Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-04-26, 07:47
Medlem
kevinhoflands avatar
Ändå konstigt att inte fler bor året runt på camping. Väldigt prisvärt och beroende på val av husvagn eller dylikt så rätt lyxigt. Flesta campingar har även saker som wifi, diskmaskin, tvättmaskin, micro, tv mm som finns i ditt vanliga hem.

Beroende på camping kan du få sjöutsikt för runt 1.000 till 2.000 kr i månaden och då även chansen att bo i riktiga Sverige med svenskar som grannar. Hur ofta är det mord, rån, anlagda bränder, våldtäkter på campingar jämfört med mångkulturella samhället? Och bäst av allt, i stort sett noll antal svartskallar!
Citera
2022-04-26, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Ändå konstigt att inte fler bor året runt på camping. Väldigt prisvärt och beroende på val av husvagn eller dylikt så rätt lyxigt. Flesta campingar har även saker som wifi, diskmaskin, tvättmaskin, micro, tv mm som finns i ditt vanliga hem.

Beroende på camping kan du få sjöutsikt för runt 1.000 till 2.000 kr i månaden och då även chansen att bo i riktiga Sverige med svenskar som grannar. Hur ofta är det mord, rån, anlagda bränder, våldtäkter på campingar jämfört med mångkulturella samhället? Och bäst av allt, i stort sett noll antal svartskallar!

Inte alla som vill ha WT som grannar heller.
Citera
2022-04-26, 08:16
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Inte alla som vill ha WT som grannar heller.
Nej precis, det är ju inte vanliga människor som bor på en camping. Det är väldigt mycket WT och annat drägg som bor där.
Citera
2022-04-26, 08:21
Alla vill inte leva som zigenare.
Citera
2022-04-26, 08:28
Medlem
VoktorDodkas avatar
1000-2000:-/månad? Kostar det inte mer? I slutet av 80talet kostade en fast plats på en camping utanför Gävle 3000:-/månad, kul att höra att priserna gått ner så pass.
Citera
2022-04-26, 08:44
Medlem
TheGretaResets avatar
INte fler? Så du bor på en camping?

Ja, som de skriver så är det bara white trash. Anledningen till att man inte bor på camping är att man inte vill ha kontakt med andra campare.

Jag skulle hellre bo för mig själv i en båthamn. De kan bo en och annan udda person i båt, men där är betoningen på udda inte missbruk.
Citera
2022-04-26, 09:18
Medlem
yz44s avatar
Misstänker att det av TS angivna prisspannet är i lägsta laget om elen ingår.
Citera
2022-04-26, 10:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
1000-2000 kr per månad?

Där jag bor kostar en husvagnsplats 7000-8000 kr/mån under lågsäsong på olika campingplatser. Under högsäsong mycket mer. En campingstuga utan vatten kostar runt 20 000 kr/mån. Självklart kan man få lägre hyra om man bor där permanent. Men aldrig i närheten av 1000-2000 kr.

Det måste vara en campingplats av sämsta kvalitet med bara WT, om man bara betalar 1000-2000 kr/mån.

TS, kan du ge exempel på campingplatser med de priserna? Just nu känns det bara som att du antar att priserna är så.
Citera
2022-04-26, 10:41
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland

Säger som flera andra. Dom priserna har du drömt eller så är det en riktigt zigenarcamping där man ändå inte vill bo.

Jag har gått i tankarna ibland att ställa mig på en camping när jag inte orkar lägga i båten för att bo i den men kommer alltid fram till att det kostar ungefär som en billig etta att bo på en hygglig camping.
Så därför skrotar jag det projektet.
Billigaste jag har hittat runt där jag bor är 150 kr natten vilket är väldigt billigt och är sjönära camping. Men ändå så blir det 4500 i månaden och det skulle jag kunna få en 1a för.

Bästa om du vill bo billigt skulle nog vara att fricampa så mycket som möjligt sen eventuellt ta några nätter i månaden på ställplatser för att fylla upp vatten, tvätta och ladda batterierna ordentligt om du inte har en bra solcells rigg.
Citera
2022-04-26, 11:57
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
1000-2000:-/månad? Kostar det inte mer? I slutet av 80talet kostade en fast plats på en camping utanför Gävle 3000:-/månad, kul att höra att priserna gått ner så pass.

Är man medlem i någon Campingförening så kan man få fördelaktiga priser.. Likaså om man betalar för ett helt år i taget istället för månadsvis så kan man få ganska bra. rabatter på de flesta ställen.

Annars så är det mest vatten, el och avlopp man söker. Det kan man få tag på lite här och var.

Jag bodde intill en bensinmack då jag arbetade i norge..Betalade för att koppla in vagnen på deras el och fick dra en utlöpare för vatten. Dusch hade jag i vagnen och med ett rör till deras avlopp så hade jag iaf avlopp för disk och dusch. Fick använda min portapotti om det var kris på natten annars utnyttjade jag deras wc eller gjorde det som behövdes på jobbet. Då (runt 92-93) så kom jag undan med 1000 norska i månaden.
Citera
2022-04-26, 18:04
Medlem
Kione211s avatar
Finns ju svenskar som lever i husvagn i Spanien på vintern. Vill man som pensionär slippa ledvärk kan man ju köra mellan tex Medelhavet och lofoten med midnatt ☀ på sommaren
Citera
2022-04-26, 21:00
Medlem
kevinhoflands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
1000-2000 kr per månad?

Där jag bor kostar en husvagnsplats 7000-8000 kr/mån under lågsäsong på olika campingplatser. Under högsäsong mycket mer. En campingstuga utan vatten kostar runt 20 000 kr/mån. Självklart kan man få lägre hyra om man bor där permanent. Men aldrig i närheten av 1000-2000 kr.

Det måste vara en campingplats av sämsta kvalitet med bara WT, om man bara betalar 1000-2000 kr/mån.

TS, kan du ge exempel på campingplatser med de priserna? Just nu känns det bara som att du antar att priserna är så.
https://firstcamp.se/camping-sommar-sasong/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in