2022-04-25, 22:08
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ingen tid för tango-
varför tror alla att gärningsmannen är afghan?
LAnghyttemordet-gruvhålet, det var sorgligt o alla var masar.
Det står på Instagramkontot (Brottsplats Stockholm) och om det inte är missbrukare, är det mer eller mindre givet en "nyanländ". Det är de två grupperna som passar bäst för något liknande samtidigt som det förklarar terrängen. Crossåkare eller uttråkade ortsbor som vandrat runt. Gärningsmannen kände uppenbarligen till platsen och har lurat ut henne i syfte att döda henne om han inte kunde tvinga fram giftermål. Stämmer även på tillvägagångssättet om han gjort sig av med kroppar förut. Han räknade med att ingen skulle hitta kroppen och har tagit sig iväg en längre sträcka från sin bostad som sannolikt inte skulle förvåna mig, är i Kärrgruvan eller Krylbo.
Citera
2022-04-25, 22:13
Medlem
SouthernGirls avatar
I samtliga artiklar jag hittar om fallet så står det att kvinnan befunnit sig i gruvhålet ”en längre tid”.
Hur länge är en längre tid? I min värld är det veckor. Men det kan hon ju inte ha varit.
Ett dygn? 12 timmar?
Citera
2022-04-25, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
I samtliga artiklar jag hittar om fallet så står det att kvinnan befunnit sig i gruvhålet ”en längre tid”.
Hur länge är en längre tid? I min värld är det veckor. Men det kan hon ju inte ha varit.
Ett dygn? 12 timmar?

Mer än så. Hennes röst var knappt hör bar, o dom räknade med att hon hade dött om hon hade legat där ännu en natt.

Dessutom kom han tillbaka några gånger och försökte döda henne med stenar.
Citera
2022-04-25, 22:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bekräftad uppgift?

Citat:
Ursprungligen postat av JudgeNickolay
Mer än så. Hennes röst var knappt hör bar, o dom räknade med att hon hade dött om hon hade legat där ännu en natt.

Dessutom kom han tillbaka några gånger och försökte döda henne med stenar.

Jag kan ha missat det men är detta en bekräftad uppgift?
Citera
2022-04-25, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag kan ha missat det men är detta en bekräftad uppgift?

"En kvinna från området vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl. Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta.

Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig att kvinnan va död igenom att kasta ner stenar.

Nu sitter mannen från Afghanistan anhållen misstänkt för både våldtäkt och mordförsök."

Är det som vi hittills vet.

Om inte någon träder fram och sjunger. Så får vi nog läsa resten sen i någon FUP.
Citera
2022-04-25, 22:26
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Varför i hela friden citerar du mig? Vid tillfället för min kommentar fanns ingen uppgift om någon gripen och av vilken anledning skulle jag nu veta vem denne nyligen gripne är!?
Du, det här kommer ändå snart komma ut så sluta skydda din kompis och bara kläm fram vem det är.
Och inga jä*la asterixer, capiche?!
Citera
2022-04-25, 22:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk?

Citat:
"En kvinna från området vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl. Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta.

Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig att kvinnan va död igenom att kasta ner stenar.

Nu sitter mannen från Afghanistan anhållen misstänkt för både våldtäkt och mordförsök."

Tack för dessa uppgifter.

Har du länk till detta du citerar?
Citera
2022-04-25, 22:28
Medlem
Citat:

Är det som vi hittills vet.

Om inte någon träder fram och sjunger. Så får vi nog läsa resten sen i någon FUP.

Mycket riktigt är det du skriver det som framkommit hittills. Men om man kan säga att "vi vet" detta är jag mer tveksam till.

Den enda källan är brottsplats Stockholms Instagram och de hänvisar inte över huvud taget till någon källa. Så det kan lika gärna vara hittepå.

Det som talar för att det ändå stämmer är väl att vore det en svensk, etablerad, kvinna och gärningsman så hade skvallret varit ute på byn för länge sen och därmed även här. Så man kan väl säga att tystnaden talar för att brottsplats sthlm har rätt, var de nu än har fått sina källor ifrån.
Citera
2022-04-25, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Har du länk till detta du citerar?

(FB) Kvinna upphittad i gruvhål i Norberg (2022-04-22)
Citera
2022-04-25, 22:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hoppas du har rätt, det betyder att du tror att han kommer att dömas till ca 15 år?

Jag skulle bli förvånad men vem vet, däremot är jag övertygad om att han inte kommer att åka hem efter avtjänat straff, vi lär nog ska försörja honom livet ut.

Nja. Åtta-tio år inlåst innebär en dom på tolv-femton år.

Jämför med exempelvis det här, som gav tolv år:

https://www.nj.se/kortnyheter/hundbråk-slutade-med-mordförsök-och-12-års-fängelse

Då skulle jag säga att detta är ett par snäpp värre, och inkluderar åtminstone i nuläget en våldtäkt. Är det så att han kastade ned henne med syftet att hon där skulle så att säga ”självdö” så är det ett väldigt grovt mordförsök.

Om han är utländsk medborgare, och om en utvisning kommer kunna verkställas om typ tio år, är det förstås omöjligt att veta nu.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Vilken satans tur hon måste ha haft med tanke på att det stod att hon troligen inte hade överlevt natten. Snacka om änglavakt! Skapligt off det verkar ligga. Helt sannslöst att någon gick förbi och hörde henne. Underbart slut på denna brutala historia som får vilken skräckfilm som helst att blekna.

Inte nog med det!
Pappan berättade att han först trodde att det var hans barn som ljudet kom från. Rösten var så svag.

Tänk om han negligerat det...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Mycket riktigt är det du skriver det som framkommit hittills. Men om man kan säga att "vi vet" detta är jag mer tveksam till.

Han som länkade till sidan, har visat sig vara reko många gånger innan.

Jag litar på han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in