2022-04-25, 22:31
Medlem
Sooks avatar
Verkar som ryssarna bombar transnistrien i moldavien nu.
Citera
2022-04-25, 22:32
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ubr125/stugna_burning_orcs_in_izyum_area/

Rätt imponerande att pricka av 4 på 3-4 minuter med en enhet. Det är ju några miljoner som går upp i rök.
Citera
Medlem
Har vi något som liknar stugna? Nlaw i all ära, men känns bra ändå att den som skjuter har lite räckvidd och kan ligga med joystick en bit ifrån åt valfritt håll. Enkelt men smart.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lavrov är en patetisk fjant! Ju mer de hotar med kärnvapen och tredje världskrig desto sämre vet man att det går för dem.

Undrar om Ryssland ens kommer kunna få iväg några kärnvapen. De som fungerar vet nog Usa var de finns och hinner nog bomba uppskjutningsplatsen innan de lämnar sina silos och ubåtarna (har för mig att de är fyra) förföljs ju konstant av amerikanska attackubåtar, så frågan är om ens de hinner få iväg några. Och om alla inblandade säger okey, och inte ordervägrar.
Sen finns förstås de mindre, ”taktiska kärnvapen”, men responsen från USA lär bli så oerhört mycket större så det är ett ryskt självmord.
Citera
2022-04-25, 22:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nu varnar lavrov för ett tredje världskrig, spännande
Ojoj. Ska de skicka ubåten Moskva att anfalla oss?
Citera
2022-04-25, 22:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tonen hårdnar från Ryssland, de gillar inte att få pisk av Ukrainarna.

https://liveuamap.com/en/2022/25-april-russian-foreign-ministry-lavrov-threatens-with-real
De har ju sagt liknande grejer i Moskva ett antal gånger tidigare för att de vill att Nato-länderna ska upphöra med sitt stöd i form av materiel, vapen och pengar till Ukraina. Det verkar inte riktigt ta skruv.

Jag har oerhört svårt att tro att Ryssland skulle kasta första stenen — förlåt: fyra iväg den första raketen. Däremot kan det förstås hända att man attackerar något eller att alla hämningar släpper, om man anser att man ligger i indirekt krig med Nato. Jag menar att detta kan yttra sig i större hänsynslöshet eller försök till land-grabs. Tar det man vill ha.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lavrov är en patetisk fjant! Ju mer de hotar med kärnvapen och tredje världskrig desto sämre vet man att det går för dem.

Man anar ju en viss desperation hos Lavrov, kriget går åt helvete, sanktioner av en vidd som ingen i Kreml hade räknat med, de var tvärsäkra på att EU och Nato skulle vika ner sig när de hade lyckats med att lura fast Tyskland i ett gasberoende men tji fick de, Tyskland släpar benen efter sig men i stort sett hela EU levererar plus ett heltaggat Nato, den combon hade de inte en aning om, för att citera en svensk stasminister "den såg vi inte komma"
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vill dom ha det kan dom se till att det blir så. Sen är det adjö med Ryssland.

Vid ett konventionellt krig med Ryssland så är ryssarna besegrade på nolltid i luften. NATO skulle aldrig gå in med marktrupp på ryskt territorium, förutom Kaliningrad, om ryssarna väljer att anfalla. Om Sverige och Finland hinner gå med i NATO och Ryssland anfaller ifrån Karelen, så är det inte otänkbart att Finland tar tillbaka området, fram till den gräns som fanns 1939, samt något område i norr. Men absolut inget NATO-land har lust att administrera någon stor bit av ryskt territorium, och absolut inget där det bor många ryssar. Det är bara i den sinnesjuka ryska propagandan som väst skulle vilja ockupera Ryssland.
Citera
2022-04-25, 22:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Verkar som ryssarna bombar transnistrien i moldavien nu.
Dig var det länge sen jag såg! Har du en källa på det du skriver här?
Citera
2022-04-25, 22:35
Medlem
Termos99s avatar
Vad är detta?

Explosions heard near gov't building in pro-Russia Transnistria - report

Unverified eyewitness photos shared on Telegram show two used grenade launchers on the street near the building.

https://www.jpost.com/breaking-news/article-705070
Citera
2022-04-25, 22:36
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, jag följer olika källor och väger bevis osv. Ni däremot är slavar under era gudar och mästare. Er media, era politiker, era förutfattade meningar. Jag känner mig som nästan ensam fri människa i ett hav av programmerade robotar här. Min signatur är oerhört välfunnen. Jag valde den för ett tag sedan för att jag såg vad det blivit med "människor" just som er.

Nej du är inte ensam baggebo1. Jag läser nästan allt du skriver och uppskattar verkligen att läsa det och att det finns åtminstone en annan vettig människa med sans, förnuft och framförallt integritet och välvilja. Nåja, det finns väl några fler också.

Men visst känns det knäppt hur lätta folk är att lura med propaganda från etablissemanget idag. Detta är ju dessutom samma människor som ofta är oerhört kritiska till andra saker makthavarna sysslar med. Men nu tydligen ska vi plötsligt tro på allt de säger och våra makthavare egentligen vill oss väl?
Citera
2022-04-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Det är adjö med mänskligheten om så sker. Ett tredje världskrig mot ryssjävlarna och de skulle bomba sönder hela Europa, medan USA skulle bomba sönder Ryssland. Atombomber skulle hagla. I ett tredje världskrig använder man de tyngsta vapnen, till och med de vapnen som förstör hela jävla planeten. Att fanskapet Lavrov ens yttrar orden är helt overkligt. Jag tror på riktigt Putin och Lavrov inte skulle dra sig för ett tredje världskrig. De har redan gått över alla tänkbara gränser, det finns inte många kvar innan de har gått hela vägen.

Du kan fantisera vidare det är okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in