Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Jag slog TV4 experter på fingrarna igen!
Macron vann en promenadseger som jag skrev.
TV4 hallå?
Förövrigt är det ett knäppt system fransmännen har. När man väl röstat på en kandidat som inte går vidare så borde man inte få rösta igen. Så antingen bara hålla en valomgång eller bara låta de som röstade på de kandidater som gick vidare rösta en gång till. Vore mer rättvist.
Överlag, dvs även i andra länder har media uttryckt sig med försiktighet.
Det verkar hänga ihop med att Trump ”överraskande” besegrade Hillary.
Såg för nåt år sen en intervju med en italiensk journalist. Eftersom alla medier dömde ut Trump så ansågs Hillarys seger glasklar.
Journalisten kontaktade av nyfikenhet Trumps kampanjorganisation och frågade om hon fick komma över och bevaka valet med dem och fick ett jakande svar per omgående.
När hon väl var där och tog del av stämningen på Trumps möten med väljarna så insåg hon att han skulle ta hem det hela.
Oavsett vad man tycker om Trump och Hillary så är det ett jäkla sätt av medierna att köra med sin agendasatta drevjournalistik och utse vinnare och förlorare.
Och här i Sverige utmålades SD första halvan av 2010-talet som stora förlorare. När man väl insåg att man tagit fel blev man ganska så valhänta inför valet här 2018.
Journalister har betalt för att rapportera sanningen och ge folket information om vad som händer - inte tala om för oss vad vi ska tycka, för det har man en ledarredaktion till.
Och nej, jag är varken Trump, Le Pen- eller SD-anhängare, men jag blir förbannad när media betraktar oss som undersåtar som ska talas till rätta. Har en känsla av att svensk media tillhör de värsta inom det gebitet.