2022-04-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
[i]

Demilitariseringen går alldeles utmärkt änsålänge.

Är det därför som Putin är så upprörd över att väst levererar vapen till Ukraina?
Citera
2022-04-26, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Helt ok att vara nationalist. Nu har han dock lyckats med att starta ett helt onödigt krig där både ryssar och ukrainare har många begravningar att gå på, dessutom kommer han att stärka EU och NATO, båda kommer dessutom att expandera och världen blir inte imponerad utan förfärad över vad Ryssland gör. Så han har knappast lyckts med sina nationalistiska upptåg. Det är nästan som att han lyckats med de saker han inte ville skulle ske. Men nu är kriget långt från över, vi får se hur det utvecklas.
Jag vet inte med dig, men kollar man på kartorna så förlorar Ukraina mark och Ryssland tar mark.

I mina ögon är det att vinna.
Citera
2022-04-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Så du tror att alla dessa personer skulle vara skådepelare? Några sidor bak i tråden fanns det en video på en man i Mariupol som hyllade azovnazisterna men han är nog snarare ett undantag än en regel.

Nej nej absolut inte

Däremot kan jag tänka mig att de sökt sig mot Rysk kontrollerade områden av staden och Ryska styrkor dvs att de hatade azov/Ukraina osv redan innan invasionen. Jag vill inte heller försvara Azov jag tycker det är synnerligen olämpligt och att ha en division bestående av neo-nazis och fotbollshuliganer folk som har en glorifierad våldsbild. Men samtidigt köper jag inte att Kadyrovs styrkor och liknande ska varit fromma lamm som gjort eld upphör så fort dem sett en civil person bland Ukrainska positioner heller. Och jag tycker Lancaster känns lite ohederlig då han är embedded med Ryska styrkor jag kan inte tänka mig att de skulle uppskatta om han intervjuade eller släppte något där nån civil säger att ryska styrkor eller bomber dödade nån familjemedlem
Citera
2022-04-26, 03:25
Medlem
Citat:
Vi får se hur det går. Ingen vet riktigt hur dödssiffror ser ut eller vad som sker imorgon, för att inte tala om en vecka. Klart är dock att Rysslands arme inte imponerat överhuvudtaget och att Ukrainas försvarsvilja är stark.

Försvarsviljan är så stark att man ger upp en masse.

Kom igen! Du kan inte på fullaste allvar tro på det du själv skriver! Ryssland kör över Ukraina, inte ens med vapenleveranserna så hjälper det. Vafan, vapenleveranserna hamnar ju i Ryssarnas händer!!!

Snart kommer kriminella gå omkring med Javelins på gatan.

Det är helt jävla åt helvete vad USA har ställt till med.

Vad kan en Javelin kosta på svarta marknaden nu?
Citera
2022-04-26, 03:25
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Så varför bombar och dödar dom sina egna i östra Ukraina?
Ryssland bombar militära positioner. Att civila ibland stryker med är mycket tragiskt men det är tyvärr en närmast ofrånkomlig realitet i krig.
Citera
2022-04-26, 03:26
Medlem
Citat:
ICC utreder krigsbrott, har du information så kontakta dem. Krigets regler gäller alla.
Det här är vad civila gör i Ukraina mot andra civila, så det är inte bara militären som är helt åt helvete.
Citera
2022-04-26, 03:28
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Försvarsviljan är så stark att man ger upp en masse.

Kom igen! Du kan inte på fullaste allvar tro på det du själv skriver! Ryssland kör över Ukraina, inte ens med vapenleveranserna så hjälper det. Vafan, vapenleveranserna hamnar ju i Ryssarnas händer!!!

Snart kommer kriminella gå omkring med Javelins på gatan.

Det är helt jävla åt helvete vad USA har ställt till med.

Vad kan en Javelin kosta på svarta marknaden nu?

Ha ha, vi kan sitta här och prata i evighet. Verkligheten ser ut som den gör, ja Ukrainare gör motstånd och är starka. Kan de dö, skadas och bli tillfångatagna. Såklart. Men de har rätten på sin sida att försvara sig, och gör det mycket väl.

Citera
2022-04-26, 03:28
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Gäller det samma för Finland som har en gräns på över 100 mil med RySSland?
Ja, självklart. Finlandisering har varit en genomgående inslag i förhållandet mellan Finland och Sovjetunionen/Ryssland sedan kriget på 40-talet.
Citera
2022-04-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ha ha, vi kan sitta här och prata i evighet. Verkligheten ser ut som den gör, ja Ukrainare gör motstånd och är starka. Kan de dö, skadas och bli tillfångatagna. Såklart. Men de har rätten på sin sida att försvara sig, och gör det mycket väl.

De blir helt demolerade av Ryskt artilleri, jag fattar inte vad du menar med starka...

Fler och fler inser att det inte är värta att dö för den här skiten. Jag tycker att dom gör rätt som ger upp.
Citera
2022-04-26, 03:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
De blir helt demolerade av Ryskt artilleri, jag fattar inte vad du menar med starka...

Fler och fler inser att det inte är värta att dö för den här skiten. Jag tycker att dom gör rätt som ger upp.

De kämpar på medans Ryssland blir svagare. Modigt som fan.
Citera
2022-04-26, 03:32
Medlem
Citat:
Ryssland kör över Ukraina, inte ens med vapenleveranserna så hjälper det. Vafan, vapenleveranserna hamnar ju i Ryssarnas händer!!!

Så varför gnäller Lavrov som en liten pudel över att väst levererar vapen till Ukraina?
Citera
2022-04-26, 03:34
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det fetade låter som ett övertygande argument, tills man funderar lite längre. Om vi skulle ordna en självständighetsomröstning med positivt resultat i Karelen eller i Königsberg med omnejd, skulle Ryssland vara skyldigt att avträda dessa områden då? Eller ett mer pregnant exempel: hur såg Ryssland på den uppenbara viljan till självständighet i Tjetjenien?

Svaret är givet. Den ryska nationalismen är speciell, och resonemang som ovan går bara i en riktning. Mer land till Ryssland, mindre till andra.
Nationellt självbestämmande kan dock förverkligas i form av autonoma områden som Åland exempelvis. Det finns flera sådana områden i den Ryska federationen, bl.a. Tjetjenien. Ukraina hade möjligheten att låta Donetsk och Lugansk bli självstyrande områden inom Ukraina men tyvärr vägrade man att implementera Minskavtalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in