2022-04-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
"Mener at han har alibi", er ikke det samme som at "han har alibi", slik som du skreiv.
Poenget var at det ikke var 100 % sikkert at han var på jobb f.eks. kl 09.40. Han kan ha sneket seg ut bakveien.
Politiet har sagt: "På et tidspunkt mister vi kontroll på hvor han er. Han kan være i bygget, han kan være andre steder." Det er bare noe som vi må ha i mente.
Jo, du kan si at konsekvensene er livsvarig fengsel, men på en annen side ble også konsekvensene tap av en milliard, tap av sitt psykopatoffer som han eide, og tap av sin sosiale status, som han jo skreiv om i bøkene. Dette var noe som var svært viktig for TH. Og han skreiv jo også at "noe må gjøres".

Det er bare til å sjekke hva jeg skrev i innlegget #84114:

"Politiet mener AE ble utsatt for forbrytelsen da TH var på jobb." Du svarer: "Nei Det har de ikke sagt, da har du misforstått igjen."

Det er også korrekt at TH har alibi, som jeg har skrevet i andre innlegg.
Citera
2022-04-25, 18:23
Medlem
Skibladners avatar
Finns det något som tyder på en lösning av detta kriminalfall? Det har snart gått 3 år….
Citera
2022-04-25, 18:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det skal i følge et vitne ta mange år å få THs tillit.
I dette tilfellet trenger han nok kanskje mer enn bare å ha tillit.

Det tilsier vel kanskje at han må være sikker på å ha folk "i lomma".
Som jeg har skrevet tidligere, den eller de som står ved hans side
i denne saken lever sannsynligvis i et slags ekteskap fra helvete.
Citera
2022-04-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Finns det något som tyder på en lösning av detta kriminalfall? Det har snart gått 3 år….
3,5 faktisk.

Siste fra politiet er at de gikk ut med den falske ID'en som er brukt og en del opplysninger om hvilke kryptovalutaer og tilbydere som er brukt.

De mener det var få som hadde denne kunnskapen kombinert med voldskapital så de ba om tips, det fikk de en del av.
Status etter det vet vi ikke. 11 mnd siden.
https://www.nrk.no/norge/har-fatt-tips-etter_krypto-etterlysning-i-lorenskog-saken-1.15506899

Intervju med mannen som hadde fått sin ID stjålet
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pWVGGj/svindlet-og-overvaaket
Citera
2022-04-25, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Ektemannen er forsatt siktet i drapet på sin kone .
I norsk rett har vi noe som heter uskyldspresumpsjonen
Uskyldspresumpsjonen sier at enhver har rett på å bli behandlet og omtalt som uskyldig inntil man måtte være endelig domfelt i en straffesak.
Med det gjelder tydeligvis ikke her !!
Påtalemyndighetene skal måtte bestemme om de skal reise tiltale mot ektemannen eller frafalle tiltale.
Forventet avslutning av saken ,sommeren 2022 ? Ingen vet

Mye tyder på at noen ukjente for oss , så sitt snitt til å arrangere en kidnapping mot denne damen i vinnings hensikt, motiv : pengeutpressing fra ektemannen . Sannsynligvis gikk kidnappingen helt feil , slik at alt utviklet seg til et drap istedenfor, de forsøkte å vaske vekk drapet(skjule) , men lykkes dårlig , mistanken faller deretter på ektemannen som muligens har et motiv for å kvitte seg med sin kone.

Kidnapperen eller kidnapperne arrangerer forsvinningen tett opptil tiden når ektemannen drar på jobb, muligens i den hensikt å kaste mistanken over på han. De har lykkes til det fulle.
Senast redigerad av Extremadura 2022-04-25 kl. 20:06.
Citera
2022-04-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Er det ingen av dere som "vet" at TH er skyldig, som klarer å se en eneste ting som ikke rimer helt med TH som GM, eller oppdragsgiver?

Nå vet ikke jeg om TH er skyldig, men jeg mener det er ting som tyder på at han har en aktiv rolle i dette drapet. Feks hans dna i knehasene på buksene hennes, dna på hennes sandaler, blodfunn på dørkarmer i tilknytning til det sentrale åstedet (toalettrom og utgangsdør).

Jeg forstår imidlertid ikke helt hvorfor han lot henne få leve til hun nådde 68 år og valgte leve under samme tak med henne i tiår uten at han feks falt for fristelsen å dytte henne utfor trappa en hvilken som helst dag eller kvele henne med ei pute en natt etter for eksempel en krangel. 49 års ekteskap hvor man litt plutselig liksom finner ut at nå er tiden inne for å slutte undertrykke hatet mot henne og aktivt handle? Noe må derfor ha skjedd slik jeg ser det, som gjør at dette ble uungåelig. Hun måtte bort.

