2022-04-26, 11:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
har inte tyskarna kvar några av den här modellen som var väldigt effektiv i den här typen av krig? https://militarhistoria.se/vapen/artilleri/88-mm-flak

Det tror jag inte, den de skall skicka ser ut så här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Flakpanzer_Gepard
Citera
2022-04-26, 11:48
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Den enda som kommer med skitsnack är du pajas. Sanktionerna i nivå med vapenleveranserna är inget annat en indirekt krigsförklaring från väst.

Ännu en totalt obildad historielös putlerslickare.

Det finns regler även i krig, att skriva om dem så de passar putler är inget världen är beredd att göra.
Citera
2022-04-26, 11:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Den enda som kommer med skitsnack är du pajas. Sanktionerna i nivå med vapenleveranserna är inget annat en indirekt krigsförklaring från väst.

Så vad tror du Ryssland kommer att göra? Anfalla Estland och Lettland? Bomba Ukraina med taktiska kärnvapen? Starta ett kärnvapenkrig mot USA och NATO?
Citera
2022-04-26, 11:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det stämmer inte. Ni okritiska pro,-ukrainare har ju vräkt hat över ryska oligarker som inte sällan är judar..

Jag tror jag inte ens skrivit ordet "oligark" förräns nu som svar på ditt inlägg.

Jodå det stämmer mycket bra. Antisemitismen i Ryssland är gammal, bla Sions vises protokoll kom från Ryssland.

Israel har bla skickat ett fältsjukhus med personal som stöd till Ukraina.
Citera
2022-04-26, 11:51
Medlem
Citat:

Kan vi ta och backa bandet lite?
Skulle sanktioner och vapenleveranser kommit till stånd om orcherna behagat stanna på rätt sida om stängslet?
Citera
2022-04-26, 11:52
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Men nu har ju Ryssland sagt att sanktionerna gör dem starkare och sagt att hjälpleveranser med vapen inte kommer att ändra utgången för Ukraina?

Eller ljög Ryssland när de sa så?

Citera
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag kollade med Google Translate. Och ja, det stämmer:

signature is illegible = подпись неразборчива

Se själv här:
https://translate.google.se/?hl=sv&sl=en&tl=ru&text=signature%20is%20illegible %20&op=translate

Jämför med bilden:
https://twitter.com/sumlenny/status/1518624438358626304/photo/1

Det är någon FSB-agent som har klantat sig rejält. Eller trollar.

Eller medvetet sabotage? Jag har svårt att tro att det rakt igenom arbetar dumskallar på FSB och att ingen kontrollerar och dubbelkontrollerar målsättningen innan något sådant här sjösätts.

Hoppas inte VI har blivit trollade och att detta bara är fejk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nånstans går där ju en röd linje även vid vapenleveranser. För att ta ett extremt exempel. Om Ryssland gett Somalia kärnvapenstridsspetsar den gången USA bekrigade pirater och piraterna nukat ett hangarfartyg hade nog USA sett sig själva som att de varit i krig med ryssarna?

Så den röda linjen går tidigare. Men var? Och är bägge parter överens om var den röda linjen är?

Det finns en klar risk för att ryssarna vid en viss volym eller en viss typ av vapen gör en "kubakrisen" och säger att om där kommer ytterligare en vapenleverans, så svarar de med våld (t ex Kinzahl mot det territorium som skickar vapen). De kommer att hävda att skicka vapen är en slags anfall, så NATO ska inte aktiveras (vilket NATO så klart själva får bestämma om det är rätt eller fel). Och då är vi i en klassisk situation. Vill den som sänder vapen vika sig? Vem de-eskalerar först? I Kubakrisen valde ryssarna att de-eskalera först.

Jag tror hela situationen med leveranser av vapen samt sanktioner skapade att krossa den ryska ekonomin är en tydlig markering mot Ryssland som inte bara är till för att försvåra i Ukraina. Utan omöjliggöra för Ryssland att inom närmaste 30 åren ha någon som helst operativ förmåga.
Citera
2022-04-26, 11:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag tror hela situationen med leveranser av vapen samt sanktioner skapade att krossa den ryska ekonomin är en tydlig markering mot Ryssland som inte bara är till för att försvåra i Ukraina. Utan omöjliggöra för Ryssland att inom närmaste 30 åren ha någon som helst operativ förmåga.

Håller med. Men det är inte ett argument mot risken för eskalering.
Citera
2022-04-26, 11:57
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det stämmer inte. Ni okritiska pro,-ukrainare har ju vräkt hat över ryska oligarker som inte sällan är judar..

Fast det är skillnad att hata på någon som är jude och att hata på någon bara för att den är jude.
Jag har såklart inte läst alla inlägg i tråden men har inte sett någon störtflod av judehat (för att vara flashback).
Citera
2022-04-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Men nu har ju Ryssland sagt att sanktionerna gör dem starkare och sagt att hjälpleveranser med vapen inte kommer att ändra utgången för Ukraina?

Eller ljög Ryssland när de sa så?

Jag menar att det kommer göra Ryssland totalt handikappat. Vilket nog alla normala förstod, detta har ju blivit ett krig mot Ryssland utan att man själv går in med trupper. När ryssarna inser att det är förlorat återstår att se. Men för oss andra utifrån är det ju väldigt tydligt vad resultatet blir, om det tar 1-2 veckor eller några månader spelar inte så stor roll. Men utgången är ju tydlig och i längden ohållbar
Citera
2022-04-26, 12:04
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du kan ingen historia öht.

I så falla kan alla konflikter hela tiden orsaka hot om WW3, du går kremls ärende.

Hot? Att gå med i en försvarsallians?
Kan du sticka tungan lite längre in i putins röv kommer den snbart ut genom munnen på honom.

Japp. Det är hot, Riktigt hot att gadda ihop sej. Jag har själv varit ute för det i min vardag. Man är tvungen att försvara sej, precis som Putin gör. "Anfall är bästa försvar". Rätt.
Nähäää, inte alla konflikter. Alla är inte som Biden o övriga dårar. Detta hade undvikits med Trump kvar. Biden är en krigshetsare och senil det vet väl alla. Putin är labil. Den kombinationen är inte bra.
Du lille pojk, som jag tror att du är, bör skaffa dej lite mer livserfarenhet innan du gafflar här. Jag har bestämt mej att inte tjafsa med idioter längre. Det suger som fan. OCH: Nej jag har inte så lång tunga, annars hade jag gärna provat. Så jävla barnsligt sagt av dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in