2022-04-25, 16:47
Medlem
Larasofts avatar
Tvingas deltagarna vara gifta tills alla avsnitt sänds?
Citera
2022-04-25, 16:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Ni på FB tycker ofta synd om fula mesiga killar men hatar kvinnor som råkar ha lite krav.
Har inget med det att göra. Utan vi vill ha man sköter saker och ting snyggare helt enkelt. Det en sak i verkliga livet men här när man gått in i detta med givna förutsättningar då får man gilla läget också ge det en chans. Dom vet ju att dom har möjligheten att säga tack och hej när det hela är över. Och dom är inte tvingade till något. Bara behandla varann med respekt givet dom förutsättningar som getts.
Citera
2022-04-25, 16:52
Medlem
Isnatts avatar
Märtha vill egentligen ha en Pontus Gårdingertyp. Men hon fick vad hon bad om men så ofta när det gäller kvinnor är det fel. Det är lätt att säga att man vill ha ditt eller datt för det låter rätt men vad man egentligen vill ha stämmer kanske inte med det

Jonas och Louise har jag sett förr i programmet, deras typ. Allt verkar bra men sen är det nåt.

Bögarna kommer bara bli väninnor.
Citera
2022-04-25, 17:02
Medlem
Det är ju helt uppenbart att man kastat in mesproppen Axel för att skapa drama. Det krävs en väldigt speciell typ av kvinna för att tolerera en så total avsaknad av maskulinitet. Och inte ens den typen av kvinnor som tror sig föredra dessa ”män” tror jag egentligen har det bra av att vara ihop med en sån. Snacka om underbyggd sexuell frustration genom åren!

Man såg på Märtha från starten att hon ångrade sig så snart hon lade ögonen på honom. Hon behöver en riktig man som bara inte är emotionellt störd. Märtha var ju ändå fin och förtjänar någon i hennes liga.

Ohederligt av ”experterna” att välja särskilt män med egenarter som för majoriteten räknas som en dealbreaker. Jag föraktar detta återkommande fenomen.
Citera
2022-04-25, 17:03
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har inget med det att göra. Utan vi vill ha man sköter saker och ting snyggare helt enkelt. Det en sak i verkliga livet men här när man gått in i detta med givna förutsättningar då får man gilla läget också ge det en chans. Dom vet ju att dom har möjligheten att säga tack och hej när det hela är över. Och dom är inte tvingade till något. Bara behandla varann med respekt givet dom förutsättningar som getts.

Jag tror att Märtha var inställd på att prova ett nytt sätt att möta en man, med ett mer hållbart resultat än tidigare. Men så dök det upp en man (Axel) som var alltför långt ifrån och det blev verkligt och fyllt av ansvar. Om man ryggar för krav och närhet krävs det ofta passion för att bryta med rädslorna. Här blev det oöverstigligt för henne utan den draghjälpen. På sätt och vis fegade hon ur. Men det är djupt mänskligt.
Citera
2022-04-25, 17:49
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker Märtha sköter alla sina kort rätt.
Rakt och ärligt "jag känner inte den initiala attraktionen".

Jag är så jävla trött på alla falska dokusåpadeltagare som kör så fort det är lite motigt, t ex Farmen eller Robinson "jag saknar mina baaarn" fast det är egentligen det att de inte fixar relationen med andra deltagare, eller situationen i såpan.
Jag skulle gjort precis som Märtha (även om jag aldrig i livet skulle utsätta mig för en sån såpa i tv). Hon är nästan lite mer tolerant än jag skulle vara, tror jag.
Och jag brukar bli berömd för min rakhet. Många tycker om folk som är så.

Ni som tycker att hon borde stå ut, är tamejfan inte kloka.
Jag slår vad om att ni är sådana där förljugna typer som inte fixar att vara raka och ärliga mot folk. Ni är så tafatta så ni inte vet hur ni ska bete er om någon gör anspråk på er uppmärksamhet?
Ni släpper in Jehovas vittnen fast ni är ateister, för ni vet inte hur ni ska avfärda dem.
Ni låter svärmor käka upp er på jularna för ni vet inte hur ni ska markera.
Om ni inte har något intresse av en dejt, så tillhör ni det oärliga släktet som bara slutar svara i telefonen och blockar människan på facebook.
Och hade ni deltagit i såpan så hade ni fortsatt och umgås med Axel och antingen låtit er hjärntvättas av experterna till att försöka känna efter om ni ändå kände något alternativt hittat på alla möjliga ursäkter "det känns inte rätt för mig att söka kärlek så här i tv", om ni till slut hoppade av.

Hundra gånger bättre att säga precis som det är som Märtha gör.
Citera
2022-04-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror att Märtha var inställd på att prova ett nytt sätt att möta en man, med ett mer hållbart resultat än tidigare. Men så dök det upp en man (Axel) som var alltför långt ifrån och det blev verkligt och fyllt av ansvar. Om man ryggar för krav och närhet krävs det ofta passion för att bryta med rädslorna. Här blev det oöverstigligt för henne utan den draghjälpen. På sätt och vis fegade hon ur. Men det är djupt mänskligt.

