2022-04-25, 19:33
Medlem
BosseBetongs avatar
GM ska nog ha tur om han blir utvisad efter avtjänat straff. GM borde sparkas ner i samma hål, utan rättegång.
Citera
2022-04-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Även om han skulle ha kastat ner mat så finns ett likgiltighetsuppsåt likt att binda fast någon på en tågräls. Kanske kommer ett tåg, kanske inte.
Ventilationen i ett gruvhål är nog inte den bästa och folk har dött snabbt pga syrebrist när de fastnat i smalare hål så inte osannolikt att det varit en tidsfråga innan luften blivit otjänlig.
Du missförstår mig.
Såhär... Det är vidrigt på alla sätt och vis. Värre än något annat mord/mordförsök? Nej, generellt inte.
Mina inlägg baseras på att folk har på något vis (innan vid hade motiv, Ursprung eller ens var helt säkra på att det var ett mordförsök och inte en olycka) målat upp någon skräckbild i sina egna huvuden om att hon plågats i ett hål och att han stoppat ner henne där av vilja. Det var ingenting som framgick då... Det ryktet kom efter mitt inlägg. Och dom jag diskuterat med har inte skrivit ett ord om det. Utan man har bedömt grovheten i brottet utefter hennes känslor i gruvhålet. Förstår du hur jag menar? UTAN att veta eller ens antyda om att GM haft uppsåt att plåga henne. Hänger du med hur jag tänker. Därför undrade jag (på ett normalt vis kan jag tycka) hur man tänker och resonerar kring "grovheten i mord/mordförsök". För mig känns det konstigt att uttala sig på det viset innan man ens har ett uppsåt på att det ens är frågan om mord(försök).

Ytterligare Förtydligande (ja, jag är tvungen att vara dryg för att folk inte förstår vad jag menar)
Är det rätt att säga att ett mordförsök är det hemskaste och vidrigaste man upplevt, uttrycka ett hat mot en gärningsman, innan man ens vet att det finns en gärningsman. Innan man ens vet om han vet att hon levde där. Hade man hatat honom mindre om han hoppat ner och avrättat henne istället? Jag fattar inte riktigt tankegångarna här. Thats it.
Citera
2022-04-25, 19:34
Medlem
Har (förhoppningsvis) läst igenom hela tråden nu, sett flera gånger skrivet att GM skulle återvänt till brottsplatsen för se om BO lever/kasta ner stenar/etc utan källhänvisning. Är det "brottsplats" som skrivit detta eller en någorlunda trovärdig källa?
Citera
2022-04-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad tycker du själv då, att han ska komma undan med villkorligt kanske?

Nej! In med han ett par månader i finkan så att han får tid att begrunda sitt vansinne.

"Ett par månader" och du skämtade inte. För mordförsök. Det tycker du är ett proportionellt straff. Ni svennar är verkligen sjuka i huvudet.

OnT: Hur går det med Afghan-spåret?
Citera
2022-04-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Du missförstår mig.
Såhär... Det är vidrigt på alla sätt och vis. Värre än något annat mord/mordförsök? Nej, generellt inte.
Mina inlägg baseras på att folk har på något vis (innan vid hade motiv, Ursprung eller ens var helt säkra på att det var ett mordförsök och inte en olycka) målat upp någon skräckbild i sina egna huvuden om att hon plågats i ett hål och att han stoppat ner henne där av vilja. Det var ingenting som framgick då... Det ryktet kom efter mitt inlägg. Och dom jag diskuterat med har inte skrivit ett ord om det. Utan man har bedömt grovheten i brottet utefter hennes känslor i gruvhålet. Förstår du hur jag menar? UTAN att veta eller ens antyda om att GM haft uppsåt att plåga henne. Hänger du med hur jag tänker. Därför undrade jag (på ett normalt vis kan jag tycka) hur man tänker och resonerar kring "grovheten i mord/mordförsök". För mig känns det konstigt att uttala sig på det viset innan man ens har ett uppsåt på att det ens är frågan om mord(försök).

Ytterligare Förtydligande (ja, jag är tvungen att vara dryg för att folk inte förstår vad jag menar)
Är det rätt att säga att ett mordförsök är det hemskaste och vidrigaste man upplevt, uttrycka ett hat mot en gärningsman, innan man ens vet att det finns en gärningsman. Innan man ens vet om han vet att hon levde där. Hade man hatat honom mindre om han hoppat ner och avrättat henne istället? Jag fattar inte riktigt tankegångarna här. Thats it.

Lidande har självklart en stor betydelse i hur grovt brottet ses vara oavsett om det är uppsåt eller inte. Och det framgick väl väldigt tidigt att hon blivit puttad.
Citera
2022-04-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Det är lidandet GM utsätter BO för folk reagerar över och som du tycker är egalt alla andra fall (eftersom du inte förstår folks reaktioner). När någon sen förklarar det för dig reagerar du defensivt och anklagar andra för att missförstå dig.

Men jag förstår, ett skott i bakhuvudet är samma som att svälta ihjäl i någons sexgrotta. Båda lika hemska, allas lika värde osv. Om den senare överlever är det mindre hemskt, trots att den första inte ens hann uppfatta vad som hände. Det är vad du skriver.
Men snälla rara. Ingen visste ju att GM utsätter BO för någonting överhuvudtaget. Vid dom första inläggen hade vi inte ens en jävla GM. Fattar du? Om du ska kommentera så läs det jag skrev eller knip igen. Om GM vet vad han gör så lägger det så klart ett helt annat ljus på händelsen. Vilket framkom efter jag skrev mina första inlägg. Det vill säga, det fanns inget uppsåt att plåga henne överhuvudtaget.

