2022-04-25, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Om alla som idkar källkritik anses ha tillitsproblem så har vi ett mycket stort problem. Du är arrogant och oförskämd i dina kommentarer. Lär dig skriva svenska innan du fortsätter.

Min Svenska är åtminstone bättre än alla dina argument.

Jo, vet att mina svar är oförskämda. Och menar inte att göra dig till åtlöje här.
Men det är för att jag tycker inte att du behöver sprida din misstro till någon källa här. Mer information vet vi när FUP väl börjar landa.

Behöver inte tio sidor med inlägg som snackar något om hur viktigt det är med källkritik här.
Citera
2022-04-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Han puttade ner henne. O sen kom någon helt annan människa och kasta sten på henne när hon låg där?

Är du på riktigt eller, o tror du att din historia är sann?..

Min historia? Nu börjar det vridas ordentligt här. =D
Citera
2022-04-25, 23:29
Medlem
Citat:
Hon kan förhoppningsvis berätta allt eller åtminstone det mesta av vad som hänt. Det jag ifrågasätter är hur hon kan veta att han har varit där flera gånger för att kolla om hon är död. Han kan inte se ner. Hon kan inte se dit upp. Enda sättet är att han ropar och hon svarar. Om hon svarar och han kastar sten när han hör henne så svarar hon väl inte nästa gång hon hör honom?
Jag ifrågasätter inte att hon blivit våldtagen och nedkastad. Jag undrar bara över tillkommande uppgifter om att han kommit tillbaka flera gånger och dessutom kastat sten. Jag ville veta var uppgifterna kom ifrån och det har jag fått.
Fast på brottsplats sthlm står det inget om stenkastning, bara att han var tillbaks för att kolla att kvinnan var död. Dock framkommer det inte på vilket sätt han gjorde detta på.
Varför skulle han inte kunna se ner ? Man ser väl ner om man står på kanten o kollar ner ?
Varför kan inte hon se upp ? Det går väl att ligga på botten och kolla upp mot hålet, då ser man ju om nån står vid kanten!
Citera
2022-04-25, 23:30
Bannlyst
Citat:
Min historia? Nu börjar det vridas ordentligt här. =D

Läs vad du skrev i det som jag fetat. Så fattar du sen också vad fan det är jag menar..

Du skrev i princip "hur skulle hon kunnat veta att det var han som kasta sten där..?"

Vem fan skulle det annars vara då, undrade då jag..? Batman???
Citera
2022-04-25, 23:31
Medlem
Citat:
Min Svenska är åtminstone bättre än alla dina argument.

Jo, vet att mina svar är oförskämda. Och menar inte att göra dig till åtlöje här.
Men det är för att jag tycker inte att du behöver sprida din misstro till någon källa här. Mer information vet vi när FUP väl börjar landa.

Behöver inte tio sidor med inlägg som snackar något om hur viktigt det är med källkritik här.

1. Du gör inte mig till åtlöje, bara dig själv.

2. Jag frågade och fick svar. Jag förklarade varför jag ställde frågan och tackade. Sen hade du lust att vara otrevlig och oförskämd och gav utlopp för det.
Citera
2022-04-25, 23:34
Medlem
Citat:

Men tar du en titt på det som sagts och länkats, så blir skiten rätt så uppenbar.
Jag har inte läst hela tråden. Lutar det åt att en man våldtagit en kvinna och sedan knuffat ner henne i ett 25 meter djupt gruvhål mitt ute i skogen, för att senare komma tillbaka och ömsom hojta och ömsom kasta sten ner i hålet?
Men alltså ...
Citera
Medlem
Vilket jävla gaggande och tjafsande det är i tråden Steppa upp och tillför något ! Tack för ordet 😊
Citera
Bannlyst
Citat:
1. Du gör inte mig till åtlöje, bara dig själv.

2. Jag frågade och fick svar. Jag förklarade varför jag ställde frågan och tackade. Sen hade du lust att vara otrevlig och oförskämd och gav utlopp för det.

3. Du ville fortsätta argumentera lite smått där. O jag gav dig bara ett ordentligt svar på tal.
Citera
2022-04-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast på brottsplats sthlm står det inget om stenkastning, bara att han var tillbaks för att kolla att kvinnan var död. Dock framkommer det inte på vilket sätt han gjorde detta på.
Varför skulle han inte kunna se ner ? Man ser väl ner om man står på kanten o kollar ner ?
Varför kan inte hon se upp ? Det går väl att ligga på botten och kolla upp mot hålet, då ser man ju om nån står vid kanten!

Nej, exakt. Stenkastningen kom sen in på något sätt. Det är ju det som gör mig undrande. Saken växer utan att man vet var uppgifterna kommer ifrån.

Det är 25 meter djupt. Öppningen mellan 5 och 10 meter. Den smalnar av nedåt (tänk glasstrut) och vidgar sig igen en bit ovanför botten (struten går av och skarvas med fel bit). Det är mörkt där nere.
Citera
2022-04-25, 23:36
Medlem
Citat:
Läs vad du skrev i det som jag fetat. Så fattar du sen också vad fan det är jag menar..

Du skrev i princip "hur skulle hon kunnat veta att det var han som kasta sten där..?"

Vem fan skulle det annars vara då, undrade då jag..? Batman???

Det är en trådsanning att det återkommande kastades sten.
Citera
2022-04-25, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Jag har inte läst hela tråden. Lutar det åt att en man våldtagit en kvinna och sedan knuffat ner henne i ett 25 meter djupt gruvhål mitt ute i skogen, för att senare komma tillbaka och ömsom hojta och ömsom kasta sten ner i hålet?
Men alltså ...

Vi vet inte om han hojta riktigt än.. Gäller o vara källkritisk när man läser det som står här fick jag höra. Men ungefär så är det som det har gått till ja.
Citera
2022-04-25, 23:38
Medlem
Citat:
Nej, exakt. Stenkastningen kom sen in på något sätt. Det är ju det som gör mig undrande. Saken växer utan att man vet var uppgifterna kommer ifrån.

Det är 25 meter djupt. Öppningen mellan 5 och 10 meter. Den smalnar av nedåt (tänk glasstrut) och vidgar sig igen en bit ovanför botten (struten går av och skarvas med fel bit). Det är mörkt där nere.
Ja stenkastningen får vi ta med en nypa salt, då ingen källa finns på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in