2022-04-26, 00:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Återigen, Putin är inte kommunist. Enade Ryssland är ett konservativt och nationalistiskt parti. Orban anklagas ofta för att vara pro-Putin, är Orban kommunist? AfS har av vissa anklagats för att vara pro-Putin, är AfS kommunister?

Om Zelensky är nazist enligt rysk terminologi kan väl Putin vara kommunist? Ni skiter ju ordens riktiga betydelse och använder dem hur som helst.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Återigen, Putin är inte kommunist. Enade Ryssland är ett konservativt och nationalistiskt parti. Orban anklagas ofta för att vara pro-Putin, är Orban kommunist? AfS har av vissa anklagats för att vara pro-Putin, är AfS kommunister?

Putins inspiration.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ivan_Ilyin
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
” Ukraina var en del av Sovjetunionen…”

Varför är du kvar här?
Ja, Ukraina var en del av Sovjetunionen. Bestrider du det påståendet? Nu hatar ju somliga i Ukraina sin historia så mycket att man ska bort allt som hade med Sovjettiden att göra. Den sovjetiska historien raderas till förmån för glorifierande av nazister och folkmördare.
Citera
2022-04-26, 00:37
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja, Ukraina var en del av Sovjetunionen. Bestrider du det påståendet? Nu hatar ju somliga i Ukraina sin historia så mycket att man ska bort allt som hade med Sovjettiden att göra. Den sovjetiska historien raderas till förmån för glorifierande av nazister och folkmördare.

Fast Sovjet var ju värre än nazisterna, och folkmördare. Varför vill ni återupprätta den vidrigaste regim världen skådat? (Möjligen slagen av de röda khmererna som slaktade en ännu högre del av sin egen befolkning)
Citera
2022-04-26, 00:39
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Haha. Jag har, genuint, hört tvättäkta neo-nazis försvara sin diktator med samma argument, ord för ord nästan. "Hitler värnade bara om Tyskland och det tyska folket."
Så om jag skriver att Sanna Marin värnar om Finland och det finska folket så blir Sanna Marin genast en dålig ledare för det? Det är väl snarare en dygd att som ledare värna om sitt land och folk, vilket är precis det Putin gör. Zelensky gör det dock inte för då hade han försökt att få ett avslut på kriget. Eller, förresten ska jag inte hålla min namne allt för ansvarig, han hålls gisslan av USA och nazisterna i Ukraina. Hans talking points bestäms på något möte hos Atlantic Council i Washington D.C.
Citera
2022-04-26, 00:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Sovjet och Nazi-Tyskland hade en seriös bromance tills Hitler gjorde slut.

Det sk Sions vises protokoll dök först upp i... Ryssland. En publikation som använts av antisemiter ända sedan dess.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Protocols_of_the_Elders_of_Zion

Citera
2022-04-26, 00:43
Medlem
Citat:
Folket i Kramatorsk vill nog helst av allt ha fred och det kommer att uppnås när Ryssland har befriat området.

De vill tillhöra Ukraina.
Fred hade de innan de ryska fascisterna anföll.
Citera
2022-04-26, 00:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Uff.., nu börjar det gå oftopic men : Ville Ukraina vara en del utav Sovjet ? Fick man ett val ?
Citera
2022-04-26, 00:46
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
"Putin has attacked globalism and economic liberalism as well as scientific and technological progress"

Det har han sannerligen.
Och om du kollar källan till det påståendet så kommer det från Euromaidan Press. Trovärdigt? Inte direkt.
Citera
2022-04-26, 00:48
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Det är uppenbart för hela världen att Putin har begått ett gigantiskt misstag genom att invadera Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag håller med dig. Det var ett gigantiskt misstag.

Citat:
Ukraina kommer att segra.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det tror jag också. Ukraina kommer att segra!

Hahaha, roligt som fan! Ukraina vinner detta, håller med er båda två!
Citera
2022-04-26, 00:49
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Ingen vill längre ha goda relationer med Ryssland ,, har man en granne som ljuger mördar slaktar o förstör o är helt opålitlig vill man bara slippa denne,, kan man verkligen kalla den aversionen väst nu känner för Ryssland för ryssofobi? Jag för min del finner föraktet befogat,,,
Att kalla ryssar för orcher och Ryssland för mordor är helt klart rasistiskt. Det kan nog till och med klassas som hets mot folkgrupp. Hur tror du någonsin att Ryssland och väst kommer att återfå goda relationer med den retoriken?
Citera
2022-04-26, 00:51
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Att kalla ryssar för orcher och Ryssland för mordor är helt klart rasistiskt. Det kan nog till och med klassas som hets mot folkgrupp. Hur tror du någonsin att Ryssland och väst kommer att återfå goda relationer med den retoriken?

Hur tror du någonsin världen och Ryssland kommer att ha goda relationer om Ryssland invaderar suveräna stater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in