2022-04-25, 20:55
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK Låt höra? Själv har jag aldig hört en svensk politiker säga något så erbarmligt korkat!
Morgan Johansson och Ygemans kommentarer är väl helt bedrövliga för att komma från ansvariga ministrar?
Citera
2022-04-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Ebba Busch får i praktiken fullt stöd av Tove Lifvendahl i SvD. Den gamla moderata
ungdomsförbundsordföranden kommer inte att säga något negativt om sina tre
favoriter

Noterade samma sak. Tove har överlag bra texter men den om Ebbas uttalande kändes otroligt beskyddande och hon gjorde allt (mkt text) för att förskjuta fokus från Ebba och förminska skadan. Billigt gjort av Tove, tyvärr.
Citera
2022-04-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
Finns en hel sida dedikerad till uttalande (med källa) från SD. Senast jag var där tror jag det var över 1000 uttalanden eller inlägg i medier. Men alla var ju inte så grov som EBT.
Jo men ge oss åtminstone ett exempel på något värre uttalande? Du sa ju att du hade hört värre?
Citera
2022-04-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Morgan Johansson och Ygemans kommentarer är väl helt bedrövliga för att komma från ansvariga ministrar?
De kommer inte ens i närheten av Tok-Ebbas galenuttalande!
Citera
2022-04-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-T-Less
Betalvägg kan du kopiera eller ge en sammanfattning?
https://www.youtube.com/watch?v=1ZflOtd1eUQ hittade denna oxså
Citera
2022-04-25, 21:23
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Det får stå för dig och Morgan.
Citera
2022-04-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Noterade samma sak. Tove har överlag bra texter men den om Ebbas uttalande kändes otroligt beskyddande och hon gjorde allt (mkt text) för att förskjuta fokus från Ebba och förminska skadan. Billigt gjort av Tove, tyvärr.

Jag håller med. Som prenumerant på svenska dagbladet tycker jag att Tove L sänker trovärdigheten i det borgerliga blocket, och särskilt Moderaternas. Hon tror att folk inte har koll på när problemen i Sverige började, och hur det blev mycket värre innan Moderaterna började en kursändring från Reinfeldt.

Om moderaterna vill få ordning på Sverige måste de erkänna fel och ta ansvar för de öppna hjärtantalet, där Reinfeldt smet i väg. Moderaterna tog inte ansvar för det de också ställt till med. Alla krumbukter med SD, och att de låtsas vara moraliskt överlägsna, samtidigt som man slätar över det vidriga ord Ebba Busch framförde, är bedrövligt.

Åkesson hade inte kommit undan med att uttala sig på samma sätt som Ebba Busch. Det är det jag finner så ohederligt i Svensk politik.
Citera
2022-04-25, 21:33
Medlem
Har Ebba inte avgått än? Kristna KD medlemmar måste skämmas som fn nu..
Citera
2022-04-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag svarade på ett inlägg av en annan användare. Och gamla testamentet har väldigt lite med kristendomen att göra. Ebba är en frikyrklig kristen, enlig egen uppgift. Inte en anhängare till gamla testamentet. Det ska vara kärlek och förlåtelse.
Så kristendomen fanns inte innan nya testamentet… du får ta den pucken med din kristendomslärare.
Citera
2022-04-25, 21:39
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:

Jag tycker Ebba har rätt. Har du lyssnat på intervjun istället för att reagera på en "internetsanning"?

Lyft sten och kasta mot polis = ta konsekvensen.

Död och förintelse över den som tog beslut om att de inte skulle ha sköldar.
Citera
2022-04-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
Jag tycker Ebba har rätt. Har du lyssnat på intervjun istället för att reagera på en "internetsanning"?

Lyft sten och kasta mot polis = ta konsekvensen
Ja och så verkar det bli! De rättsliga konsekvenserna inte bli ihjälskjutna!
Jag lyssnade på intervjun. Ebba framstår återigen som helt blåst!
Citera
2022-04-25, 21:48
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ja och så verkar det bli! De rättsliga konsekvenserna inte bli ihjälskjutna!
Jag lyssnade på intervjun. Ebba framstår återigen som helt blåst!

Man tolkar in olika saker. Hon kräver inte att polisen ska skjuta 100 personer utan hon försvarar att de ska ha rätt att värja sig. Det var nödvärn på platsen men de teg och tog emot stenarna med risk för liv och lem. Någon håller tillbaka dom (mesiga insatsregler och rädd ledning) och det var inte till deras, statens eller landets fördel.

Stenkastarna garvar hela vägen hem till mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in