Ja, så vitt jag vet är mord värre än mordförsök. Men du kanske hade tyckt att denna afghanska herre varit en fin kille om han repat ner som en delta force och pangat henne när han såg att hon levde. Hade han varit mindre hemskt då alltså? "Det är vad DU skriver". Iaf med din logik.
Citera
2022-04-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Lidande har självklart en stor betydelse i hur grovt brottet ses vara oavsett om det är uppsåt eller inte. Och det framgick väl väldigt tidigt att hon blivit puttad.
Ja, förstås. Ja jag kanske tänker lite fel här..
För att säga emot mig själv lite. Om min dotter bir påkörd och lider innan hon dör, så kanske jag hatar den som kört på henne mer än om det gick snabbt? Rent spontant kan det nog ligga något i det. Fast jag försöker kanske att inte tänka så. Det skulle kunna vara så att om ett rattfyllo kör på henne och hon lider länge så kanske jag hatar denna mer och känner större avsky än om hon blir mördad i en bankrån av ett pannskott. Vet inte... Men jag kan förstå det på något vis. Fast det här hör nog hemma i något annan ämne än detta.

Jag såg väl mer juridiskt på det hela inledningsvis. Men, därav frågan.
Citera
2022-04-25, 19:49
Medlem
Citat:
Men snälla rara. Ingen visste ju att GM utsätter BO för någonting överhuvudtaget. Vid dom första inläggen hade vi inte ens en jävla GM. Fattar du? Om du ska kommentera så läs det jag skrev eller knip igen. Om GM vet vad han gör så lägger det så klart ett helt annat ljus på händelsen. Vilket framkom efter jag skrev mina första inlägg. Det vill säga, det fanns inget uppsåt att plåga henne överhuvudtaget.

Ja, så vitt jag vet är mord värre än mordförsök. Men du kanske hade tyckt att denna afghanska herre varit en fin kille om han repat ner som en delta force och pangat henne när han såg att hon levde. Hade han varit mindre hemskt då alltså? "Det är vad DU skriver". Iaf med din logik.
Kompis inlägget jag citerade är 2 sidor bak. Har något nytt framkommit sedan dess menar du?

Ja, jag kan faktiskt tycka det är mer humant att se till att offret dör än att lämna det skadat i sitt eget blod? Vi avlivar skadade djur av en anledning, mycket billigare att bara låta de självdö.

Istället för att bara "jaha ni tänker så jag fattar" målar du in dig mer och mer i ditt hörn. Och härskarteknikerna ("men snälla rara") hjälper dig inte kan jag säga. Du låter som någon trög sockärring som försöker motivera sin existens.

Edit: ser nu att du gjorde det i inlägget precis efter, kudos. Titta hur mycket mer givande diskussionerna med andra kommer bli i det inlägget jämfört med övriga.
Citera
2022-04-25, 19:50
Medlem
Citat:
Du missförstår mig.

Du ser o uppfattar händelsen utifrån sakligt perspeltiv.
Andra skribenter lever sig in i det som som hände med flickan, hennes utsatthet och skräcken attt bli nerknuffad i en svart kall håla och inse hon kommer att dö...
Alla är vi olika.
Självklart kan man läsa om någon som blir kallblodigt skjuten till döds med en kula i huvudet,
av en väntande mördare som lurat i mörkret - den skjutne hinner inte ens uppfatta att han blir dödad.
Den här historien och flickans upplevelse är den direkt motsatta, hon har plågats
blivit våldtagen och inser med skräck att hon blir inslängd i den där hålan fångad av kylan, mörkret
för att sakta dö- det är ångest o skräck som de flesta kan leva sig in i..
Senast redigerad av moshes 2022-04-25 kl. 19:55.
Citera
2022-04-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexogre
Har (förhoppningsvis) läst igenom hela tråden nu, sett flera gånger skrivet att GM skulle återvänt till brottsplatsen för se om BO lever/kasta ner stenar/etc utan källhänvisning. Är det "brottsplats" som skrivit detta eller en någorlunda trovärdig källa?
nej det är en sk trådsanning
även att gärningsmannen är afghan är en trådsanning baserat på utifrån ett inlägg på instagram
där uppfiften om afghanen kan vara en sammanblandning med en annan historia om en afghansk man.
Citera
2022-04-25, 19:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Ramla Sara eller föll hon som en sten för honom och kanske slog hon sig ?
Helt klart var personen i fråga ett sexmonster.. det är vad jag kan se här.
moshes kanske vet mer om det här..
Citera
2022-04-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, förstås. Ja jag kanske tänker lite fel här..
För att säga emot mig själv lite. Om min dotter bir påkörd och lider innan hon dör, så kanske jag hatar den som kört på henne mer än om det gick snabbt? Rent spontant kan det nog ligga något i det. Fast jag försöker kanske att inte tänka så. Det skulle kunna vara så att om ett rattfyllo kör på henne och hon lider länge så kanske jag hatar denna mer och känner större avsky än om hon blir mördad i en bankrån av ett pannskott. Vet inte... Men jag kan förstå det på något vis. Fast det här hör nog hemma i något annan ämne än detta.

Jag såg väl mer juridiskt på det hela inledningsvis. Men, därav frågan.

Ja dödsångest och lidande gör det ju värre såklart, och det vägs ju in i domar med. Allt för mkt lidande kan ju leda till att en person tar livet av sig, så psykiskt lidande och även fysiskt då offret legat med bruten Axel och arm en längre tid gör det ju självklart värre än om hon dött, alltså för henne, hon kommer lida av detta i resten av sitt liv.
Vi får hoppas att hon får bra hjälp efter detta så hon rehabiliterar sig och kan få ett så bra liv som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in