Citat:
Ursprungligen postat av
Ixtapa
Noterade samma sak. Tove har överlag bra texter men den om Ebbas uttalande kändes otroligt beskyddande och hon gjorde allt (mkt text) för att förskjuta fokus från Ebba och förminska skadan. Billigt gjort av Tove, tyvärr.
Jag håller med. Som prenumerant på svenska dagbladet tycker jag att Tove L sänker trovärdigheten i det borgerliga blocket, och särskilt Moderaternas. Hon tror att folk inte har koll på när problemen i Sverige började, och hur det blev mycket värre innan Moderaterna började en kursändring från Reinfeldt.
Om moderaterna vill få ordning på Sverige måste de erkänna fel och ta ansvar för de öppna hjärtantalet, där Reinfeldt smet i väg. Moderaterna tog inte ansvar för det de också ställt till med. Alla krumbukter med SD, och att de låtsas vara moraliskt överlägsna, samtidigt som man slätar över det vidriga ord Ebba Busch framförde, är bedrövligt.
Åkesson hade inte kommit undan med att uttala sig på samma sätt som Ebba Busch. Det är det jag finner så ohederligt i Svensk politik.