2022-04-26, 11:06
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det som hörts? Vem har du hört det av?

Tog en stund men här är Igor Konashenkov som uttryckt sådana tankar:

https://en.vestikavkaza.ru/amp/149773
Citera
2022-04-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det låter betydligt mer rimligt om det rör sig om sex misslyckade attacker. Men, tankfartyg? Verkligen?
Funderade lite på tankfartygen också, kanske någon annan här hört om det stämmer eller ej?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Väldigt bra siffror är det i alla fall, speciellt imponerande är ju antalet tanks om det stämmer vad de uppger

Men satan vad de måste ha tryckt på under gårdagen (ryssarna) för att komma upp till de där numren.

Igår och kanske i förrgår, de får knappast in sina rapporter från fronten direkt vid midnatt. Men det har varit en massa anfall på liveuamap. Lite osäkert ibland vad som händer med anfallen, man får inte så mycket feedback hur det gått.

Jag tror inte siffrorna är så överdrivna för de visuellt bekräftade är ju också många och de har ju inte sett en blid på varenda förstörd eller erövrad stridsvagn. okej lite överdrivna kanske men inte drastiskt överdrivna. Man kanske kan dra av 20 %.

Men dessa förlustsiffror motsvarar stridsvagnarna i 3 "BTG" och pansarvagnarna i 1½ "BTG". Det är som 2 BTG-er utslagna på ett dygn. Undrar om Ryssland kan ersätta alla dessa fordon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om jag låter Myresjöhus bygga en villa åt mig så har jag byggt den???

SAAB-aktien gick som en raket mot skyarna när det kom ut videos på NLAW från Ukraina där ryska tanks slaktades.
Go figure.
Citera
2022-04-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vilket patetiskt käbbel. NLAW är ett vapen designat av SAAB, med flera underleverantörer och tillverkare. Frågar du en vapenexpert vilket företag som ligger bakom NLAW så är svaret SAAB.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/NLAW

Frågan är varför du vill tjafsa om denna detalj, där du dessutom är snett ute.

Försök inte förklara för husvagnen, han har inte förstånd nog att förstå. Ett troll av rang. Mata inte trollen, ignorera dom istället.

Det stämmer att NLAW är utvecklat av SAAB, idag tillverkas det på licens av andra än SAAB, precis som många andra vapen.
Citera
2022-04-26, 11:08
Medlem
serbisknegers avatar
Ok nu har vi två bilder på paret som diskuterade att våldta ukrainskor.

https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1518700432947884032
Citera
2022-04-26, 11:10
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
USA demilitariserar ryssarna genom att ge vapen till Ukraina.... USA har uttalat att de vill att rysslands förmåga till att anfalla grannländer ska minimeras.

Ja, ett ombudskrig.
Och kineserna tackar och tar emot. Snart kan de leasa ryska hamnar och bygga järnväg mot betalning i naturtillgångar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Såg det själv just nu och det motsvarar ca 1300 kr. En bra deal för Vladolf och hans sinande krigskassa. Kärringarna såg rätt glada ut.

Jag tror dessa låtsasländer kommer att kollapsa, vem vill bo kvar där nu med totalt krig mot släktingarna på andra sidan gränsen och alla pojkar, män och gubbar skickas till slakt av Putins kommissarier? Vilken förolämpning att få 1300 kronor.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är inte ens säkert att de menar döda. För fordon menar de ju förstörda, övergivna erövrade. Alla fordon. De skriver "liquidated personell" när de översätter till engelska. Det måste ju inte bara vara döda. Sedan vet jag inte vad det exakt står på ukrainska, det är tre ord. Men totala antalet stämmer med vad Ryssland publicerade men tog bort nyligen: 13000 döda och 7000 saknade. Ukraina har cirka 7000 kroppar från dödade ryssar i tågvagnar som Ryssland inte vill ha tillbaka.
https://twitter.com/DefenceU/status/1518854306304249856
Det tror jag skulle kunna överensstämma med verkligheten. 13 000 bekräftat döda på den ryska sidan, och inte tiotusen fler — 23 000 är en siffra som återkommer.

Fortfarande väldigt höga siffror, så klart. Troligtvis för att man hade en på förhand fastslagen plan som skulle följas till punkt och pricka trots betydande svårigheter. Rysk strategi är ju lite beryktad för viss rigiditet.
Citera
2022-04-26, 11:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns en del saker som inte riktigt går ihop här. Att väst skulle samarbeta med nazister för att döda en rysk journalist tycker jag faller på sin egen orimlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Varför? Man samarbetar ju med nazister för att mörda ukrainska och ryska kvinnor och barn i Donbass, varför skulle man då inte kunna samarbeta för att mörda en journalist? Du känner till att neonazistiska Azov, som mördar kvinnor och barn, beväpnas och utbildas av väst, va?

Nu vet vi att allt bara vara en bluff:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Sedan om misstagen beror på internt trolleri eller superklantiga FSB-agenter, det vet jag inte riktigt.
Citera
2022-04-26, 11:15
Medlem
Termos99s avatar
Rysk 18-åring, här finns framtiden om Ryssland vill. Väldigt starkt och modigt av henne.

Ryska Eva Ivanova i Sankt Petersburg protesterar mot kriget i Ukraina, trots att det innebär risker för henne.

– Jag vill att människor i andra länder ska förstå att det finns ryssar som inte tycker att det som sker är rätt, vi är många och vi är inte rädda, säger hon i SVT:s Morgonstudion.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/eva-protesterar-mot-kriget-vi-ar-manga
Citera
2022-04-26, 11:17
Medlem
RealTides avatar
Ryssland försöker hela tiden skriva om verkligheten, nu skickar dom fram larvigrov och hotar med WW3.
Anledningen, Ukraina får vapenleveranser som gör att de kan försvara sig mot mordor.

Sen när är vapenleveranser att jämställa med krigsförklaring?
Inte ens Hitler eller Stalin var såna svin.
Sverige stöttade Finland i vinterkriget, inte f-n hotade Stalin Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in