som nu försöker återuppbygga Sovjetunionen. Mer kommunistiskt kan det inte bli.
Citera
2022-04-26, 15:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det låter betydligt mer rimligt om det rör sig om sex misslyckade attacker. Men, tankfartyg? Verkligen?
Tankbilar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Putin är en före detta KGB officer som nu försöker återuppbygga Sovjetunionen. Mer kommunistiskt kan det inte bli.
Varför skulle han vilja bygga upp den smörjan igen och var har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är ryssarna som bombar för att få en anledning till att trappa upp kriget.

Ryssarna vill gärna ha en anledning att gå in i Transnistrien för att sedan gå in i Moldavien samt för att öppna ytterligare en front mot Ukraina.

Det har varit deras plan hela tiden.

Jag skulle tro att det är svårt att skeppa in så stora styrkor och materiel via luften att de kan öppna en andra front. Oroa kanske de kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in