Jeg stiller derfor spørsmål ved om akkurat det at hun måtte bort da var THs «påfunn» eller om noen andre krevde det av han. For har han en eller flere medhjelpere kan man ikke se bort fra at den/disse var pådriveren, alternativt pådriverne.
Citera
2022-04-25, 20:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er bare til å sjekke hva jeg skrev i innlegget #84114:

"Politiet mener AE ble utsatt for forbrytelsen da TH var på jobb." Du svarer: "Nei Det har de ikke sagt, da har du misforstått igjen."

Det er også korrekt at TH har alibi, som jeg har skrevet i andre innlegg.

Tja, kanskje...
Citera
2022-04-25, 20:36
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det tilsier vel kanskje at han må være sikker på å ha folk "i lomma".
Som jeg har skrevet tidligere, den eller de som står ved hans side
i denne saken lever sannsynligvis i et slags ekteskap fra helvete.

Ser for meg at å jobbe hos han, er nesten som å være del av en lukket sekt.
Vi kan ane konturene av hvordan det har vært å jobbe der.
Gassa var det det var som klarte å grave fram en annonse der de lette etter ny regnskapsansvarlig.
Og GHH sluttet også der en periode rundt denne forsvinningen.
Citera
2022-04-25, 20:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg stiller derfor spørsmål ved om akkurat det at hun måtte bort da var THs «påfunn» eller om noen andre krevde det av han. For har han en eller flere medhjelpere kan man ikke se bort fra at den/disse var pådriveren, alternativt pådriverne.

Det sitter langt inne for meg å tro at noen andre har presset TH til å ta sin kone av dage.
Jeg heller mot at dette har tatt form over tid, og at løsrivelsen var det som fikk TH til å
sette planen ut i livet. Det er umulig for oss å vite om han hadde gått like langt hvis hun
hadde planlagt å forlate ham allerede for 20 år siden. Men jeg ser ikke bort fra det.

Det fins vel uansett ikke et kvekk av kjent informasjon som tilsier at utenforstående
skulle stå bak. Hvis TH mot all formodning ikke er involvert, så er det noen i svært nær
omkrets som har personlige motiver vi ikke kjenner til. Men da rimer det dårlig med at
TH fremdeles er siktet, og denne personen ikke er det.
Citera
2022-04-25, 20:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nå vet ikke jeg om TH er skyldig, men jeg mener det er ting som tyder på at han har en aktiv rolle i dette drapet. Feks hans dna i knehasene på buksene hennes, dna på hennes sandaler, blodfunn på dørkarmer i tilknytning til det sentrale åstedet (toalettrom og utgangsdør).

Jeg forstår imidlertid ikke helt hvorfor han lot henne få leve til hun nådde 68 år og valgte leve under samme tak med henne i tiår uten at han feks falt for fristelsen å dytte henne utfor trappa en hvilken som helst dag eller kvele henne med ei pute en natt etter for eksempel en krangel. 49 års ekteskap hvor man litt plutselig liksom finner ut at nå er tiden inne for å slutte undertrykke hatet mot henne og aktivt handle? Noe må derfor ha skjedd slik jeg ser det, som gjør at dette ble uungåelig. Hun måtte bort.

Jeg tipper den utløsende faktoren er like enkel som den er åpenlys, hun hadde endelig bestemt seg for å forlate han, og dette hadde han fått nyss i, enten ved at hun hadde fortalt det til han direkte, eller at hun hadde gjort andre konkrete grep for å flytte og/eller avslutte ekteskapet.
Citera
2022-04-25, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tipper den utløsende faktoren er like enkel som den er åpenlys, hun hadde endelig bestemt seg for å forlate han, og dette hadde han fått nyss i, enten ved at hun hadde fortalt det til han direkte, eller at hun hadde gjort andre konkrete grep for å flytte og/eller avslutte ekteskapet.

For meg er dette en helt total logisk brist fra deg, en kone-morder er alltid alene om ugjerningen, TH har alibi og hvordan klarer du å få dette krypto-rigget skrevet inn i din historie? Vil du hevde at TH får kontordame, sønn eller andre i familien med på et plott mot en veldig hyggelig uskyldig dame, i den hensikt å drepe henne fordi hun ønsker skilsmisse ? Nei, den kjøper jeg ikke
Citera
2022-04-25, 20:59
Medlem
Citat:

kanskje fordi hun skulle flytte til gjøvik og hadde tatt opp spørsmål om ektepakten med andre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in