2022-04-25, 21:36
Medlem
Vi måste prata om Elon Musk och falska profeter. Låt ingen säga åt dig vad du ska göra, känna eller tro på. Oavsett vad.

Jag tänker inte sätta in microchip i huvudet och jag tänker inte bli uppladdad till något "moln". Ni har sett vad som händer på film. Skurken tar över kroppen.
Citera
2022-04-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
En stor grej är ju att han vill ha en premunationsmodell för "blue checkmarks" vilket ju kommer driva ned betydelsen av botar.

Jag läser Twitter ibland, blir arg av hur dumma vissa är och påpekar detta. Blir det en betaltjänst så är Twitter ganska död för min del. Kommer inte betala för att bli arg.
Citera
Medlem
MyJustices avatar
Kanske han gör rätt
vi behöver en Plattform som är rolig och fri
samtidigt som Facebokk är i fall ...
aktien där sjunker och sjunker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så han sa till twitters ägare "jag bjuder xx miljarder dollar för ert företag"?

Marknadsvärde + premium för att de ska acceptera.
Citera
2022-04-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossamonarkin
Vi måste prata om Elon Musk och falska profeter. Låt ingen säga åt dig vad du ska göra, känna eller tro på. Oavsett vad.

Jag tänker inte sätta in microchip i huvudet och jag tänker inte bli uppladdad till något "moln". Ni har sett vad som händer på film. Skurken tar över kroppen.

Skillnaden är att Musk bokstavligen talat att han vill sätta chip i huvudet på folk. Dvs han går inte runt och försöker dölja det.

Jag litar på Musk mer än någon svensk såkallad politiker alla dagar i veckan.
Citera
2022-04-25, 21:39
Medlem
Elon Musk köper twitter för 44 miljarder dollar. Lika mycket som USA är skyldiga Sverige.
Citera
2022-04-25, 21:40
Medlem
Citat:

Här håller jag med dig helt. Men Twitter borde vara ett ställe där man skriver vad man känner vad man tycker vad man tror...
Nu kanske det kan bli det !
Citera
2022-04-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Innan Musk köpte Twitter fanns det alla möjliga slags ägare. Enskilda privatpersoner som köpt aktier, aktiefonder av olika slag, försäkringsbolag. Alla som av olika skäl äger aktier i bolaget Twitter.
Så alla som ägde aktier i twitter fick ta del av kakan men är nu aktielösa?
Citera
2022-04-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Skillnaden är att Musk bokstavligen talat att han vill sätta chip i huvudet på folk. Dvs han går inte runt och försöker dölja det.

Jag litar på Musk mer än någon svensk såkallad politiker alla dagar i veckan.
Lita på, vem du vill. Jag gör inte det. För mig framstår Elon Musk som en falsk profet som ska resa sig ur askan och "rädda" planeten på något sätt.
Citera
2022-04-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så alla som ägde aktier i twitter fick ta del av kakan men är nu aktielösa?
Ja. Alla får 54,20 usd per innehaven aktie.
Citera
2022-04-25, 21:45
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nej, men Musk kommer att se till att människor inte bannas för att de kallade en könsförvirrad man för en kvinna. Bara det är en vinst för den goda sidan och något värt att fira.
Japp. Det här kommer bli kanon.

Elon Musk påpekade nyligen att Netflix nedgång beror på woke mind-virus. Mannen är på rätt spår.
Citera
2022-04-25, 21:45
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Lita på, vem du vill. Jag gör inte det. För mig framstår Elon Musk som en falsk profet som ska resa sig ur askan och "rädda" planeten på något sätt.

Elon Musk har dock inte uttalat att han är Jesus eller ens någon profet, därför kan han omöjligt vara en falsk profet. En falsk profet måste påstå sig vara något denne inte är. Elon Musk är bara Elon Musk, och han gör mycket bra, så då förtjänar han beröm. Men vi bör inte förlita oss på att han kommer rädda oss, gör vi det är det vi som gör fel, inte Elon. Vi måste räkna med att han kan misslyckas.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2022-04-25 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in