2022-04-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har inget med det att göra. Utan vi vill ha man sköter saker och ting snyggare helt enkelt. Det en sak i verkliga livet men här när man gått in i detta med givna förutsättningar då får man gilla läget också ge det en chans. Dom vet ju att dom har möjligheten att säga tack och hej när det hela är över. Och dom är inte tvingade till något. Bara behandla varann med respekt givet dom förutsättningar som getts.

Snyggare? Lika bra att rycka plåstret så fort som möjligt. Ärlighet varar längst. Risken att bli dumpad är också en förutsättning deltagarna får acceptera när de ger sig in i den här leken.
Citera
2022-04-25, 18:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Som sagt. Det handlar om att vi har skilda åsikter om hur man bör ha mer respekt för hela situationen eller ej. Du tycker att man ska agera precis på samma sätt som när man dejtar ute i "vanliga" livet på egen hand. Och andra tycker inte det. Det känns konstigt att söka till en sådant här program om man inte är inställd på och har öppna ögon för en stackars månad.

Ge mig en anledning till att hon inte ska bete sig som i vanliga dejtinglivet.
För tittarnas skull, eller?
För att hon ska experimentera med "att hitta sig själv i hjärnskrynkel-såpan"?
Hon kanske är ute efter att hitta en partner på riktigt.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-25 kl. 18:47.
Citera
2022-04-25, 18:46
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, jag tycker att Märtas beslut var hederligt. Det hade blivit jobbigt för Axel om hon fortsatt, eller snarare, om experterna fortsatt att pressa Märta till att bli fysisk med Axel.
Minns ni paret Ellen och Bert som hade noll kemi, där experterna var på Bert om att bli fysisk? Rena övergreppen av de sk experterna. Han skrev en blogg om sina upplevelser av programmet:
https://bertsblogg.wordpress.com/gift-vid-forsta-ogonkastet/

Ja, jag tycker psykologerna i programmet är motstridiga, å ena sidan kan man inte styra attraktion, å andra sidan ligger det (skuld?) hos en själv om den inte infinner sig. Det kanske är så att de ser det som ett yrkesmässigt misslyckande om inte paren håller ihop. Det kan också vara en elitistisk syn där de anser att de sitter inne med någon sorts sanning och förfining.
Citera
2022-04-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hur kan man veta så snabbt om attraktion finns eller inte?
Omoget av Märta tycker jag. Axel är verkligen inte ful eller oattraktiv (tvärtom tycker jag, väldigt fin och snygg kille). Hon hade kunnat ge det en chans. Istället för att swajpa vänster som en av experterna uttryckte det.

Det har inte med utseende att göra utan framförallt beteende.

Kan tänka mig att hon fick en chock och blev arg när hon konstaterade att han inte ens var framgångsrik.
Citera
2022-04-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Axel är en juste kille och det finns en bra tjej för honom också.

Axel är inte en schysst kille. Så tröttsamt att folk inbillar sig att bara för en man är nervös och osäker så är han snäll. Han är bara svag.
Citera
2022-04-25, 19:26
Medlem
Citat:
Har inget med det att göra. Utan vi vill ha man sköter saker och ting snyggare helt enkelt. Det en sak i verkliga livet men här när man gått in i detta med givna förutsättningar då får man gilla läget också ge det en chans. Dom vet ju att dom har möjligheten att säga tack och hej när det hela är över. Och dom är inte tvingade till något. Bara behandla varann med respekt givet dom förutsättningar som getts.

Tyckte hon skötte det hur fint som helst? Ni hade gormat om hon stannar 5 veckor och försökt låtsas nåt hon inte kände för att den dissa honom i slutet när han är DÖkär.
Citera
2022-04-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Axel är inte en schysst kille. Så tröttsamt att folk inbillar sig att bara för en man är nervös och osäker så är han snäll. Han är bara svag.

Typiskt beteende hos en man som man undviker, att så tydligt vilja framstå som snäll och med bra värderingar slutar ALDRIG bra.
Citera
2022-04-25, 19:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Anti-Märtha heter Maritha?

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Axel är en juste kille och det finns en bra tjej för honom också.
Definiera en bra tjej för honom tack!

Jag kan nästan lova att inte svara långrandigt eller ens alls
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-25 kl. 19:49.
Citera
2022-04-25, 19:47
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Definiera en bra tjej för honom tack! se det som en träning för dig att söka beskriva männen du osynliggjort i neutrala ordalag

Jag kan nästan lova att inte svara långrandigt eller ens alls

På vilket sätt osynliggjort?
Citera
2022-04-25, 19:50
Medlem
Som tidigare nämnt i tråden så var det skönt att giftermålet i detta avsnitt var snabbt avklarat. Hans och Bodil verkar vara genuina och normala, vilket är mer än man kan säga om vissa andra i programmet.

Är allt rosa i Axels lägenhet något form av statement? Det känns verkligen som något han har hittat på bara för att vara udda.

Märthas "jag gillar dig som kompis" (som man själv fick höra otaliga gånger i ungdomen innan man slutade försöka med tjejer) var ju väntad och det kanske betyder att man slipper se henne mer eller i alla fall inte så mycket.

Den där slisk-psykologens svammel om att man måste låta attraktion växa fram köper jag inte alls, men å andra sidan vad vet han om hur normala människor fungerar, som psykolog jobbar han väl mest med mentaldefekta dagarna i ända.

Louise hade byggt upp hela hjärnblödningsgrejen och Jonas sa bara "okej" typ, precis som alla visste att han skulle göra. De verkar väl bra ihop, men jag tycker det känns som att allt Jonas säger kommer från ett manus, det låter scriptat när han pratar. Men det kanske bara är så han är, eller så killar är i en relation jag vet inte.
Citera
2022-04-25, 19:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
På vilket sätt osynliggjort?
Jag tänkte ifrån fel perspektiv, en blooper, du kan beskriva vilka egenskaper en Anti-Märta har som gör att hon tillskillnad kan attraheras av Axel

Är hon femininare eller maskulinare än Märtha för att kunna tända på Axel, det är frågan
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-25 kl. 19:56.
Citera
2022-04-25, 19:59
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag tänkte ifrån fel perspektiv, en blooper, du kan beskriva vilka egenskaper en Anti-Märta har som gör att hon tillskillnad kan attraheras av Axel

Helt omöjligt att beskriva. Det är bara att konstatera att Märtha inte blev attraherad men att någon av alla kvinnor som finns kommer att finna honom intressant på det viset. Han verkar ju ha ett gäng vänner, som har vänner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in