Citat:
Ursprungligen postat av
soonImhappydead
Andelen pedofiler i centrala städer kan inte vara mindre än på landsbygden. Om man översätter gäddor till andra sammanhang så lär sig inte människor. Säger en kvinna att hon är intresserad av en man så tror han så. Då gifter han sig. Då offrar han sig.
Detsamma om du tycker dig se t ex en lukrativ plats att öppna en restaurang, en bar, du ska genomföra ett rån osv. När du är känslomässigt beblandad ser du inte klart. Man kan tro mycket men det är sällan sannolikt. Att hålla rimligt och troligt isär från föreställning och drömmar har folk svårt med. Gäddorna blir förblindade.
Jag tror dock inte att många gäddor hade nappat på dumpens bete i centrala New York. Det beror på att där finns ingen luft för fantasier, inget utrymme för vanföreställningar.
Nä, andelen pedofiler är nog lika i storstäderna. De blir nog bara inte lurade i samma omfattning. Kanske att de är mer härdade mot falska löften.
Haha jag tror du har rätt i sak även om jag brukar uttrycka det annorlunda. När någon är känslomässigt beblandad och inte ser klart så brukar jag säga att personen är kåt.
Men absolut, det är en stark drivkraft. Jag har också gjort dumma saker när jag varit kåt. Tagit onödiga risker osv.
Många av Dumpens deltagare har ju anat ugglor i mossen... Förstått att det är något lurt. Den senaste var ju på sin vakt och frågade - något naivt - om Dumpen var en sådan som försökte sätta dit honom... En annan Gädda sa sig ju till och med anat att det var Dumpen men dök upp ändå. Låter ju som värsta formen av självskadebeteende om det inte var kåthet som drev honom att ändå ta risken/chansen.