2022-04-25, 18:54
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Dödssekten ?
Tänk på en religion..
Citera
2022-04-25, 18:55
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashtagidioti
Svårt men vill påstå att jag är ganska duktig på områden kring Avesta (detta ställe ligger trots allt närmre Avesta än Norberg, men det tillhör Norbergs kommun), trots det så är detta ett område som har nämnts tidigare inte är speciellt populärt eller omtalat på något sätt. Så det mest intressanta tycker jag är att personen i fråga (GM) har gjort sina sökningar för att hitta just dit..

Funderade också på hur han hittat till just detta gruvhålet, Speciellt en asylsökande! Sen är ju frågan varför detta hål va öppet när gruvan inte använts på många årtionden. Borde varit staket runt eller täckt kan jag tycka.
Citera
2022-04-25, 18:55
Medlem
Det sjukaste man hört på länge.

Rapport från upphittaren och räddningstjänst:

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/gruvräddningen-i-norberg-räddningsledaren-berättar-om-insatsen/13763923

Är dåren/GM häktad ännu?
Citera
2022-04-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Funderade också på hur han hittat till just detta gruvhålet, Speciellt en asylsökande! Sen är ju frågan varför detta hål va öppet när gruvan inte använts på många årtionden. Borde varit staket runt eller täckt kan jag tycka.

Det är staket runtom. Lätt att se gruvhålet om man promenerar i området, vilket vi nog kan anta att gärningsmannen har gjort åtminstone en gång innan.
Citera
2022-04-25, 18:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Hur länge tror du han kommer att få sitta sedan man räknat av häkningstiden, tredjedelsfrigivning osv osv?

Häktningstiden blir det väl fel att räkna bort. Jag menar då är han ju ändå inlåst.

Men kanske…åtta-tio år? Utifrån vad som nu framkommit.
Citera
2022-04-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014

"Gruvhålet där kvinnan hittades, till höger om ruinen i bild, är omgärdat av stängsel. I fredags var dock en lucka i staketet nedtrampad."

VLT
Citera
2022-04-25, 19:02
Medlem
De som skriver "Vältrafikerat område, motionsslingor och man åker Cross där" Okej, det går en gammal järnväg där som jag själv cyklat på nån gång, men den är verkligen inte att rekommendera för det är så grisigt där mycket sly och skit. Motionsspåret går inte ens i närheten, men visst det kanske förekommer nån cyklist där. Cross?? Ja för då hör man verkligen någon som sitter i ett gruvhål 25 meter ner?? Alltså hon har haft sån förbenad TUR, alltså ENORMT EXTREM tur. Det är liksom så tur att man aldrig skulle tro att det någonsin kan hända, typ 1 på biljarden. Jag tror inte folk förstår riktigt hur extrem tur hon haft, för vältrafikerat det är förbövelen att ta i! Det kanske är där nån gång i månaden MAX. Men nu lär det bli en jäkla rullians dit kan jag tro
Citera
2022-04-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashtagidioti
Svårt men vill påstå att jag är ganska duktig på områden kring Avesta (detta ställe ligger trots allt närmre Avesta än Norberg, men det tillhör Norbergs kommun), trots det så är detta ett område som har nämnts tidigare inte är speciellt populärt eller omtalat på något sätt. Så det mest intressanta tycker jag är att personen i fråga (GM) har gjort sina sökningar för att hitta just dit..

Exakt!! Och bor man inte typ vid Axel Johnsons heter dem röda va ? Men inte ens då skulle dem få för sig att gå i April. Vi har haft vår beskärda del underliga/ hönsynslösa mord i Fagersta/Norberg/Avesta. Eller folk som åkt iväg på tok.. Detta är helt utanför deras beteendemönster, och en afghansk hona mitt upp i allt ? Nej vi tittar på fel ställe..
Citera
2022-04-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det är staket runtom. Lätt att se gruvhålet om man promenerar i området, vilket vi nog kan anta att gärningsmannen har gjort åtminstone en gång innan.

Men hål i staketet.
Citera
2022-04-25, 19:08
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
En kvinna har hittats i ett gruvhål i skogen i Norbergs kommun.
Vid 17.30 slog förbipasserande larm om att man hörde rop på hjälp från gruvhålet.
– Räddningstjänsten har haft en räddningsinsats och vinschat upp personen som har förts till sjukhus med okända skador, säger Fredrik Lindström, RLC-befäl på polisen region Mitt.

Vad har hänt? Relationsvåld?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/6262fac0f76cc00011e294e8

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/person-hittad-i-ett-gruvhal-norr-om-norberg
Alla tankar åt den utsatte...
Fyfan vad hemskt.
När gärningspersonen kommer ut efter 3 månader
Borde någon göra samma sak mot förövaren
Citera
2022-04-25, 19:10
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz
De som skriver "Vältrafikerat område, motionsslingor och man åker Cross där" Okej, det går en gammal järnväg där som jag själv cyklat på nån gång, men den är verkligen inte att rekommendera för det är så grisigt där mycket sly och skit. Motionsspåret går inte ens i närheten, men visst det kanske förekommer nån cyklist där. Cross?? Ja för då hör man verkligen någon som sitter i ett gruvhål 25 meter ner?? Alltså hon har haft sån förbenad TUR, alltså ENORMT EXTREM tur. Det är liksom så tur att man aldrig skulle tro att det någonsin kan hända, typ 1 på biljarden. Jag tror inte folk förstår riktigt hur extrem tur hon haft, för vältrafikerat det är förbövelen att ta i! Det kanske är där nån gång i månaden MAX. Men nu lär det bli en jäkla rullians dit kan jag tro

Jag har själv sett många gruvor och gruvhål och det är en gruvlig tanke att ramla ned i dylikt. Jag skulle se detta som en planerad handling: Veta att där finns ett gruvhål och använda det som avdumpningsstation efter kriminell handling.
Citera
2022-04-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz

Jag har varit där några ggr och det har alltid dykt upp nån annan samtidigt men vältrafikerat är att ta i. Jag har även lekt med en cross där 2-3 ggr men det var länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in