Citat:
Ursprungligen postat av
kevinhofland
Ändå konstigt att inte fler bor året runt på camping. Väldigt prisvärt och beroende på val av husvagn eller dylikt så rätt lyxigt. Flesta campingar har även saker som wifi, diskmaskin, tvättmaskin, micro, tv mm som finns i ditt vanliga hem.
Beroende på camping kan du få sjöutsikt för runt 1.000 till 2.000 kr i månaden och då även chansen att bo i riktiga Sverige med svenskar som grannar. Hur ofta är det mord, rån, anlagda bränder, våldtäkter på campingar jämfört med mångkulturella samhället? Och bäst av allt, i stort sett noll antal svartskallar!
Säger som flera andra. Dom priserna har du drömt eller så är det en riktigt zigenarcamping där man ändå inte vill bo.
Jag har gått i tankarna ibland att ställa mig på en camping när jag inte orkar lägga i båten för att bo i den men kommer alltid fram till att det kostar ungefär som en billig etta att bo på en hygglig camping.
Så därför skrotar jag det projektet.
Billigaste jag har hittat runt där jag bor är 150 kr natten vilket är väldigt billigt och är sjönära camping. Men ändå så blir det 4500 i månaden och det skulle jag kunna få en 1a för.
Bästa om du vill bo billigt skulle nog vara att fricampa så mycket som möjligt sen eventuellt ta några nätter i månaden på ställplatser för att fylla upp vatten, tvätta och ladda batterierna ordentligt om du inte har en bra solcells rigg.