Ja, jag tycker att Märtas beslut var hederligt. Det hade blivit jobbigt för Axel om hon fortsatt, eller snarare, om experterna fortsatt att pressa Märta till att bli fysisk med Axel.
Minns ni paret Ellen och Bert som hade noll kemi, där experterna var på Bert om att bli fysisk? Rena övergreppen av de sk experterna. Han skrev en blogg om sina upplevelser av programmet:
https://bertsblogg.wordpress.com/gift-vid-forsta-ogonkastet/
Citera
2022-04-25, 17:55
Medlem
this isn't mes avatar
Att Bodil hann ändra sig två gånger om giftermålet var egentligen bara bra för oss tittare. Förutom spänningsdelen i det hela så fick vi se en snabbare version av bröllopet. Inte det sega andra avsnittet med utdragna sekvenser, förberedelser innan, bruden är nervös, brudgummen likaså, vem kan det vara, varför kommer inte hen jag ska gifta mig med, oj han kommer med helikopter hihi..... För att inte tala om utdragen vigsel och bröllopsfest.

Att se det sista paret gifta sig var en fröjd, lite väntan, sen sågs de, gifte sig, pratade med varandra, mamma och moster och sen klart.
Citera
2022-04-25, 18:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, jag tycker att Märtas beslut var hederligt. Det hade blivit jobbigt för Axel om hon fortsatt, eller snarare, om experterna fortsatt att pressa Märta till att bli fysisk med Axel.
Minns ni paret Ellen och Bert som hade noll kemi, där experterna var på Bert om att bli fysisk? Rena övergreppen av de sk experterna. Han skrev en blogg om sina upplevelser av programmet:
https://bertsblogg.wordpress.com/gift-vid-forsta-ogonkastet/

Det minns jag också att jag tyckt, att experterna begått rena övergreppen på paren. Kommer inte ihåg vilka dock.
Citera
2022-04-25, 18:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker Märtha sköter alla sina kort rätt.
Rakt och ärligt "jag känner inte den initiala attraktionen".

Jag är så jävla trött på alla falska dokusåpadeltagare som kör så fort det är lite motigt, t ex Farmen eller Robinson "jag saknar mina baaarn" fast det är egentligen det att de inte fixar relationen med andra deltagare, eller situationen i såpan.
Jag skulle gjort precis som Märtha (även om jag aldrig i livet skulle utsätta mig för en sån såpa i tv). Hon är nästan lite mer tolerant än jag skulle vara, tror jag.
Och jag brukar bli berömd för min rakhet. Många tycker om folk som är så.

Ni som tycker att hon borde stå ut, är tamejfan inte kloka.
Jag slår vad om att ni är sådana där förljugna typer som inte fixar att vara raka och ärliga mot folk. Ni är så tafatta så ni inte vet hur ni ska bete er om någon gör anspråk på er uppmärksamhet?
Ni släpper in Jehovas vittnen fast ni är ateister, för ni vet inte hur ni ska avfärda dem.
Ni låter svärmor käka upp er på jularna för ni vet inte hur ni ska markera.
Om ni inte har något intresse av en dejt, så tillhör ni det oärliga släktet som bara slutar svara i telefonen och blockar människan på facebook.
Och hade ni deltagit i såpan så hade ni fortsatt och umgås med Axel och antingen låtit er hjärntvättas av experterna till att försöka känna efter om ni ändå kände något alternativt hittat på alla möjliga ursäkter "det känns inte rätt för mig att söka kärlek så här i tv", om ni till slut hoppade av.

Hundra gånger bättre att säga precis som det är som Märtha gör.

Som sagt. Det handlar om att vi har skilda åsikter om hur man bör ha mer respekt för hela situationen eller ej. Du tycker att man ska agera precis på samma sätt som när man dejtar ute i "vanliga" livet på egen hand. Och andra tycker inte det. Det känns konstigt att söka till en sådant här program om man inte är inställd på och har öppna ögon för en stackars månad.
Senast redigerad av Steff83 2022-04-25 kl. 18:18.
Citera
2022-04-25, 18:12
Medlem
dialektikers avatar
Axel är en juste kille och det finns en bra tjej för honom också.
Citera
2022-04-25, 18:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Vi alla har våra egna uppfattningar. Han kanske är mer feminin, mesig var kanske fel ord. Bara för en kvinna vill ha en jämliktänkare till kille betyder det inte att hon vill ha en öm vänstersnubbe.
Och ändå blir en öm vänstersnubbe så nära jämliktänkande som henne själv, hur får du ihop den ekvationen? är det möjligen så att du anser att hon ska stå kvar och vara öm och han ska vara nått mitt-emellan

Det kallar inte jag jämnställt , nä kiss-vänster Märta ska ha sin vänster-man, och den lyckade matchen ser ut såhär https://cached-images.bonnier.news/bnl01/standard-article/jT1TjefDcdJEy7YvhFmkQW/2609317c-0db5-4a3c-a3b6-27021354578e/4x3/0/900@80.jpg
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-25 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in