2022-04-25, 20:49
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
De röstat ju för någon. Det är bara du som inte förstår hur det fungerar.

Nu vann den av folket accepterade kandidaten.
Hade det slutat vid första omgången så är det inte säkert att den kandidaten har det största stödet bland folket i stort.
Som att säga att svenska folket i stort vill ha sossarna i makten bara för att de är största parti. Men så långt har du väl inte tänkt

Nej har du inte följt debatten de senaste 12 åren? Folk röstar emot den de minst gillar. Du kan inte jämföra riksdagsvalet med franska presidentvalet, just för att vi röstar inte fram två partier och sen ska alla ta ställning igen om man ska ha s eller m.

Lagd röst ligger. Väljer man att rösta på någon kommunist så ska man inte kunna rösta om sen. Jag är framförallt emot att man gör en andra valomgång. Antingen borde man köra ett val rakt igenom och den som får flest röster i förstavalomgången blir president. Alt så copy pastar man bara av amerikanska valet och låter folk rösta fram en president via distrikt där en kandidat får elektrorösterna eller mer rättvist, fördelar dem utifrån storleksordning och sen efter distriktet sagt sitt så voilà vi har en ny president.
Citera
2022-04-25, 20:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad har det med saken att göra?

Det vet inte du, för du är ju ingen nationalist eller invandringsmotståndare.
Citera
2022-04-25, 21:35
Medlem
Finns flera videos på röst sedlar på Le Pen är sönderrivna i obrutna förpackningar med båda president kandidaters röstsedlar i dem obrutna förpackningarna. Det luktar valfusk.
Är här en länk av flera som finns

https://1earthunite.wordpress.com/2017/05/08/thousands-of-torn-le-pen-ballots-discovered-in-the-french-presidential-election-all-invalid-and-disq ualified/
Citera
2022-04-25, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det vet inte du, för du är ju ingen nationalist eller invandringsmotståndare.

Jag bad dig förklara vad det du säger har med det franska valet, och det jag sagt om det, att göra. Men du har alltså inget att komma med annat än isolationistiska slagord?
Citera
2022-04-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Finns flera videos på röst sedlar på Le Pen är sönderrivna i obrutna förpackningar med båda president kandidaters röstsedlar i dem obrutna förpackningarna. Det luktar valfusk.
Är här en länk av flera som finns

https://1earthunite.wordpress.com/2017/05/08/thousands-of-torn-le-pen-ballots-discovered-in-the-french-presidential-election-all-invalid-and-disq ualified/

Här är en länk som fungerar bättre och tydligt visar den nya given i val världen över.
https://rumble.com/v12a1bz-wahlbetrug-in-frankreich.htm

När skall folk inse att ”demokrati” bara är tomt prat numera?
Citera
2022-04-25, 21:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag bad dig förklara vad det du säger har med det franska valet, och det jag sagt om det, att göra. Men du har alltså inget att komma med annat än isolationistiska slagord?

Du har fortfarande inget belägg för att Le Pen skulle ha vunnit om hon varit för EU.
Citera
2022-04-25, 22:02
Avslutad
Citat:
Du har fortfarande inget belägg för att Le Pen skulle ha vunnit om hon varit för EU.

Vad handlade det franska valet om enligt dig?
Citera
2022-04-25, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Resultatet av det franska valet är mitt belägg. Min ståndpunkt har hela tiden varit densamma.

Schack matt som sagt.
En idiot (ja en annan än du) skulle kunna hävda att valresultatet berodde på inställningen till jordbrukssubventioner.
När man bara sitter & hittar på i efterhand så är allting lika sant.

Jag har nog sällan stött på någon som så tydligt som du illustrerar ordspråket om att spela schack med en duva.

Men nu är valet över, lycka till med överstatligheten.
Citera
2022-04-25, 22:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vad handlade det franska valet om enligt dig?

Om en kamp mellan det goda och det onda, du kan ju gissa vem som är vilket.
Citera
2022-04-25, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En idiot (ja en annan än du) skulle kunna hävda att valresultatet berodde på inställningen till jordbrukssubventioner.
När man bara sitter & hittar på i efterhand så är allting lika sant.

Jag har nog sällan stött på någon som så tydligt som du illustrerar ordspråket om att spela schack med en duva.

Men nu är valet över, lycka till med överstatligheten.

Vad handlade det franska valet om enligt dig? Har du någon uppfattning eller nöjer du dig med att referera till dig själv som en duva?
Citera
2022-04-25, 22:29
Avslutad
Citat:
Om en kamp mellan det goda och det onda, du kan ju gissa vem som är vilket.

Jag förväntade mig inte mycket men det här var att ta i. Du får allt förklara din position avseende det franska valet en aning bättre än sådär om du vill föra diskussion om detsamma. Det var det mest diplomatiska svaret jag kunde ge dig. Försök dig nu på en vuxen diskussion så kanske vi t o m kan komma fram till att du kan ha rätt om någonting.
Citera
2022-04-25, 22:32
Medlem
Citat:

Färre än 30% av fransmännen är mot EU och ca 50% är för.
Att kräva utgång ur EU innebär att du inte kan vinna valet i Frankrike, så enkelt är det, samma gäller i än högre grad i Sverige(56% för, 20% mot).

Det finns en orsak till att Le Pen tonat ned kritiken av EU och inte numera säger att de inte vill gå ur utan reformera EU. Man kan inte bli större än runt 20-30%(le Pen fick ca 25% av de röstberättigades röster) om man kräver utgång ur EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in