2022-04-24, 22:52
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Putin är självklart inte i närheten av Mussolinis fascism. Putin värnar om Ryssland och det ryska folket. Varför är det så provocerande?

Haha. Jag har, genuint, hört tvättäkta neo-nazis försvara sin diktator med samma argument, ord för ord nästan. "Hitler värnade bara om Tyskland och det tyska folket."
Citera
Medlem
Citat:
Från Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Russia#Party_platform

"Putin has attacked globalism and economic liberalism as well as scientific and technological progress"

Det har han sannerligen.
Citera
Medlem
Citat:
Bra bernad_law att du bekänner färg som russofob. Vi kommer aldrig att kunna få goda relationer mellan Sverige och Ryssland (eller fred i Ukraina för den delen) med ditt sätt att se på Ryssland och det ryska folket.
Ingen vill längre ha goda relationer med Ryssland ,, har man en granne som ljuger mördar slaktar o förstör o är helt opålitlig vill man bara slippa denne,, kan man verkligen kalla den aversionen väst nu känner för Ryssland för ryssofobi? Jag för min del finner föraktet befogat,,,
Citera
2022-04-24, 22:53
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Ryssland och det ryska folket" är väl inte det huvudsakliga problemet (annat än att en stor del av folket av outgrundlig anledning stödjer barnamördaren putain). "Goda relationer mellan Sverige och Ryssland" är inte möjliga så länge den psykotiske dvärgen sitter kvar i kreml.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.
Nu skrev bernad att problemet var ryssarna, ett i hög grad russofobiskt uttalande. Sluta göra löje av dig själv. Rysslands president heter Vladimir Vladimirovich Putin och ingenting annat.

Hur ska det bli fred i Ukraina om väst inte kan förhandla med Putin?
Citera
2022-04-24, 22:53
Medlem
Reimers avatar
Nu börjar det brännas på allvar i Khersonregionen, Ryssland kraftsamlar för en offensiv troligtvis.

Citat:
Ukrainian intelligence reporting offensive build-up of Russian troops in Kherson region on Kryvyi Rih direction - Head of Kryvyi Rih military administration Vilkul

https://liveuamap.com/en/2022/24-april-ukrainian-intelligence-reporting-offensive-buildup

Visserligen har Ryssland stora styrkor där men allt känns bara plottrigt när det gäller deras taktik, splittrat är kanske ett mer riktigt ord, varför dra igång offensiver på så många ställen, Ryssland vinner ju nästan ingen mark och får utrustning förstörd i massor.
Citera
2022-04-24, 22:55
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Putin är inte kommunist och det är inte jag heller. Var god och ta fram ett enda inlägg som jag har skrivit på det här forumet där jag har skrivit något som innehåller ens en uns kommunism.
Ni är National Bolsjeviker din korkade mongol.
Citera
2022-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Haha. Jag har, genuint, hört tvättäkta neo-nazis försvara sin diktator med samma argument, ord för ord nästan. "Hitler värnade bara om Tyskland och det tyska folket."

Ett folk, ett språk ett rike. Alla i väst hör Hitler medan ryssarna tycker det klingar bra....
Citera
2022-04-24, 22:56
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jodå. När vi blir intresserade av goda relationer om 2-3 generationer så är det glömt ska du se.

Tror du det finns några tvivel om vem som är fienden eller vad är det du debatterar för?
En mans fiende är en annan mans frihetskämpe, inte sant? Om vi skulle försöka förstå varandra istället för att demonisera varandra skulle vi vara ett steg närmare mot fred. Vore inte det bättre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
snart kommer han skriva att Ryssland är mer demokratiskt än Sverige o att Putin vunnit valen på korrekt vis,,, ( att opponenter förgiftas kastas i bojor för påhittade brott o skjuts låtsas vi ej om)
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Nu skrev bernad att problemet var ryssarna, ett i hög grad russofobiskt uttalande. Sluta göra löje av dig själv. Rysslands president heter Vladimir Vladimirovich Putin och ingenting annat.

En frisk Ryss avsätter Putain så klart.

EDIT: Men vi förstår att det blir nackskott om du erkänner det.
Senast redigerad av platyzma 2022-04-24 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Citat:

Lätt: Putin drar tillbaka sina trupper, erkänner sitt misstag och ett suveränt Ukraina samt ger pengar till återuppbyggnad. Så skulle stor ledare göra.
Citera
Medlem
Citat:
En mans fiende är en annan mans frihetskämpe, inte sant? Om vi skulle försöka förstå varandra istället för att demonisera varandra skulle vi vara ett steg närmare mot fred. Vore inte det bättre?

Först militär seger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in