2022-04-25, 14:46
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kusligt lik Winona Ryder...

Ondskefull matching snarare. Hur tänkte man?
Nu när du säger det så. Är Märtha också judinna?
Citera
2022-04-25, 14:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Undra vilken hårkvalite Märtha efterlös? kan det vara min enbuske med spindelvävs-textur? till fina strån?

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kusligt lik Winona Ryder...

Ondskefull matching snarare. Hur tänkte man?
Hur tänkte du? när du fick för dig att hon var lik denna Wivona Ryder, tänk om polisen skulle få för sig att anställa dig som mäster-ansiktsigenkännare av misstänkta, hur många oskyldiga som skulle dömas
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-25 kl. 14:57.
Citera
2022-04-25, 14:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Instämmer!

Här ser vi ondskans ansikte: https://imgur.com/a/bcnXlGr

Precis när hon friendzonat stackars Axel.

Å andra sidan är ju Axel lite tafatt och mesig, men man tycker att hon hade kunnat sköta detta snyggare.
Där lyckades hon ju faktiskt se attraktiv ut, sedd framifrån såklart
Citera
2022-04-25, 15:02
Medlem
Jag tycker att Märta ska ha all heder för att hon hoppar av (om hon nu gjort det? Det framgick väl inte om det var en paus fram till bröllopsresan eller om hon bara bröt alltihop?). Det visar på integritet. Hade Märta fortsatt så hade Axel bara farit illa, nu slapp han trösksas i ohederlig terapi med Fredrik där Märta hade uppmanats att bita ihop och träna sig till attraktion med Axel genom att tvinga sig själv att ha sex med honom. Märta hade hatat honom för det. Nu kunde de förhoppningsvis lämna utan allt för stora skador. Det blir jobbigt nog med att genomföra en skilsmässa och informera och förklara för familjen, vännerna, arbetskamraterna mm. Verkligen BRA jobbat återigen experterna!

Mysigaste paret är ju Jonas och Martin.
Jonas och Louise ger mig rysningar, jag har föraningar om det paret.
Citera
2022-04-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Precis, och det gjorde Axel också. Axel visste att detta var ett tråkigt men möjligt scenario redan från början. Alla deltagare visste det.

Du överdriver. Själv tycker jag Märthas uppriktighet var befriande - att fortsätta som vänner är det mest sympatiska alternativet givet den uppkomna situationen. Att Märtha gör våld på sig själv och låtsas i en månad och ger Axel falska förhoppningar är ett grymmare alternativ för alla inblandade. Jag vet inte om det är pengar inblandat, i annat fall förstår jag inte varför Axel vill fortsätta som vänner för en minimal chans som aldrig kommer att komma, men men.

Jag håller med dig om att det var rätt av märtha att sätta stopp för det hela. För bådas skull. Tycker en del kvinnor(det är nästan alltid kvinnan som inte vill ge det en chans) i tidigare säsonger varit ryggradslösa och spelat "jag vet inte riktigt vad jag vill", fast det är rätt uppenbart att de bestämt sig. Bättre för den som håller på att bli känslomässigt engagerad att få korten på bordet och börja gå vidare.

Jag förstår inte heller varför axel skulle vilja umgås med henne mer. Jag undrar också om de får betala något skadestånd eller så om de inte fullföljer. Hade jag varit Axel hade jag inte viljat ha med vare sig "frun" eller programmet att göra mer. Samma gäller väl Märtha. Som många varit inne på kanske vi inte kommer se så mycket av dem mer eftersom det är 4 par i år.

Jag tycker att det är absolut roligast att se de glada lyckliga paren.
Citera
2022-04-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Undra vilken hårkvalite Märtha efterlös? kan det vara min enbuske med spindelvävs-textur? till fina strån?

Hur tänkte du? när du fick för dig att hon var lik denna Wivona Ryder, tänk om polisen skulle få för sig att anställa dig som mäster-ansiktsigenkännare av misstänkta, hur många oskyldiga som skulle dömas

Kolla lite nyare bilder på Winona där hon har tjockat till sig lite, de är snudd på lika som bär:

https://mubi.com/films/the-cow-2021-eli-horowitz

https://imgur.com/a/bcnXlGr
Citera
2022-04-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datinski
Damn, dagens avsnitt..

Ni på FB tycker ofta synd om fula mesiga killar men hatar kvinnor som råkar ha lite krav.
Citera
2022-04-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna
Ni på FB tycker ofta synd om fula mesiga killar men hatar kvinnor som råkar ha lite krav.

Axel är varken ful eller mesig.
Citera
2022-04-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Axel är varken ful eller mesig.

Vi alla har våra egna uppfattningar. Han kanske är mer feminin, mesig var kanske fel ord. Bara för en kvinna vill ha en jämliktänkare till kille betyder det inte att hon vill ha en öm vänstersnubbe.
Citera
2022-04-25, 16:27
Medlem
Tror förresten mest på senaste paret. Bodil och Hans. Känns som det kan bli nåt äkta.
Citera
2022-04-25, 16:40
Medlem
Tankar efter detta program: det var synd om den rödhårige Axel. Han är snäll och söt och värd så mycket bättre. Scenen där Märtha äcklat påpekar att hennes hund juckar som en galning på soffkuddar medan Axel sitter bredvid och tittar trånande på henne var talande. Hon framstod som äcklad av Axel och avståndstagande. Raw-Freddan gick igång direkt och gnuggade händerna.

Lustigt att Louise måste skylla på sin hjärnblödning för att Jonas ska förstå att hon behöver egentid. Han framstår som en ivrig och översocial hundvalp, kär i kärleken. Hon är lite mer avvaktande. Hade det varit jag som matchats ihop med en 31-åring som nyss haft en stroke och gjort en operation av hjärnan och hade biverkningar som trötthet och epilepsi så skulle JAG ha dragit öronen åt mig. Men Jonas blir bara ”nyfiken”. Märkligt?
Citera
2022-04-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatadkvinna

Märtha måste förbanna sig själv över att hon beskrev vad hon sökte som hon gjorde. "jag vill ha någon som tänker mycket och inte är toxiskt maskulin " eller vad fan hon sa.

Tro fan att var människa med lite empati känner för Axel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in