2022-04-26, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För hundra år sedan hade vuxna män inte kunnat närma sig och ta kontakt med några 13-14-åriga tjejer utan att hela omgivningen märkt detta och tydligt och kännbart gjort klart att det inte var lämpligt.
För hundra år sedan hade dessa män kraftfullt avvisats från samhället där de sökt kontakt med barn de hade dessutom inte sällan fått en hel del stryk .
För hundra år sedan var det inte ok att som ogift ha sex särskilt illa var det om man var av kvinnligt kön

Antar du snackar om Sverige. I många kulturer så ses de inte som konstigt, många liberala länder vill att man ska ha friheten välja vem man vill vara me. Det är samhället som är hjärntvättat.

Stryk? Inte överallt kan ja säg av de jag vart med om och de jag hört.
Citera
2022-04-26, 11:22
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Hoppas den gäddan iaf ger en wowkänsla

Verkar ju vara ännu en lättlurad person, så hur mycket wow kan det vara, om det nu inte är en kvinna? Snackats om kändisar eller högt uppsatta. Har dessa både tiden och naiviteten att låta sig fiskas upp? Och vart i så fall? På Kik?!

Eller har Dumpen finslipat sina fiskemetoder senaste tiden så pass att vi kan vänta oss något i stil med en EU-parlamentariker som vill spräcka stjärten på trettonårig pojke?

Lite roligt dock om det visar sig vara ännu en sumpgädda, en riktig imbecill, typ KIA-mannen. Skadeglad som jag är vore ett antiklimax också välkommet.
Citera
2022-04-26, 11:26
Medlem
goofers avatar
Vulkan kan också vara slang för det kvinnliga könet.

"Hon hade en vulkan mellan benen"

Lavan rann...
Citera
2022-04-26, 11:27
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vulkan kan också vara slang för det kvinnliga könet.

"Hon hade en vulkan mellan benen"

Lavan rann...

Ah, vart tog Lava vägen?
Citera
2022-04-26, 11:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Ah, vart tog Lava vägen?
Det finns ett antal användare här där jag tror det sitter samma näsa bakom tangenterna.

Men jag får inte säga mer, har redan blivit varnad av mods.

Men det är kanske så att dumpen vill göra sken av att de är fler än vad de faktiskt är.

Resten förstår ni själva.
Citera
2022-04-26, 11:33
Medlem
7hhhs avatar
Hur gör man för att försvinna från dumpen? Är det som lexbase?
Citera
2022-04-26, 11:39
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Antar du snackar om Sverige. I många kulturer så ses de inte som konstigt, många liberala länder vill att man ska ha friheten välja vem man vill vara me. Det är samhället som är hjärntvättat.

Stryk? Inte överallt kan ja säg av de jag vart med om och de jag hört.

Under svensk medeltid vet jag att det var inte ovanligt med att flickor gifte sig vid så ungt som 13 år. Heliga Birgitta gifte sig bland annat när hon var tretton. Hennes brudgum var dock allt annat än lastgammal (16 år). Intressant att veta i sammanhanget är att man väntade ofta flera år med att idka sex om bruden var så ung som 13.

Vet att min gammelmorfar när han var 18 gjorde min gammalmormor på smällen när hon var fjortis. Detta var dock inte 1300-talet utan omkring cirka 100 år sedan. Stryk fick han inte. Eller fick han det, jag vet inte.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-26 kl. 11:42.
Citera
2022-04-26, 11:54
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Under svensk medeltid vet jag att det var inte ovanligt med att flickor gifte sig vid så ungt som 13 år. Heliga Birgitta gifte sig bland annat när hon var tretton. Hennes brudgum var dock allt annat än lastgammal (16 år). Intressant att veta i sammanhanget är att man väntade ofta flera år med att idka sex om bruden var så ung som 13.

Vet att min gammelmorfar när han var 18 gjorde min gammalmormor på smällen när hon var fjortis. Detta var dock inte 1300-talet utan omkring cirka 100 år sedan. Stryk fick han inte. Eller fick han det, jag vet inte.

Förr, könsmogen=giftasmogen

I en del samtida kulturer gäller detta än idag.
Citera
2022-04-26, 11:57
Medlem
Pleurodess avatar
INFOLINA

Är det inga gäddor som försökt köpa sig fria hittintills? Bondläpparna har väl inga pengar men dom andra.
Citera
2022-04-26, 11:57
Medlem
[quote=Mineralvatten91|80023654]Antar du snackar om Sverige. I många kulturer så ses de inte som konstigt, många liberala länder vill att man ska ha friheten välja vem man vill vara me. Det är samhället som är hjärntvättat.

Stryk? Inte överallt kan ja säg av de jag vart med om och de jag hört.[/QUOTE
]
De kulturer där det förekommer barnäktenskap är samma kulturer där sex utanför äktenskap inte är tillåtet och där det i många fall innebär dödsstraff.
I de länder du kallar liberala är det inte fråga om att vuxna män har relationer med några 13-14-åringar , de gifter sig med dessa och är inte ens ensamma med barnen förrän de gift sig
Citera
2022-04-26, 12:02
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Du snackar bara om övergrepp, tänk om de va samtycke två människor emellan?

Låter som du pratar utifrån känslor för du vill att de ska ses som fel. Jag känner dock en kille som dejtade en 14-15 åring i Sverige på 90 talet och föräldrarna bjöd alltid med honom överallt. Han va 25-27btw

Apropå det har många länder/stater just undantag om föremålen är sambos eller gifta. Det dumpen fiskar efter är inte den kategorin Du antyder, det är lite som att jämföra äpplen o päron. Men vad tycker du själv. Vad säger din moral? Pundarpelle I Rättvik som jagar 14 åringar? Jägarn? Hade du accepterat det?
Citera
2022-04-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamford
Någon som vet vad som hänt med skoda-mannen? Är han fortfarande chef på Sandvik?
ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in